• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99043022102
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد:

آمادگی برای رویارویی احتمالی با موج دیگری از کرونا/ لزوم تقویت و ساماندهی استارت‌آپ‌ها

آمادگی برای رویارویی احتمالی با موج دیگری از کرونا/ لزوم تقویت و ساماندهی استارت‌آپ‌ها

ایسنا/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت تقویت و ساماندهی استارت‌آپ‌ها در این استان و حمایت از واحدهای دانش‌بنیان تاکید کرد.

علیرضا آشناگر در نشستی با فرمانداران و مدیران این استان بر لزوم توجه به رویکردهای خلاقانه تاکید کرد و گفت: وجود پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در دانشگاه‌ها به‌عنوان یک ظرفیت بسیار خوب در ایجاد فکر و اندیشه و ارائه‌ی ایده‌های نو در سطح استان باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در سطح استان نسبت به راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری به‌ویژه در شهرستان‌های سمنان و شاهرود اقدام کرد.‌

وی از فرمانداران استان خواست ضمن بازدید از پردیس‌های فناوری در این استان، اهتمام بیشتری به ساماندهی استارت‌آپ‌ها و ارائه‌ی ایده‌های نو و ایجاد مراکز تربیت فکر و اندیشه در استان داشته باشند.

وی ادامه داد: باید با اعتماد به فکر و اندیشه‌ی جوانان، زمینه بهره‌مندی از تفکر خلاق و اندیشه های کاربردی این قشر پویا و فعال جامعه را بیش از پیش فراهم کنند.

استاندار سمنان تاکید کرد: انتظار ما از فرمانداران استان در سال پایانی فعالیت دولت تدبیر و امید آن است که ضمن سرکشی و بازدیدهای مستمر با تمام توان نسبت به پیگیری پروژه‌های جهش تولید، مصوبات سفر رئیس‌جمهور و پروژه های ملی و به‌ویژه پروژه های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اقدام کنند تا این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره برداری برسند.

نماینده عالی دولت در استان سمنان با انتقاد از عدم فعالیت مورد انتظار و بی رغبتی برخی مدیران اجرایی استان نسبت به انجام امور و وظایف خود، هشدار داد: در صورت عدم تغییر در شیوه فعالیت و استمرار روند فعلی، به‌طور قطع نسبت به جابجایی سریع آنان با افراد با انگیزه ، پر توان و خوش فکر اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش انگیزه های شغلی در میان کارکنان دولت و با انتقاد از ضعف سطح دانش و آگاهی برخی کارمندان، بر لزوم ارتقاء کارکنان و ارائه ی آموزش های تخصصی و نیرو سازی از بدنه ی دولت و دستگاههای اجرایی به‌خصوص استانداری و فرمانداری‌ها تاکید کرد و افزود: لازم است تا مدیران و فرمانداران استان به نیروهای جوان و با انگیزه ی خود اعتماد کرده و ضمن انتقال دانش و تجربیات مدیریتی به کارکنان مجموعه تحت امر خود ، زمینه ی رشد و ارتقاء مهارتی و تخصصی کارمندان باانگیزه را فراهم کنند.

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان بر ضرورت آمادگی مدیران استان برای رویارویی احتمالی با موج دیگری از کرونا در این استان تاکید کرد و با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی مدیران و پرسنل دو دانشگاه علوم پزشکی استان و هماهنگی و انسجام شکل گرفته در دستگاه‌های اجرایی در مقابله با کرونا گفت‌: بر اساس دیدگاه کارشناسان و صاحب نظران‌، احتمال ایجاد موج دیگری از کرونا به همراه آنفولانزا در سطح کشور و استان سمنان وجود دارد، فلذا باید از هم اینک به فکر بوده و ضمن اتخاذ تدبیر لازم نسبت به چگونگی مقابله با این احتمال‌، آمادگی داشته و راهکارهای مقابله و مدیریت این مشکل بررسی و پیگیری شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا و نیز تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در طول سال تحصیلی گذشته و دوری دانش آموزان از محیط آموزشی و گروه همسالان خود تاکید کرد: لازم است تا آموزش و پرورش با ارائه‌ی راهکار و تبیین برنامه های پر نشاط و شادی آفرین برای دانش آموزان این خلاء را پر کرده و برای سال تحصیلی جدید که به احتمال زیاد به‌صورت ترکیبی و بهره مندی دانش آموزان از آموزش همزمان محیطی و مجازی خواهد بود از هم اینک برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند.

آشناگر با اشاره به محدودیت‌های جدید یک هفته‌ای اعمال شده به‌منظور مدیریت و پیشگیری از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان گفت: فرمانداران هر شهرستان مسئول مستقیم پیگیری روند اجرای قوانین و محدودیت‌ها بوده و لازم است به‌صورت جدی بر روند اجرای دستورات و قوانین ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان نظارت کنند.

استاندار سمنان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر پذیری تمام دنیا از این ویروس گفت: انتشار این بیماری ، اقتصاد کل جهان را متاثر از خود نموده و کشور ما نیز به واسطه ی آن با معضلاتی در خصوص صادرات و واردات کالاهای مختلف و .... مواجه شده است ، اما آنچه وضعیت ما را از سایر کشورهای دنیا مجزا می‌کند، وجود تحریم های ظالمانه و بی سابقه ی آمریکاست که می‌طلبد تا مدیران ما با راهبردی مناسب و ایجاد کمترین مشکل برای مردم و کشور ، نسبت به انجام امور و پیشبرد برنامه ها تلاش نموده و کشور و استان را به سمت تحقق اهداف هدایت کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا و هم پیمانانش می باشد که این جنگ خاکریز مشخص و معلومی نداشته و لازم است آحاد مردم و مسئولان کشور و استان همچون دوران دفاع مقدس با بهره گیری از تمام توان خود در این جنگ نابرابر مجاهدت کنند.

استاندار سمنان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از دولت و لزوم حفظ حرمت و جایگاه مسئولان و نیز سخنان ریاست جمهور در مقاومت و استمرار خدمات دولت به مردم تا آخرین لحظه گفت: هیچ کس حق تخریب، تحقیر و یا توهین به دولت ، مسئولان و کارکنان را نداشته و لازم است فرمانداران و مدیران ستادی و اجرایی دولت در استان سمنان، با بهره گیری از فرصت هفته‌ی دولت و بیان خدمات و اقدامات انجام شده و بازگویی مشکلات تحریم‌، ضمن تقویت دولت و برجسته سازی نقش دشمنان در تبلیغات سوء علیه دولت و دولتمردان‌، توطئه‌ی دشمن و بمباران تبلیغاتی رسانه های معاند را خنثی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha