• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99043021931
  • منبع : قوه قضاییه

قوه قضاییه:

محمود موسوی مجد اعدام شد

محمود موسوی مجد اعدام شد

قوه قضاییه از اجرای حکم اعدام محمود موسوی مجد خبر داد؛ فردی که چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه از او به عنوان «جاسوس سیا و موساد» و کسی که محل تردد و اسکان سردار سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف را به این سرویس‌ها اعلام می‌کرده است یاد کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

«صبح امروز حکم  محمود موسوی مجد که به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

این در حالی است که دیروز وکلای سه نفر از محکومان به اعدام در حوادث آبان ۹۸ اعلام کردند دیوانعالی کشور درخواست بررسی مجدد پرونده موکلین آنها را پذیرفته و اجرای حکم آنها متوقف گردیده است.

احکام روزهای گذشته باعث شده، کاربران در شبکه های اجتماعی روایت قوه عاقل مقتدر را منتشر کنند که در جایی سعی می کند به عدل و انصاف حکم کند و به جنجال سازی‌های خارجی و هشتگ‌های ترامپ و دخالت در امور داخلی ایران توجه نمی کند و به ان هم پاسخ صریح و قاطع می دهد و در عین حال گوش شنوایی برای افکار عمومی داخل کشور است.

اما مجد که بود؟

پایانی بر وطن فروشی به نرخ دلار

بیستم خرداد ماه بود که سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هفتمین نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای جاسوسی خبر داد که با وصل شدن به سرویس جاسوسی موساد و سیا و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی، در حوزههای مختلف امنیتی و بویژه حوزه نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود.

غلامحسین اسماعیلی نام این فرد را که حکم اعدامش از سوی شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شده بود، محمود موسوی مجد فرزند کاظم اعلام کرد و گفت که یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بوده است.

جزییات جاسوسی موسوی مجد

این جاسوس محکوم به اعدام به دلیل تاجر بودن پدرش به همراه خانواده در دهه هفتاد به سوریه می‌رود و در مدارس آنجا تحصیل می‌کند. تسلط او به زبان عربی و انگلیسی باعث می‌شود در شرکتی که با ایران در ارتباط بود به عنوان مترجم مشغول به کار می‌شود و در زمان جنگ سوریه، او با وجود بازگشت خانواده به ایران، در سوریه می‌ماند.

تسلط او به زبان عربی و آشنایی با جغرافیای سوریه او را به نیروهای مستشار ایرانی نزدیک کرد و در گروه هایی که در ادلب تا لاذقیه حضور داشتند، مسئولیت گرفت. او عضو سازمانی سپاه نبود ولی با پوشش مترجم توانست به بسیاری از نقاط حساس ورود کند.
جاسوس سیا و موساد در دام اطلاعاتی نیروهای امنیتی

موسوی مجد از طریق تماس یکی از افسران CIA در غرب آسیا به این سرویس جاسوسی وصل می‌شود.  این تماس که تحت رصدهای امنیتی بود موجب شناسایی موسوی مجد شده  و از آن پس او تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد.

رفتار مشکوک او باعث می‌شود تا بررسی ها در مورد وی دقیق تر شود و ارتباطاتش با شبکه ای از افسران اطلاعاتی سیا کشف شود.
موسوی مجد در ازای جاسوسی و افشای اطلاعات در مورد مشخصات یگان های مستشاری، جنگ افزارها، سیستم های مخابراتی، معرفی فرماندهان و رفت و آمد آن ها حتی سردار شهید سلیمانی و موقعیت های جغرافیای مراکز مهم و کدها و رمزها، دلارهای آمریکایی دریافت می‌کرد تا اینکه در همین ایام تحت اشراف اطلاعاتی ایران قرار گرفت و سطح دسترسی هایش کاهش پیدا می‌کند. او پس از جاسوسی آمریکا، به سرویس جاسوسی موساد روی می آورد و اطلاعاتی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. او حتی در برهه‌ای تلاش می‌کند تا به سرویس اطلاعاتی عربستان وصل شود.

تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور

نهایتا موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ به اتهام جاسوسی دستگیر و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و این شعبه در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر می‌کند. این رای پس از طی کردن فرایند های قانونی در دیوان عالی کشور تایید می‌شود.

در نهایت صبح امروز دوشنبه سی ام تیرماه ۹۹، حکم  موسوی مجد به جرم جاسوسی اجرا شد تا پرونده خیانت او به وطن برای همیشه بسته شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۰۸:۵۶

خدا رحمتش کنه امیدوارم که بی گناه اعدام نشده باشه اگرچه هر اعدامی دردناک س

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۱:۴۳

...در همه جای دنیا جاسوس و خائن حکمش اعدام است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۴:۰۶

این که آدم واسه یک گناهکار بعد از مجازاتش طلب رحمت کنه یک چیزی، ولی یادمون باشه هر جرمی جزایی داره مخصوصا خیانت

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۴:۵۱

مزخرف نگو بابا! اروپا و کانادا و استرالیا جزو دنیا نیست؟! اصلا مجازات اعدام ندارند. برای هیچ جرمی. قبل از اینکه دهنت رو وا کنی یه چند ثانیه فکر کن! هیچیت نمیشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۲ ۲۳:۵۶

اروپا و کانادا و استرالیا بدتر از اعدام دارن واسه ما یک طناب دار و چارپایه است و بس

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۰۹:۰۶

امیدوارم همه خائنین به وطن روزی به جزای کارشون برسن، همون هایی که مال و اموال این مردم به حراج گذاشتن، ای کاش به ... رای نداده بودیم، اگر .... بود چه می شد؟ هرگز شرایط اینگونه نبود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۶:۱۶

به هر کی رأی می‌دادیم همین بود. مشکل از ما ملته. همه‌ی حکومت‌ها و دولت‌ها هم از همین ملتن...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۲۰:۱۲

آخرش رو خیلی خنده دار اومدی ، مرسی

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۰۹:۵۲

چرا پخش اعترافات تلویزیونی نداشت؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۰:۰۶

باباش میگه بدلیل افشا کردن تخلفات باندهای قدرت بوده!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۸:۰۴

لابد باباش حتما راست میگه!؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۰:۰۷

چرا سید بودن اش رو حذف کردین؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۰:۲۷

نوشتید: این تماس که تحت رصدهای امنیتی بود موجب شناسایی موسوی مجد شده و از آن پس او تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد. خب ... شما تحت نظرش داشتید و رصدش می‌کردید پس چرا گذاشتید سردار ترور بشه. چرا زودتر از اینکه اتفاقی بیفته دستگیرش نکردید تا سردار زنده بمونه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۱:۰۶

خب سال 97 دستگیر شده دیگه قبل شهادت سردار و یارانش بوده اینکه جاسوس بعدی کی بوده بعدا مشخص میشود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۱:۴۵

اعلام کردند که جاسوسی مربوط به سالهای قبل است نه حادثه شهادت سردار.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۰:۳۹

چقدر زود اعدامش کردن!...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۰:۴۵

فیلمای آمریکایی نگاه کنین یاد بگیرید جاسوسی رو.... وقتی یه آدم تابلو که تابلوئه ماموره میره دریک شهر غریب نباید توقع داشته باشه اطلاعات دقیق وصحیح بهش بدن چه برسه به کشور غریب .... رفتین اونجا زبون هم که صفر خواستین خودشیرینی کنین گفتین اینا چی میگن چی میگن .... این یارو پریده وسط گفته من مترجمم چون تیپش قیافه اش ظاهرش مثل خودتونه بهش اعتماد کردین .... در حالیکه نگارنده این کامنت باوجود ظاهری غیر اینا به مراتب کارکشته تر و زبر و زرنگ تر و آدم شناس ترم والا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۱:۳۱

خودتون دارید میگید از تاریخ 18 مهر 1397 دستگیر شده و در تاریخ سوم شهریور 1398 حکم اعدامش صادر میشه و ایشان در زمان ترور سلمانی در زندان بوده پس چطور میشه که ایشون میشه فردی که جایگاه سلیمانی رو لو داده ایشون که اونموقع تو زندان بوده ؟این خودش یه بلف نیست؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۷ ۱۹:۴۰

اتفاقا این قضیه ارتباطش با شهادت شهید سلیمانی رو تکذیب کردن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۱:۴۲

... در همه جای دنیا خائن حکمش اعدام است. در قانون مجازات اسلامی ما هم که بر اساس قرآن و فقه اهل بیت است حکم جاسوس اعدام است. این احکام در دادگاه های صالح و طبق قانون و مستندات صادر میشود و حضور وکیل الزامی است. یعنی بدون وکیل ، محاکمه و حکم صادر نمی شود. بنابراین حتما گناهکار و مجرم بوده که اعدام شده .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۱:۵۰

بی گناه اعدام شد!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۳:۳۱

احمق جاسوسی کرد .........

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۲:۳۰

چرا هیچ دادگاهی برگزار نشد؟؟؟ چرا به این سرعت اعدام شد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۳:۰۲

چی بگیم والا ،باباش تاجر بوده و پولدار ،همچین ریسکی میکرده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۳:۵۱

یک بار مکان سردار لو نرفته چندین بار توسط افراد مختلف بوده ... تا این آخری را مناسب دیدن و بزدلانه ترور کردند ............ مرگ بر ترامپ بزدل ..............................................................

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۴:۰۸

حکم کسانی که پول ملی را بی ارزش کردند، چیست؟ آیا آنها وطن فروش نیستند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۴:۲۵

#اعدام _نکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۴:۴۸

الهی تورا به حق حقانییتت به همه ملتهای دنیا بینشی آگاهانه بده تا در هر سمتی که قرار گرفتیم هیچکس را ناعادلانه قضاوت نکنیم وجاه مقام وپول وپاچه خواری چشمهایمان را کور نکندودر همه جا منصفانه قضاوت کنیم چرا که در همین دنیا تاوان اعمال ناشایستمان به خودمان باز میگردد آمین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۶:۱۸

سردار سلیمانی همه‌جا بین افراد و بدون مخفی کاری کسی می‌رفت و در اصل دنبال مخفی کردن سفرهاش نبود که حالا شما یکی رو به جرم لو دادن مکان ایشون اعدام می‌کنید!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۹:۱۹

دقیقا همینطوره. حتی یادمه پارسال یک بار تو مراسم دعای ندبه که صبجهای جمعه از شبکه یک پخش میشه و در مسجد جامع ورامین حضور داشت تلویزیون داشت نشونش می داد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۹ ۱۶:۰۹

فقط جرمش این نیست بعدش قاطی نکن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۶:۴۳

جگرم حال اومد کاشکی زودتر اعدام میشد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۸:۳۳

لعنت بر اعدام . اعدام برای هر کسی با هر جرمی نباید اجرا بشه هیچ بنده ای حق نداره خدایی کنه و جان انسانی رو بگیره لعنت بر اعدام لعنت بر اعدام . قطعا به عنوان رسانه ای که ازاد نیست اینرو هرگز منتشر نخواهید کرد.اما بدانید که ملت با اعدام مخالفه.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۸:۳۹

چنان حرف میزنید که انگار ایرانی در آمریکا و انگلیس و اسرائیل.و غیره جاسوسی نمیکنه.همه در همه کشورها جاسوس دارند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۲۲:۰۱

ای کاش این جوان خوش تیپ قدر خودش را می دانست و دست به این کار نمی زد، جدا حیف، پناه می بریم به خدا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۱ ۱۵:۳۰

خدا جزایش را در آن دنیا بدهد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۱ ۱۰:۲۱

باید تیکه تیکه ش میکردید.مرگ بر موسوی خائن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۱ ۱۲:۲۶

تو یکی دیگه خفه شو بابا