• جمعه / ۲۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99042719843
  • خبرنگار : 71129

ابراز امیدواری پامپئو برای برگزاری نشست مجدد کره شمالی و آمریکا

ابراز امیدواری پامپئو برای برگزاری نشست مجدد کره شمالی و آمریکا

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که نشست دیگری بین کره شمالی و آمریکا در سال جاری میلادی برگزار شود اما همچنان بابت این مساله تردید وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت، هنوز شواهدی وجود دارد که دو طرف می‌توانند به پیشرفت برای برگزاری نشست دیگری بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: نشستی بین دو طرف برگزار نمی‌شود مگر اینکه آنها بتوانند به پیشرفتی در این باره دست پیدا کنند. موضع واشنگتن درباره احتمال برگزاری نشست دیگر بین رهبری کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا با هدف خلع سلاح اتمی کره شمالی همانند سابق است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما به دنبال راهی برای آوردن برگزاری چهارمین نشست بین رهبران دو کشور هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیریم. اما مساله موجود، زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است و من هنوز تردید دارم که بتوان دو طرف را برای حضور در نشست دیگری متقاعد کرد. البته امیدوارم که در این باره اشتباه کنم. من امیدوارم که فرصت این را داشته باشیم که دو طرف را پای میز مذاکره بیاوریم.

دونالد ترامپ و رهبری کره شمالی در نخستین نشست خود در سنگاپور در ژوئن ۲۰۱۸ توافق کردند تا در راستای خلع سلاح کامل اتمی شبه جزیره کره در ازای تضمین‌های امنیتی آمریکا برای پیونگ یانگ تلاش کنند.

اقدامات در راستای تحقق این توافق پس از دومین نشست در ویتنام به تاریخ فوریه سال گذشته میلادی به بن بست خورد و علت آن اختلافات درباره دورنمای خلع سلاح اتمی کره شمالی و کاهش تحریم‌ها از جانب آمریکا بود.

سومین دیدار در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره نیز ژوئن ۲۰۱۹ برگزار شد که بی نتیجه بود.

امروز (جمعه) نیز کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون در بیانیه‌ای تردید خود را درباره برگزاری نشست دیگری در سال جاری میلادی بین دو کشور ابراز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha