• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99043123398
  • منبع : نمایندگی سمنان

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه سمنان ایجاد می‌شود

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه سمنان ایجاد می‌شود

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه سمنان گفت: به منظور توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه سمنان ایجاد می‌شود .

دکتر مسعود نصیری 31 تیرماه در نشستی با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان که به منظور امضای تفاهمنامه همکاری با هدف راه اندازی این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز با کسب مجوز از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ایجاد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد .

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان ادامه داد: به همین منظور و نیز با هدف گسترش فعالیت‌های مهارت آموزی و تحقق دانشگاه کارآفرین در دانشگاه سمنان‌، تفاهم نامه‌ای با اداره کل فنی و حرفه ای استان و دانشگاه سمنان امضاء و مبادله شد .

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه به مدت سه سال قابل اجراست افزود: طراحی و هدایت برنامه‌های مهارت آموزی و مشاوره شغلی و آموزشی دانشجویان‌، بازنگری استانداردهای آموزشی موجود و یا تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز از سوی دانشگاه سمنان و بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان صاحب صلاحیت و تجربه از جمله مفاد این تفاهم نامه است .

دکتر نصیری اظهار کرد: تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت دار مرتبط با هریک از رشته‌های تحصیلی، تجزیه و تحلیل مشاغل شناسایی شده و ارائه به اداره کل فنی و حرفه‌ای‌، همکاری در هدایت طرح‌های پژوهشی‌، پایان نامه‌ها و

مدیر کل فنی و حرفه ای استان سمنان هم در این آئین با بیان اینکه مهارت افزایی دانشجویان ضروری است گفت : ایجاد این مرکز و نیز انعقاد این تفاهم نامه می تواند اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزند .

سید حسین شاهچراغ افزود: کسب مهارت برای افراد جویای کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است که فنی و حرفه ای در حد توان برای مهارت آموزی به دانشجویان دانشگاه سمنان تلاش خواهد کرد .

وی با بیان اینکه خیلی از شرکت‌های بزرگ برای استخدام نیازمند استفاده از افراد دارای مهارت هستند تصریح کرد : 42 درصد از جامعه بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که می‌توان با آموزش مهارت‌های مختلف به دانشجویان در طول دوران تحصیل و سازماندهی این آموزش‌ها در اشتغال  فارغ التحصیلان دانشگاهی موثرتر عمل کرد .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان هم در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی و دانشجویان پروژه‌های منجر به پژوهش و فناوری را انجام می دهند افزود: این افراد نیازمند تجهیزاتی هستند که فنی و حرفه ای در این زمینه می تواند کمک کننده باشد .

رساله‌های دانشجویی به سوی موضوعات مورد درخواست فنی و حرفه ای ، حمایت از حضور واحد های فناور و دانشجویان در مسابقات ملی و آزاد مهارت و برگزاری  نشست‌های علمی و مهارتی و همایش‌ها از جمله تعهدات دانشگاه سمنان بر اساس این تفاهم نامه است .

به گفته رئیس دانشگاه سمنان‌؛ همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاههای اموزشی مشترک‌، همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم نامه و طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به صورت مجازی و فراهم سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی‌، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه سمنان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز از تعهدات مشترک بر اساس این تفاهم نامه است.

رئیس دانشگاه سمنان گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف دانشگاه سمنان  تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است، ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی می‌تواند در تحقق این هدف گام موثری باشد .

‌ دکتر مسعود نصیری گفت: دانشجویان در این مرکز از تجربیات و مشاوره‌های اساتید مجرب بهره گرفته و آینده شغلی آنان به نوعی هدایت و تضمین می‌شود .

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه سمنان آموزش مهارت به دانشجویان و هدایت فارغ التحصیلان به سوی آینده شغلی درخشان است افزود: دانشجویان در همان دوران دانشجویانی باید مهارتی را کسب کنند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر داشتن شغل در زمینه کار افرینی هم نقشی در جامعه داشته باشند .

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه کشوری توانمند به لحاظ اقتصادی، نیازمند تربیت دانشجویانی است که اهل ریسک باشند و این امر نیازمند آموزش مهارت است افزود: با مشاوره‌های شغلی درست می توان دانشجویان را در زمینه شغلی هدایت کرد .

دکتر نصیری با بیان اینکه مهارت آموزی و مشاوره شغلی در مسیر زندگی دانشجویان بسیار تاثیرگذار است گفت‌: مهارت ورزی باعث ایجاد اعتماد به نفس برای دانشجویان خواهد شد و این امر در دیگر مراحل زندگی آنان نیز موثر خواهد بود .

وی به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت‌: برای تحقق این نامگذاری می توان با گسترش فعالیت‌ها و ایجاد مراکز مختلف فنی و حرفه‌ای در فضای دانشگاه‌، دانشجویان را در استفاده از مهارت‌های این مراکز با صرف کمترین وقت و هزینه ترغیب کرد که این امر نه تنها در آینده شغلی انان بلکه در آینده کشور نیز تاثیرگذار است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha