• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99043022321
  • منبع : نمایندگی ایلام

نخستین دفاع مجازی از پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی باختر برگزار شد

نخستین دفاع مجازی از  پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی باختر برگزار شد

ایسنا/ایلام در پی شیوع ویروس کرونا و پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی، نخستین دفاع مجازی از پایان نامه در مقطع کارشناسی‌ارشد در موسسه آموزش عالی باختر ایلام ، برگزار شد.

در این جلسه سید علی موسوی مقدم، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت گرایش کیفیت و بهره وری از پایان نامه خود تحت عنوان "بررسی تاثیر عدم اطمینان محیطی و انعطاف پذیری تولید بر کارآیی سازمان" با موفقیت دفاع کرد.

در چکیده این پایان نامه آمده است: با توجه به شرایط پیچیده و رقابتی که در طی چند سال اخیر در جامعه به وجود آمده است، ضرورت بررسی کارایی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.  از این رو، شرکت ها برای ادامه حیات و دستیابی به جایگاه بهتر در مقایسه با سایر شرکت ها در جهت بهبود کارایی خود تلاش می کنند.

 هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر عدم اطمینان محیطی و انعطاف پذیری تولید بر کارایی سازمان است و  این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت تحقیق نیز توصیفی – همبستگی و  از لحاظ گردآوری اطلاعات نیز پیمایشی است.

. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل  کارکنان رسمی شرکت پتروشیمی ایلام می باشند که تعداد آنها مطابق با آمار منتشره از سوی معاونت پشتیبانی و منابع انسانی شرکت پتروشیمی ایلام برابر با 230 نفر است. برای انتخاب نمونه نیز با توجه به جدول مورگان تعداد 140 نفر و بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند.برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد ابراهیم پور و همکاران (1397) استفاده شده است.

 روایی محتوایی پرسشنامه تحقیق حاضر با استفاده از نظر خبرگان و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار لیزرل استفاده شده است.

 نتایج این تحقیق نشان داد که انعطاف پذیری تولید و ابعاد آن یعنی انعطاف پذیری عملیاتی و انعطاف پذیری استراتژیک بر کارایی سازمان در شرکت پتروشیمی ایلام تاثیر مثبت و معناداری دارند و عدم اطمینان محیطی و ابعاد آن یعنی؛ عدم اطمینان محیط بازار، عدم اطمینان رقابتی و عدم اطمینان تکنولوژیکی بر کارایی سازمان در شرکت پتروشیمی ایلام تاثیر معناداری ندارند.

خانم دکتر زهره محمدیاری داور، دکتر جهان عبدی استاد راهنما و دکتر وحید شرفی استاد مشاور این پایان نامه بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha