• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99042820699
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ تیر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ تیر ایسنا

آماری از مبتلایان به کرونا/ سیاست جدید آمریکا در قبال ایران/ تحلیل هایی درباره سند همکاری ایران و چین و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند/احتمال ابتلای ۳۵ میلیون نفر دیگر وجود دارد

به گزارش ایسنا، اعلام آماری از مبتلایان به کرونا توسط رییس جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این جلسه گفت: تخمین زده می‌شود ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

وی افزود: در گزارشی که از وزارت بهداشت به دستم رسیده این آمده است که تخمین زده می‌شود در ۱۵۰ روز اخیر  ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستانها بستری بودند و حدود ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

۲۵ میلیون بهبود یافته کرونا، تا مدتی در معرض ابتلای مجدد نخواهند بود

در همین ارتباط علیرضا معزی معاون، ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:گفت: براساس یک سناریوی تخمینی ارائه‌ شده از سوی معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی با ویروس کرونا درگیر شده و ایمنی کاملی به دست آورده اند و تا مدتی در معرض ابتلای مجدد نخواهند بود.

برخی اخبار دیگر درباره تاثیرات کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

کرونا بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تاثیر خواهد داشت

فعالیت‌های حزبی و سیاسی به دلیل کرونا تعطیل شده است

***

سیاست جدیدی در قبال ایران اتخاذ کرده‌ایم

وزیر امور خارجه آمریکا  از اتخاذ نحوه‌ی رویارویی جدید ایالات متحده با ایران خبر داد و اعلام کرد که دولت آمریکا پس از خروج از برجام به کلی سیاست جدیدی را در قبال ایران در پیش گرفته است.

این اظهارات  مایک پمپئو نیز از خبرهای مورد توجه مخطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

به دنبال راه حلی برای کاهش قیمت ارز هستیم

عزم جدی کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای سامان دهی بازار ارز و مسکن از دیگر اخبار پربازدید بود.

محسن علیزاده با اشاره به اولویت‌های اقتصادی کشور و نقش کمیسیون اقتصادی در ساماندهی این وضعیت تاکید کرد: در کمیسیون حتی در روز های غیرکاری مجلس نیز تلاش داریم در کارگروه‌ها و در کمیسیون‌های مشترک با بانک مرکزی بتوانیم به یک راه‌حل مطلوب برای کاهش قیمت ارز دست پیدا کنیم.

دیدگاه هرمیداس باوند درباره سند همکاری ایران و چین

ابراز نگرانی داود هرمیداس باوند از مدت زمان طولانی سند همکاری های ایران و چین هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن بیان دیدگاه خود درباره گفت:  انتقاداتی مطرح می شود که ۲۵ سال برای مدت قرارداد طولانی است، یک چهارم قرن است. البته مذاکرات مربوط به این قرارداد جسته و گریخته مطرح شد شاید نگاه به شرق زمینه ساز این مساله بود.

سند همکاری با چین باید خیلی زودتر اجرایی می‌شد

همچنین رحمان قهرمان‌پور با اشاره به واکنش‌ها به پیش نویس سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین گفت:  معتقدم در تهیه و امضای سند همکاری بلندمدت و استراتژیک با چین تاخیر هم داشتیم. باید هفت، هشت سال پیش این قرارداد انجام می‌شد. از دهه نود موضوع چین مطرح و جدی شده است و متفکری نیست که در آمریکا بگوید چین در حال افول است.

تحلیل های دیگر درباره سند همکاری ایران و چین را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

همکاری درازمدت ایران و چین تصمیمی خردمندانه و صحیح است

هیچ وقت واگذاری کیش به چین در قرارداد ۲۵ ساله وجود نداشته است

***

بهانه جویی پمپئو برای اعمال فشار بر ایران

انتقاد سخنگوی وزارت امور خارجه چین از رویکرد اخیر آمریکا برای اعمال فشار در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هم ازخبرهای پر مخاطب بود.

هوآ چونیینگ در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره این دارد که اخیرا مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شده است با اتمام مهلت تحریم تسلیحاتی ایران، چین خواهد توانست به ایران سلاح بفروشد ، توضیح داد: ما گزارش های اخیر را مورد توجه قرار داده ایم. اظهارات پمپئو کاملا غیرمنطقی و ظاهرا بهانه‌ای برای اعمال فشار بر شورای امنیت در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران است.

مختومه شدن پرونده یک شهروند ایرانی‌الاصل در آمریکا

خبر بعدی درباره مختومه شدن رای هیات منصفه دادگاهی در آمریکا علیه یک شهروند ایرانی الاصل متهم به نقض تحریم های آمریکا هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

یک قاضی آمریکایی، پرونده علی صدر هاشمی نژاد ، شهروندی ایرانی الاصل را که اخیرا در سال جاری  به نقض تحریم های آمریکا متهم شده بود، مختومه اعلام کرد.

این فرد به انتقال ۱۱۵ میلیون دلار از طریق سیستم مالی آمریکا به نهادهای وابسته به ایران در یک پروژه عمرانی در ونزوئلا متهم شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha