• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99043123320
  • منبع : شرکت اب‌منطقه‌ای اصفهان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

افت آبخوان های اصفهان موجب فرونشست شده است

افت آبخوان های اصفهان موجب فرونشست شده است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، کسری مخزن آب استان اصفهان را سالیانه ۴۰۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: برداشت های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده ای را در استان رقم زده که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است.

مسعود میرمحمدصادقی کسری مخزن آب استان اصفهان را سالیانه ۴۰۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در استان اصفهان ۳۵ محدوده مطالعاتی وجود دارد که ۲۷ منطقه آن ممنوعه است.

وی با تأکید بر این که حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سالانه از چاه های مجاز و غیر مجاز در اصفهان برداشت می شود، خاطرنشان کرد: در استان حدود ۶۰ هزار حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد حدود  ۴۰ هزار مجاز، ۱۰ هزار متر غیرمجاز و ۱۰ هزار فعال غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه برداشت از چاه های غیرمجاز حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: برداشت های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده ای را در استان رقم زده که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر اینکه بیشترین فرونشست در دشت مهیار شمالی ۵۰ سانتی متر است، افزود: به ترتیب دشت دامنه اصفهان با ۴۰ سانتی متر، برخوار ۳۵ سانتی متر و گلپایگان ۲۸ سانتی متر فرو نشست در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه فرونشست به دشت های اصفهان محدود نمی شود، تصریح کرد: در منطقه شهری اصفهان که آثار باستانی و تاریخی وجود دارند، فرونشست زمین سه سانتیمتر بوده است.

به گزارش ایسنا، میرمحمدصادقی با تأکید بر طرح احیا و تعادل بخشی، افزود: این طرح، پروژه اصلی وزارت نیرو در چند سال گذشته است و توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه ای اصفهان از زمان اجرای این طرح حدود ۶۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است که از این محل حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به نصب ۵ هزار کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز خاطرنشان کرد: از این روش نیز در مصرف آب ۱۶۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹، حدود یکصد دستگاه حفاری غیر مجاز و ادوات آن در اصفهان توقیف شده است که آمار کلی آن تاکنون سه هزار دستگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha