• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99042418115
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ تیر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ تیر ایسنا

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه / برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه بعد از وقفه ای ۵۱ روزه/ ارائه پیش نویس چینی ها بر مبنای پیش نویس ایران/ توضیحات سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت برای مقابله با کرونا و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

امکان تغییر احکام اعدام حوادث آبان ۹۸/ «موسوی مجد» اعدام می‌شود

به گزارش ایسنا، پاسخ های سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروزش به خبرنگاران در صدر خبرهای پرمخاطب بود.

غلامحسین اسماعیلی در این جلسه اعلام کرد که چهارشنبه گذشته دستورالعمل مجددی برای اعطای مرخصی به زندانیان صادر و به واحدهای قضایی و زندان‌ها ابلاغ شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حکم اعدام  «موسوی  مجد» اجرا شده یا خیر؟ گفت: اجرای حکم فرایندی دارد و اینگونه نیست که حکم قطعی شد بلافاصله اجرا شود. در فرایند اجراست و تا امروز اجرا نشده اما جزو احکام قطعی لازم الاجرای ما است. کاری به فضاسازی‌ها نداریم. امنیت جامعه و کشور ما خط قرمز ماست و کسانی که بخواهند امنیت شهروندان و کشور  را به مخاطره بیندازند مطمئن باشند قوه قضاییه با صلابت و اقتدار با کسانی که ناامنی ایجاد می کنند برخورد می کند و  فضاسازی‌ها ما را عقب نخواهد راند، مگر می شود کسی اسرار کشور را به بیگانه بفروشد و ما بی تفاوت باشیم.

خبرهای دیگر از این نشست را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره محکومیت سه نفر به اعدام در ارتباط با حوادث آبان ۹۸

حکم پرونده مهدی جهانگیری صادر شد/ اعلام جزییات بعد از قطعیت

یک کارمند بازنشسته وزارت دفاع به اتهام «جاسوسی موشکی» اعدام شد

جمهوری اسلامی زیر بار قراردادهای مشابه ترکمنچای نمی‌رود

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات بی‌اساس دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

***

جلسه ۵۱ پس از ۵۱ روز

خبر بعدی، برگزاری پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه بعد از وقفه ای ۵۱ روزه بود که برای اولین بار با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد. جلسه ای که برگزاری آن نشان می دهد که سران قوا به جای دامن زدن به اختلاف‌نظرهای گذشته، به دنبال حل مشکلات کشور هستند.

رسانه‌ها دوگانه عادی‌سازی‌ و تعطیلی را بیان نکنند/با ادامه مقاومت‌ کره جنوبی پاسخ‌مقتضی می‌دهیم

اظهارات سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اهالی رسانه نیز از دیگر خبرهای پربازدید بود.

علی ربیعی با بیان اینکه مساله کرونا مساله اصلی ما در دولت است، اظهار کرد:ما اساسا در وضعیت عادی قرار نداریم و هیچ کسی هم نگفته است که فضا عادی است، اما از رسانه‌ها و سایر دوستان می‌خواهیم که دوگانه عادی‌سازی و تعطیلی را بیان نکنند. ما در مجموع تصمیمات غلطی نگرفتیم و آنجایی که به مشکل خوردیم که در بخشی از جامعه یک جور شورش خستگی صورت گرفت و ما دیدیم که برخی از محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها فاصله گرفتند که ما در اینجا به مشکل خوردیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات ایران برای بازپس‌گیری طلب ایران از کره جنوبی اظهار کرد: اقدام مسئولان کره جنوبی در این زمینه و همراهی‌شان با سیاست‌های آمریکا اگر ادامه پیدا کند و ما به نتیجه لازم در این زمینه نرسیم، ممکن است این موضوع در چگونگی ادامه روابط دو کشور تاثیرگذار باشد. در صورتی که مقاومت غیرقابل توجیه مسئولان سئول ادامه پیدا کند ما پاسخ مقتضی را خواهیم داد و هم‌اکنون نیز در حال بررسی همه گزینه‌های سیاسی و حقوقی در این زمینه هستیم.

خبرهای دیگر با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

استفاده از ماسک ناقلان خاموش را به قاتلان خاموش تبدیل نمی‌کند

مخالفت با پروتکل‌های بهداشتی خلاف شرع است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک وظیفه انسانی است

***

چینی‌ها پیش‌نویس خود را بر مبنای پیش‌نویس ما ارائه کردند

توضیحات محمدجواد ظریف درباره پیش نویس چینی ها نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در ارتباط با روند پیگیری تصویب سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اظهار کرد: در اسفندماه چینی‌ها پیش‌نویس خود را بر مبنای پیش‌نویسی که ما تهیه کرده بودیم ارائه کردند و ما در حال حاضر در حال بررسی و نهایی کردن این دو پیش‌نویس هستیم تا به یک توافق برسیم.

اروپا باید در قبال فشار آمریکا ایستادگی می‌کرد

ارزیابی یک کارشناس مسائل بین‌الملل از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران توسط آمریکا هم از پربازدید های امروز بود.

داوود هرمیداس باوند در این باره گفت: آمریکا این موضوع را در حالی  مطرح کرده که با وتو و مخالفت روسیه و چین در شورای امنیت مواجه خواهد شد البته که روسیه و چین خود فروشنده تسلیحات به ایران هستند.

وی با بیان اینکه از اروپا انتظار می‌رفت که در قبال فشار آمریکا ایستادگی کند، گفت: ایران باید تلاش کند در یک انزوای سیاسی- اقتصادی قرار نگیرد.

محمود عباس می‌خواهد از طریق سوریه به ایران نزدیک شود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا هم با اشاره به نامه اخیر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به بشار اسد رییس جمهور سوریه با تاکید بر این‌که این نامه دارای پیام مهمی برای جامعه جهانی، کشورهای منطقه و محور مقاومت است، گفت: به نظر می‌رسد محمود عباس می‌خواهد از طریق دمشق به تهران نزدیک شود.

تحلیل حسن هانی‌زاده در این رابطه نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

تامین نیازهای مردم و حمایت از تولید کنندگان همچنان اولویت دولت است

خبر بعدی، تاکید رئیس جمهور بر الویت دولت در تامین نیازهای مردم و حمایت از تولید کنندگان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر تلاش همه جانبه مسئولان در این زمینه، گفت: تاکنون نیازهای اساسی و ضروری مردم و تولید کنندگان تامین شده و قطعا دستگاه های مرتبط باید با همکاری نهادهای نظارتی، قیمت ها را کنترل و از نوسانات مقطعی و بدون دلیل جلوگیری کنند.

ایران به دنبال دست یابی به یک سلاح هسته‌ای است

گفت و گوی مشاور امنیت ملی آمریکا با شبکه رادیویی تاون هال هم از دیگر اخبار پر مخاطب بود.

رابرت اوبرین در این  گفت‌وگو درباره برخی "انفجارهای مشکوک" در ایران، مدعی شد:  آنچه ما می دانیم این است که ایران به دنبال دست یابی به یک سلاح هسته‌ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha