• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99043123034
  • خبرنگار : 50233

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید کرد:

تداوم روند صعودی ابتلا به کووید19 در سمنان

 تداوم روند صعودی ابتلا به کووید19 در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تداوم روند صعودی کووید19 در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.

نوید دانائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای اخیر در اکثر نقاط کشور شاهد روند افزایشی کروناویروس بودیم و مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز به تبع آن با این روند افزایشی روبرو بودند.

وی با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته 22 مبتلای جدید در این استان شناسایی شده افزود: از ابتدای شیوع این بیماری همه‌گیر تا کنون جواب تست 904 نفر در شهرستان‌های 6 گانه تحت‌پوشش این دانشگاه مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن هشدار در خصوص خطر ابتلا به کووید19 از عموم شهروندان خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی به محافظت از خود بپردازند.

دکتر دانایی با اشاره به مسری بودن کروناویروس از هم‌وطنان و خصوصا هم‌استانی‌ها درخواست کرد: از حضور در اجتماعات و نشست‌ها و گردهمایی‌ها اجتناب کنند.

وی ضمن بر حذر داشتن شهروندان از حضور در مراسم‌های عروسی و عزا گفت: حضور احتمالی افراد ناقل در این مراسم‌ها می‌تواند به ابتلای دیگر افراد بیانجامد لذا از عموم مردم درخواست می‌کنیم از برپایی این‌گونه مراسمات جدا خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اذعان به اینکه برقراری واعلام محدودیت‌ها و حذف آن به نحوه رفتار ما در مقابل این ویروس همه‌گیر بستگی دارد اظهارامیدواری کرد: با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نیازی به وضع و افزایش محدودیت‌های بیشتر در این استان نباشد.

به گزارش ایسنا از هشت شهرستان استان سمنان دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود قرار دارند و 6 شهرستان شامل گرمسار، مهدیشهر، سمنان، دامغان، آرادان و سرخه نیز تحت پوشش علوم پزشکی سمنان قرار دارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha