• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99043123102
  • خبرنگار : 71431

عضویت داوطلبانه ۱۰هزار شهروند تهرانی برای واکنش اضطراری در محله

عضویت داوطلبانه ۱۰هزار شهروند تهرانی برای واکنش اضطراری در محله

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اعطای کارت عضویت ۳۵۴ مسئول خانه دوام و ایمنی در پایتخت خبر داد و گفت: این افراد در هنگام وقوع بحران‌ها در پایتخت در ستاد مدیریت بحران هر محله فعال خواهند بود.

رضا کرمی محمدی در گفت وگو با ایسنا، دراین باره گفت: حفظ جان و مال انسان ها از  جایگاه  و مرتبه والایی  به  لحاظ  ارزش های  دینی  و نیز  ارزش های انسانی  برخوردار است و زمینه ساز تحقق اهداف دستیابی به شهر ایمن و تاب آور و مدیریت جامعه محور سوانح و حوادث خواهد شد. در همین راستا نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سال‌ها پیش طرح دوام را اجرایی کرد که بر اساس آن  از ظرفیت مشارکت خود مردم برای ارتقاء ایمنی و امدادرسانی در هنگام بحران ها و حوادث استفاده شود. 


وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس این گزارش با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه خانه دوام و ایمنی، تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان عضو خانه دوام و ایمنی سرای محلات شهر تهران شده‌اند که عمده این افراد آموزش‌های لازم را برای مواقع اضطراری فراگرفته‌اند. 


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه انسجام بخشی و حمایت از فعالیت گروه‌های دوام جزو اهداف این سازمان است، اظهارکرد: در همین راستا نیز برای گروه های دوام در هر محله یک مسئول انتخاب کرده و آنان به عنوان مسئول خانه‌های دوام معرفی شده و تحت آموزش های خاص و ویژه قرار گرفتند تا بتوانند در هنگام بحران ها و حوادث در سطح محله خود فعال باشند. 


کرمی محمدی اضافه کرد: به همین دلیل نیز کارت عضویت برای ۳۵۴ مسئول خانه دوام و ایمنی به منظور هویت بخشی به این اعضا صادر و به  کارشناسان ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه تحویل داده شده است. این افراد در مدتی که کارت شناسایشان دارای اعتبار باشد می‌توانند در امور محلی مربوط به مدیریت بحران حضور و مشارکت داشته باشند. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha