• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99042820478
  • خبرنگار : 71477

فرمانده عملیات دریایی آمریکا: سرنوشت ناو آتش‌گرفته مشخص نیست

فرمانده عملیات دریایی آمریکا: سرنوشت ناو آتش‌گرفته مشخص نیست

یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا پس از قدم زدن بر روی ناو آتش گرفته "یو اس اس بونهام ریچارد" تاکید کرد که این ناو هواپیمابر دچار خسارت‌های ساختاری، برقی و مکانیکی گسترده‌ای شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آدمیرال مایک گیلدی، فرمانده عملیات دریایی آمریکا متعهد شد تا تحقیقاتی جامع درباره بدترین آتش‌سوزی ناو نیروی دریایی آمریکا در خارج از جنگ در دوران معاصر انجام شود.

وی گفت: تحقیقات بررسی خواهد کرد که علت این آتش‌سوزی چه بوده، آیا هنگامی که این اتفاق رخ داد تعداد کافی ملوان در حال انجام وظیفه بودند یا خیر و چرا هنگامی که این آتش‌سوزی اوایل روز یکشنبه در حالی که کشتی لنگر انداخته بود، درگرفت، سیستم اطفای حریق آن غیرفعال بود.

آدمیرال گیلدی افزود: قصد دارم نتایج این تحقیقات را منتشر کنم. ما باید این مرحله را طی کنیم، همه اطلاعات را ثبت و بررسی کنیم و پی ببریم که آیا ما درست عمل کرده‌ایم یا نه. و اگر درست عمل نکرده‌ایم چطور باید سریعا اصلاحات را در این ناوگان اعمال کنیم تا مطمئن شویم که دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد. در جریان بازدیدی که از عرشه این ناو داشتم متوجه شدم که خسارت‌ها بسیار وسیع هستند و سرنوشت آن مشخص نیست.

وی تصریح کرد: صد درصد مطمئنم که صنعت دفاعی ما می‌تواند این ناو را به دریا بازگرداند.

ناوهای جنگی آبی-خاکی جزو معدود ناوها در این یگان هستند که می‌توانند به عنوان یک ناو هواپیمابر کوچک عمل کنند. اگر ناو "یو اس اس بونهام ریچارد" تعمیر نشود هزینه‌ای برابر با چهار میلیارد دلار برای نیروی دریایی آمریکا به منظور جایگزینی آن به همراه خواهد داشت.

آدمیرال گیلدی گفت: نیذوی دریای فکر می‌کرد که آتش را یکشنبه شب تنها چند ساعت پس از شروع تحت کنترل قرار داده اما بادی که از خلیج سن‌دیگو وزید، باعث شعله‌ور شدن و گسترش آتش شد.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha