• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99050100373
  • خبرنگار : 71616

سه سال گذشت...

سرنوشت مشتریان رامک‌خودرو به کجا رسید؟

سرنوشت مشتریان رامک‌خودرو به کجا رسید؟

در حالی که اواخر آبان سال گذشته طبق رای صادره از سوی قوه قضاییه، شرکت رامک‌خودرو ملزم به تحویل بی‌قید و شرط خودرو به مشتریان خود که از سال ۱۳۹۶ اقدام به خرید کرده بودند، شد اما همچنان سرنوشت این خودروها نامشخص بوده و میان دو رای دادگاه حقوقی و کیفری مانده است.

به گزارش ایسنا، از دی سال ۱۳۹۷ موج اعتراضات مشتریان شرکت رامک‌خودرو بابت بدعهدی این شرکت و به تعویق افتادن تحویل خودروهای ثبت‌نامی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ آغاز شد.  در پی شکایت مشتریان و پس از مراجعه آن‌ها به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، رئیس این سازمان طی جلسه‌ای به مشتریان اعلام کرد که اطلاعات تمام مشتریان این شرکت در اختیار دادگاه قرار داده شده؛ ضمن اینکه اموال این شرکت توقیف شده‌ است.

در این رابطه برخی مشتریان رامک‌خودرو مدعی‌ بودند که این شرکت می‌خواهد برای تحویل خودروهایی که با شرایط قیمت قطعی فروخته و دعوتنامه آن‌ها صادر شده است و خریداران نیز تکمیل وجه کرده‌اند، مجددا از آنان پول دریافت کند. به گفته آنان علیرغم اینکه سه  سال پیش دعوتنامه خودروها صادر شده و مشتریان نسبت به تکمیل‌وجه در موعد مقرر نیز اقدام کرده‌اند؛ اما رامک‌خودرو تحویل خودروی آن‌ها را مشروط به واریز مجدد وجه کرد.

در پیگیری‌های ایسنا از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مدیرعامل این سازمان به صراحت اعلام کرد کسانی که از شرکت رامک خودرو محصولی پیش‌خرید کرده‌اند، اگر تکمیل وجه کرده‌اند همانند کسانی هستند که قرارداد قطعی در دست داشته و باید بدون پرداخت مبلغ اضافی، خودروی خود را دریافت کنند اما با این وجود همچنان شرکت رامک‌خودرو  به نظر سازمان حمایت توجه نکرده و به درخواست خود مبنی بر دریافت مابه‌التفاوت پافشاری کرده و از مشتریان طلب وجه می‌کند.

در رابطه با این پرونده  و شکایت تعدادی از مشتریان، چندین مرتبه دادگاه تشکیل شد. در آبان ماه سال گذشته، نهایتا رای قطعی دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید مفتح تهران اعلام و دستور توقیف اموال این شرکت صادر شد. طبق رای صادره از سوی قوه قضاییه، شرکت رامک‌خودرو ملزم شد خودروی مشتریانی را که از سال ۱۳۹۶ تحویل آن‌ها به تعویق افتاده بود، بدون دریافت مبلغ اضافی و به قیمت قید شده در قرارداد اولیه به مشتریان تحویل دهد و اخذ هرگونه وجه اضافه، ممنوع اعلام شد.

حال پس از گذشت حدود ۹ ماه از رای صادره، مجدد به سراغ مشتریان این شرکت رفتیم تا از آخرین وضعیت خودروها و تحویل آن‌ها جویا شویم.

در این رابطه یکی از مشتریان به ایسنا گفت: سال گذشته آخرین دادگاه کیفری برگزارشد اما نه با روال عادی؛ بلکه در نمازخانه و با حضور حدود ۵۰۰ نفر از مشتریان. قرار بر این شد که جلسات بعدی بدون تنفس و به صورت رسمی ادامه داشته باشد اما تا به امروز خبری نشده و رای نیز صادر نشده است. این در حالی است که مشتریان برای سوالات خود نیز جوابی دریافت نمی‌کنند.

طبق اعلام این مشتری، دادگاه کیفری به اجرای احکام خود دستور به رفع توقیف کلیه ۶۶۸ خودرو این شرکت داده است اما از سوی دیگر تعدادی از مشتریان هم به طریق حقوقی اقدام کرده و حکم توقیف خودروها را گرفته‌اند.

وی افزود: رای کیفری با دادخواست ۱۹ نفر از مشتریان صادر شد و قاعدتا اجرای آن نیز باید برای همان ۱۹ نفر صورت می‌گرفت اما با توجه به اینکه دستور کلی صادر شد، خودروی آن تعداد مشتریانی که حقوقی اقدام کرده بودند هم باید رفع توقیف می‌شد. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که میان رای حقوقی و کیفری اختلاف وجود دارد؛ چراکه دادگاه حقوقی اعلام می‌کند خودروهایی که طبق شکایت مشتریان توقیف شده اند، نباید رفع توقیف شوند اما دادگاه کیفری حکم به رفع توقیف همه خودروها و تحویل آن‌ها به رامک‌خودرو داده است.

این مشتری ادامه داد: سال گذشته که حکم دادگاه کیفری صادر شد، قرار شد خودروها تحویل رامک شوند تا به ترتیب اولویت ثبت‌نام  به مشتریان تحویل داده شود اما متاسفانه به‌جای تحویل خودرو، قرارداد دیگری مقابل مشتریان گذاشته شده تا با پرداخت مبلغ مازاد بر قرارداد اولیه به مبلغ ۱۷۸ میلیون تومان، بتوانند خودرو را تحویل بگیرند و براین اساس وجه خودرو تا سال گذشته ۳۸۷ میلیون تومان در نظر گرفته شد.  

وی با طرح این سوال که زمانی که شرکت قرارداد قطعی ما را قبول ندارند، چگونه با پرداخت این مبلغ مابه‌التفاوت مطمئن باشیم که مجددا از ما پول نخواهد خواست؟ گفت: از همه مهمتر اینکه خودروهای ما الان وارد نشده است که قیمت‌ آن به روز شود. این تخلف فروشنده است که نتوانسته در موعد مقرر خودروی مشتریان را تحویل دهد و همین قصور فروشنده سبب شده تاکنون خودروها تحویل داده نشود.

این مشتری تاکید کرد:  از نظر حقوقی نباید  پول اضافه از سوی مشتری پرداخت شود. دادگاه کیفری نیز در ظاهر اعلام می‌کند نباید مشتری وجهی پرداخت کند اما با صدور رای دادگاه مبنی بر اینکه خودرو به شرکت رامک تحویل شود، به شرکت این اجازه را می‌دهد که به هر شیوه‌ای که دوست داشته عمل کرده و مجددا برای خودروها قیمت تعیین کند.

وی افزود: طبق دستور صادر شده، خودروها به متهم (رامک خودرو) تحویل داده می‌شود؛ در صورتی که این ماشین‌ها طبق رای حقوقی متعلق به مردم است و باید به مشتری تحویل داده شود و رامک خودرو دیگر مالکیتی در مورد آن‌ها ندارد که بخواهد برای قرارداد قطعی، قیمت جدید تعیین کند. دادگاه حقوقی که به پرونده‌ها رسیدگی کرده، به تحویل بی قید وشرط خودرو رای داده است؛ لذا هیچ مبلغی نباید برای تحویل خودروها پرداخت شود اما رای دادگاه کیفری براین اساس است که همه خودروها رفع توقیف و تحویل رامک‌خودرو شود؛ بنابراین یک اختلاف میان رای‌های حقوقی و کیفری برای رفع توقیف و توقیف وجود دارد که تاکنون وضعیت خودروها را بلاتکلیف کرده است.

او خاطرنشان کرد: هنوز هم رامک‌خودرو نتواسته خودرویی را ترخیص کند و اعلام کرده یا همه خودروها یکجا باید ترخیص شوند یا هیچ کدام را تحویل نمی‌گیرد؛ چراکه قصد دارد مجددا قرارداد جدید مقابل مشتریان بگذارد. شرکت به هیچ وجه این را در نظر نمی‌گیرد که اکثر مشتریان مبلغ خودرو را کامل پرداخت کرده‌اند. حتی مشتریانی که تکمیل وجه نکرده‌اند، به هرحال قراردادهایشان یک بازه زمانی مشخص داشته است. زمانی که شرکت نمی‌تواسته خودرو وارد کند اما اقدام به فروش کرده، مرتکب تخلف شده است؛ لذا بایستی طبق قانون با اظهارنامه موضوع را اعلام می‌کرد نه اینکه بخواهد سه سال پول مشتریان را نزد خود نگه دارد.

این مشتری خاطرنشان کرد: برای مشتریانی هم که مبلغ ۱۸۷ میلیون تومان مابه‌التفاوت را پرداخت نکردند، اظهارنامه فسخ قرارداد ارسال و اعلام شد که خودرو به مشتری بعدی تعلق خواهد گرفت. به همین دلیل مشتریان اولویت اول و ثبت‌نامی‌های سال ۱۳۹۶ خودرو دریافت نکردند. حتی به مشتریانی که قصد انصراف داشته باشند نیز چک سال بعد داده می شود.

وی تصریح کرد: شرایط ما کاملا بلاتکلیف است؛ عده ای رای گرفته و عده‌ای درگیر دادگاه‌ها و طی شدن روال حقوقی هستند اما تا کنون حتی ادعاده دادرسی رامک‌خودرو رد شده است.

ایسنا آمادگی دارد نقطه نظرات مسوولان شرکت رامک خودرو در مورد مباحث و ادعاهای مطرح شده را منتشر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۱ ۲۱:۱۳

باسلام و تشکر ویژه از شما چرا که این مسئله را رسانه ای کردید ۱- در پرونده شرکت رامک خودرو مسئله ای که بیش از بی تعهدی مدیران این شرکت باعث آزار ما شده است بی قانونی و بی مسئولیتی مدیران وزارت صمت میباشدچرا که برابر آیین نامه اجرایی شماره ۵۱۶۸۱/۷۴۱۵ مورخه ۹۵/۱/۲۸ هیئت دولت پیروی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو همه چیز روشن و واضح به تصویب رسیده و حداکثر مدت قرارداد خودرو وارداتی ۱۲۰ روز تعیین و قیمت هم قیمت زمان قرارداد تعیین شده و در ماده آخر این آیین نامه وزارت صمت به عنوان مسئول حسن اجرای این آیین نامه معین شده حال پس از گذشت بیش از سه سال از قرارداد من با رامک خودرو این مسئولین هیچ کاری نکرده اند و ازاجرای وظایف قانونی خود سر باز زده و تازه به صورت واضح از متخلفین و مجرمین رامک خودرو نیز طرفداری و قیمت نجومی نیز برایشان تعیین میکنند کجای این آیین نامه به سازمان حمایت اجازه داده جریمه بد عهدی و بی قانونی شرکت متخلف رامک خودرو را از جیب مشتریان پرداخت نماید ۲- برابر نظامنامه تصویبی وزارت صمت پیرو آیین نامه ذکر شده در بند ۱ پیش فروش خودرو منوط به ثبت سفارش معتبر و آن هم به میزان ۵۰ درصد آن تعیین شده حال سوال ما این است اگر این شرکت ثبت سفارش داشته خودرو ها چه شده و اگر نداشته چه کسی جوابگوست آیا مشتریی که در سال ۹۵ و ۹۶ در زمان باز بودن سایت ثبت سفارش و در زمانی که قیمت آزاد این خودرو ۱۱۰ میلیون بود ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان معادل ۱۴۰۰۰ دلار برای خودرویی که قیمت آن ۱۱۰۰۰ دلار بود (قیمت جهانی ) به این شرکت پرداخته و این شرکت با عدم ایفای به وظایف قانونی خود و عدم اجرای تعهداتش باعث ضرر و زیان به مشتریان شده نباید ضرر و زیان وارده را جبران نماید آیا این برخورد گردن کشی نیست ۳- تعداد زیادی از مشتریان از طریق سازمان صنعت معدن از این شرکت شکایت کرده اند که رای به نفع ایشان صادر ولی اجرای این احکام از طرف دیوان عدالت اداری مسکوت گردیده و همینطور تعداد زیادی از طریق محاکم کیفری شکایت که تاکنون رای مثبتی صادر نگردیده در ضمن مشتریانی نیز از طریق دادگاههای حقوقی اقدام نموده اند به نوبه خودم از سرپرست محترم وزارت صمت و دادستان کل کشور خواستار دادخواهی هستم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۳۹

با سلام و تشکر از ایسنا به خاطر شرح کامل وضعیت خریداران تیوولی .سپاس

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۴۱

باسلام وتشکرازرسانه ای کردن این واقعیت تلخ، لطفا صدای ما مشتریان تکمیل وجهی سال های۹۵ و۹۶ رابه گوش جناب رئیسی برسانید شایدازاین طریق بتوانیم به حقمان برسیم.یاعلی

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۴۶

با سلام و تشکر از شما بابت انتشار حرف دل ما که تا کنون هیج مرجعی در این مملکت حاضر به شنیدن حرفای ما نداشته است. رای کیفری و نادیده گرفتن رای های حقوقی برا ما شاکیان رامک خودرو اب سردی بود بر اعتماد ما بر قوه قضاییه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۴۷

سه سال است با اینکه پول ماشین را کامل دادیم ماشینی دریافت نکردیم. از دست رامک به قوه قضاییه پناه بردیم اما قاضی در حضور ۵۰۰ نفر خارج از روال دادگاه در نمازخانه گفت کسانی که تکمیل وجه کردند نباید پولی پرداخت کنند و نباید طبق لیست ماشین را بدون پرداخت اضافی دریافت کنند و ایشون به وضوح گفت منظور از تکمیل وجه کسانی است که ۱۰۹ میلیون پول دادند. اما در رای صادره چیز دیگری نوشت. در کجای دنیا به پرونده با ۶۰۰۰ شاکی در نمازخانه بدون حضور خبرنگار و اصحاب رسانه برگزار می شود. از دست فساد رامک به قوه قضاییه پناه بردیم ...وکیلان رامک هر روز ساعتها با قاضی در دادگاه صحبت میکنند اما تا ما پیش ایشان می رویم... بیرونمان می کند جای شکای و متهم عوض شده است....

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۵۰

۱۱۰ میلیون سال ۹۶ یعنی ۳۲۰۰۰ دلار یعنی بیش از ۶۵۰ میلیون الان. رامک با استناد به کدوم قانون میخواد بازم پول بگیره؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۵۳

رامک کل تخلفات رو بواسطه حکم اشتباه کیفری یک تهران و قاضی ک.. انجام میده. برای جلوگیری از بروز فاجعه و پایمال شده حقوق هزاران نفر باید جلوی اجرای حکم و تحویل ماشین ها به رامک رو گرفت

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۵۴

باسلام و تشکر ویژه از شما چرا که این مسئله را رسانه ای کردید ۱- در پرونده شرکت رامک خودرو مسئله ای که بیش از بی تعهدی مدیران این شرکت باعث آزار ما شده است بی قانونی و بی مسئولیتی .. میباشدچرا که برابر آیین نامه اجرایی شماره ۵۱۶۸۱/۷۴۱۵ مورخه ۹۵/۱/۲۸ هیئت دولت پیروی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو همه چیز روشن و واضح به تصویب رسیده و حداکثر مدت قرارداد خودرو وارداتی ۱۲۰ روز تعیین و قیمت هم قیمت زمان قرارداد تعیین شده و در ماده آخر این آیین نامه وزارت صمت به عنوان مسئول حسن اجرای این آیین نامه معین شده حال پس از گذشت بیش از سه سال از قرارداد من با رامک خودرو این مسئولین هیچ کاری نکرده اند و ازاجرای وظایف قانونی خود سر باز زده و تازه به صورت واضح از متخلفین و مجرمین رامک خودرو نیز طرفداری و قیمت نجومی نیز برایشان تعیین میکنند کجای این آیین نامه به سازمان حمایت اجازه داده جریمه بد عهدی و بی قانونی شرکت متخلف رامک خودرو را از جیب مشتریان پرداخت نماید ۲- برابر نظامنامه تصویبی وزارت صمت پیرو آیین نامه ذکر شده در بند ۱ پیش فروش خودرو منوط به ثبت سفارش معتبر و آن هم به میزان ۵۰ درصد آن تعیین شده حال سوال ما این است اگر این شرکت ثبت سفارش داشته خودرو ها چه شده و اگر نداشته چه کسی جوابگوست آیا مشتریی که در سال ۹۵ و ۹۶ در زمان باز بودن سایت ثبت سفارش و در زمانی که قیمت آزاد این خودرو ۱۱۰ میلیون بود ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان معادل ۱۴۰۰۰ دلار برای خودرویی که قیمت آن ۱۱۰۰۰ دلار بود (قیمت جهانی ) به این شرکت پرداخته و این شرکت با عدم ایفای به وظایف قانونی خود و عدم اجرای تعهداتش باعث ضرر و زیان به مشتریان شده نباید ضرر و زیان وارده را جبران نماید آیا این برخورد گردن کشی نیست ##############من توجه شمارو به سر و صداهایی که مدیر عامل این شرکت در تاریخ ۴ برج ۵ در دادگاه بندر عباس راه انداخته و با این شیوه کارشو جلو برده و نه تنها حق تمام مشتریان رو پایمال کرده بلکه با وجود اینکه حداقل سه سال ما را مفت خور گفته مفت خور کی هست ؟ ! از شما خواستار این رو داریم که به این موضوع رسیدگی کنین

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۵۷

با تشکر از انتشار این خبر شاید رسانه ها به داد مردم برسند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۱:۰۲

... باید بر عملکرد پرونده های بزرگ با هزاران شاکی نظارت بیشتری داشته باشند. تو این اوضاع شلوغی دادگاه ها بسته شدن چندین هزار پرونده بار زیادی را از قوه قضاییه بر میداره.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۱:۱۴

دادگاهها حقوقی بدون استثنا با بررسی قرارداد های خرید خودرو تیوولی وتوسط مشتریان و تکمیل وجه پرداخت همگی رای به محکومیت شرکت رامک خودرو دادهاند و قاضی محترم کیفری آقای ک. نیز به مشتریان تکمیل وجهی قول تحویل خودرو آنها راداد ولی در رای صادره عکس گفته خویش را عمل کرد.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۵:۰۰

از ایسنا بخاطر درج این خبر ودفاع از خقوق مشتریان بی پناه وزنجور ودل آزرده رامک خودرو سپاس گزارم خدا حفطتون کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۵:۰۶

ایسنا ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۵:۱۸

این شرکت واقعا معلوم نیست به چه پشت گرمی داره این همه تخلف می کنه و هنوز هم با وجود محرم بودن و تایید تمام مراجع حقوقی و قضایی، داره جولای می ده و جالب تر از همه اینکه مشتریان واقعی ثبت نامی که ۳ سال تمام زندگی و سرمایه شان را در دهان این شرکت ریخته اند را مفت خور می ماند!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۵:۲۱

ما تمام افرادی که شاکیان رامک خودرو هستیم، با وجود داشتن رای قطعی حقوقی، که قطعا اگر دادگاه کیفری هم برگزار شود!!!! همین رای برایمان صادر می شود، نتوانسته ایم که به حق شرعی و قانونی یمان برسیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۷:۳۷

سپاس گذار که به داد ما می رسید شما سپاس

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۰:۱۸

با سلام وتشکر از ایسنا

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۰:۲۳

با سلام ممنون از ایسنا با توضیح کاملشون حتی ارزش افزودوممالیات رو هم از ما گرفتن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۰:۲۸

ممنون بابت پیام رسانیتون ایسنای محترم لطفا بداده ما ملت برسید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۸

ممنون از خبر دقیق وموثقتون به امید این که پیگیری این خبر وانجام رسالت روشنگری رسانه باعث احقاق حق ما باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۲:۴۵

با تشکر از شما امیدواریم با سوت زدن فساد وبی عدالتی درمورد رامک خودروهمانطور که رییس قوه قضائیه قول دادند مورد حمایت قرارگرفته وبه حقمان برسیم

avatar

شرکت هزارو یک تخلف داره ولی شعبه ۹ کیفری قاضی ک... حکمی داده ک رامک به تخلفاتش راحت بتونه ادمه بده اخرشم مشتریا باید برن زندان ک رامک بتونه اصل پولم بخوره

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۵:۱۴

با سلام با تشکر از رسانه ایسنا که شاید بتونه حق مارو در سکوت و تخلف سازمان های دولتی و قضایی از رامکخودرو بگیره. ثبت نامی سال ۹۵ هستم. هنوز خودرو دریافت نکرده ام. سال ۹۶ دعوتنامه تکمیل وجه را به موقع پرداخت نمودم. ولی رامک به حای تحویل خودرو بعد از ۱ سال از تاریخ تکمیل وجه درخواست وجه اضافی نامتعارف نموده است. با اینکه قبل این درخواست در دادگاه حقوقی بی حقی رامک خودرو در اخذ وجه اضافی در قبال تحویل خودرو رای صادر شده بود. از خبرگزاری ایسنا خواهشمندیم صدای حق طلبی مارو به گوش اقای رئیسی برسونه. نگذارید ما ازین سیستم قضایی نامید شویم. بالاترین رنج تو این مملکت اینه که هیچ مرجعی برای دادخواهی نباشه.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۲۲:۵۶

باسلام،موضوع مهم دیگر که عده ی زیادی از مشتریان را شامل میشود ،تحویل خودرو به کسانی است که طبق گفته قاضی و خود شرکت رامک خودرو ،خودروی مونتاژی خواهد بود.و صد البته قیمت درنظر گرفته شده که با هر منطق و معیاری قرارداد ما برای ۱۲۰روز جهت تحویل خودرو بوده است.تغییرات ارز درصورت درنظر گرفته شدن هم برای ۱۲۰اساس منطقی دارد و اینکه تحویل خودروهای مونتاژی چگونه خواهد بود؟درچه مدت به تعهد خودشان عمل خواهند کرد؟؟ با تشکر از ایسنا

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۲۳:۱۷

صدای مظلوم شنیده نشد،وقتی رای حقوقی ما هیچ ضمانت اجرایی نداره. دیگه حرفی نمیمونه. وقتی قدرتی نداری هرچقدر هم تلاش کنی ارزشی نداره.باید بنشینی و اجازه بدی حق مسلم تو رو ازت بگیرن چون تو تنها کسی هستی که هرچقدر هم ناراحت باشی ایرادی در روند کار مملکت ایجاد نمیشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۲۳:۵۸

خدا نمیگذره ازین کلاهبردارا نمیدونم دلیل این همه طولانی شدن پروسه دادگاه ها چیه فقط امیدوارم اعمال نفوذ نکنن مثل همیشه حق مردم خورده شه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۰:۵۴

از شما متشکریم که اینبار نیز ثابت کردید رسانه اید و حامی مظلومان. ما حدود ۲ سال است که با صرف هزینه و زمان زیاد در دادگاه های حقوقی و کیفری به دنبال استیفای حقمان هستیم. با وجود آرای قطعی صادره مبنی بر تحویل خودرو به قیمت قرارداد و توقیف آن در گمرک بندرعباس به واسطه حمایت بلاوجه دادستان بندرعباس از رامک خودرو از اجرای حکم مان ممانعت می شویم. چطور ممکن است خودرو ما که اکنون اموال ماست تحویل محکوم پرونده( شرکت رامک خودرو) شود؟ اگر اسم اینکار سرقت در سایه حمایت برخی مهره ها نیست، پس چه عنوانی برازنده آن خواهد بود؟ از این ظلم به دادستان کل استان تهران و ریاست محاکم تهران پناه آوردیم و مدارک مان را تقدیم کردیم امید که گوشه چشمی نصیبمان شود. تحقق این واقعه شوم و تلخ در شرف رخداد، به مثابه لکه ننگی بر پیشانی هرگز از یاد ما و خانواده های مظلوم ما پاک نخواهد شد. در انتظار اقدام فوری، منصفانه و عادلانه قوه قضاییه هستیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۱:۰۲

باسلام وتشكر از درج اين خبر-موارد بالا كاملا مورد تاييد است .خدا لعنت كنه شركت رامك خودرو و افرادي را كه از اين شركت حمايت ميكنند.خون ما را كردن تو شيشه-٣سال است آسايش ما را گرفتن.اگه قابل هدايت هستند خدايا هدايتشون كن وگرنه ذليل و خوارشلن كن انشاالله آب خوش از گلوشون نره پايين

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۲:۰۳

با تشکر از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به امید روزی که دستان پلید و ناپاک از جیب و سفره مردم مظلوم و ستمدیده کوتاه گردد و در نهایت به سزای اعمالشان برسند تا مرحمی باشد بر زخمهای چندین ساله

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۶:۴۷

ایسنا دمت گرم مگر اینکه شما حق ما را زنده کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۷:۲۰

با سلام و تشکر از شما بابت انتشار حرف دل ما که تا کنون هیج مرجعی در این مملکت حاضر به شنیدن حرفای ما نداشته است. رای کیفری و نادیده گرفتن رای های حقوقی برا ما شاکیان رامک خودرو اب سردی بود بر اعتماد ما

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۸:۲۷

ایسنا ممنون بلاخره یکی داره حرف دل ما رو منتشر میکنه... سپاس

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۱:۲۷

ممنون از شما رسانه خبری و امید به رسیدگی به پرونده شاکیان . به قول رئیس محترم قوه قضائیه پیشگیری بهتر از درمان است

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۳

با تشکر از شما که این مورد رو رسانه ای کردین انشاالله با این کار خیرخواهانه شما این حق خوری به گوش دستگاه قضا برسه و به داد ما حواله داران برسن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۳:۱۴

با تشکر از شفاف سازی آن رسانه محترم درخواست می کنم تمام مسئولینی که در رسیدگی به پرونده رامک خودرو تا این ساعت کوتاهی کرده اند به این فکر کنند تا چه حد به نارضایتی عمومی وبی اعتمادی در جامعه کمک کرده اند؟چرا چشمهایشان را بر روی اعمال غیر قانونی رامک بسته اند؟جرم مشهود رامک از نظر کیفری کلاهبرداری و کسب مال نامشروع است چطور می توان از چنین شرکتی دفاع کرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۱۹:۱۶

شرکت رامک خودرو علاوه بر پیش فروش بدون مجوز و غیر قانونی و همچنین تخلف در بحث اسقاط خودرو در زمانی که ثبت سفارش بسته بود دانسته از مردم پول گرفته و حالا با گذشت ۳ سال حتی پول مشتریهارو پس نمیدهد ! این شرکت به کجا پشتش گرم هست که این چنین آشکار حقوق مردم را نقض میکند، قوه محترم قضاییه پیگیر حق مشتریها باشد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۱۹:۵۰

لطفا از شرکت از دادگاه و صمت پیگیر مسئله رامک خودرو باشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۱ ۲۰:۲۳

با تشکر از خبر شما خواستم در جریان آخرین شاهکاررامک خودروباشید در طی روزهای اخیر رامک با تماس تلفنی با تکمیل وجهی های۹۶ و با تعیین ضرب الاجل سه روزه درخواست مبلغ ۳۵۰میلیون ریال کرده البته بانرخ جدید مبلغ۱۸۷ میلیون سال گذشته رو تغییر داده دیگه دادمان را به کجا ببریم چه کسی به این شرکت کلاهبردار اجازه این حد از گستاخی را داده سه سال است خودرو ما رو در گرو خود نگه داشته

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۷

۳۵۰ میلیون تومان اشتباها۳۵۰میلیون ریال نوشته شده

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۸:۱۰

ممنون اطلاع رسانی شماهستیم در پاسخ سوال خبر باید بگویم ظاهرا به ناکجا آباد رسیدیم رامک خودرو از ما تکمیل وجهی های سال ۹۶پس از۳سال وچندماه مطالبه ۳۵۰ میلیون تومان پول کرده آنهم در عرض ۳روز وبعد هم تهدید به ارسال اظهارنامه می کندظاهرا جای ما ورامک عوض شده ما باید تاوان بدعهدیش رو با نرخ جدید ارز بپردازیم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۲ ۱۱:۴۱

تا شاید صدای مظلومان این پرونده شنیده شود. کلاه‌برداری و عدم انجام تعهد تا کجا؟ نامردی تا چه حد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۹ ۱۰:۰۰

جناب اقای رئیس به داد مابرسید قرارداد بنده اول برج5 سال 96 بوده وبه قراردادم بموقع عمل کردم ولی پس ازکش وقوس بسیاروپس ازجلسه درنمازخانه دادگستری شنیدیم خودروها رابه شرکت رامک خودروتحویل دادهاند ترابخدانگذارید حق ماراپایمال کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۵ ۱۰:۰۴

سلام ما سال 97 و قبل از گرونی در طرح 80 میلیون تومن شرکت کردیم. اون موقع تیوولی در بازار با قیمت 150 میلیون معامله میشد الان میخواد چی بشه؟ نه پولمون رو میدن نه دیگه دستمون به ماشین میرسه. خوب این وسط کی جواب میده.نفرین بر همه اونایی که دارن سر مردم شیره میمالن

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۵

سلام آقا اگراین شعبه توان وقدرت اجرایی نداره بدن شعبه ای دیگه رسیدگی کنه شاید ملت به حقشون برسن.هرچند امروزه حق معنایی نداره

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۷

باسلام درخصوص کسانی که شکایت نکرده اند تکلیف چیه؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۳ ۱۷:۲۶

با سلام بنده خرداد 97 هشتاد میلیون معادل پول دو تا ال90 برای ثبت نام تیوولی مونتاژی واریز کردم برای تحویل خرداد 98الان بعد از گذشت سی ماه شرکت از ما درخواست 700 میلیون پول کرده است برای تحویل الان من به کجا شکایت کنم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۷:۳۲

ادعای رامک خودرو این است که دادگاه حکم رد مال داده است ؟؟/یعنی بعد از گذشت 3سال واندی اصل پول مردم را بامنت عودت دهید ؟؟؟؟/ اگر درست باشد این ادعا وای به حال ما از عدالت قضایی ما ؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۷:۲۵

آذر96 رامک خودرو میلیون بابت تیولی 70میلیون گرفته بعد از سه سال واندی درخواست 730 میلیون تومان برای ماشین مونتاژ میکنن ؟؟؟؟ ای است عدالت جامعه اسلامی .علی برکه الله ؟؟؟؟؟؟امام علی از ظلمی که در جامعه اسلامی به فرد یهودی میشود بر نمی تابد ومیفر مایند از از این ننگ کسی بمریدحرجی نیست اما ما .............؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۰:۱۵

با سلام وتشکر از خبرگزاری ایسنا دهم ابان 96 درنمایندگی زارع شیراز ثبت نام انچام داده مبلغ هفتاد میلیون تومان نقد دریافت کرده .ان وقت قیمت تیوولی را 102900000 تومان در قرارداد ثبت گردیده با تحویل 120 روزه اکنون بعد از سه سال زنگ زده ودرخواست مبلغ 740میلیون تومان جهت تحویل ماشین کرده اند .روز ثبت نام ما جهت تحقیق رفتیم اما انقدر چرب زبانی کردند وتا ثبت نام نکردیم نگذاشتند از نمایشگاه بیرون بیاییم اما حال چواب تماس ها را هم نمی دهند .در این مملکت چه کسی جوابگوی ماست هیچ دستگاهی مدافع حقوق مشتری نیست به کجا پناه ببریم .هرکس تا حد توانایی خودمشغول چپاول است خدایا دست تمامی ظالمین وخیانتکاران به ملت مظلوم وبی دفاع ایران کوتاه بگردان توانایی خود .الهی امین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۳۰ ۱۱:۲۵

به استحضار می‌رسانم شرکت رامک خودرو در فروردین‌ماه 1397، خودرو تیوولی را با قیمت 114 میلیون تومان، پیش‌پرداخت 60 میلیون تومان و تحویل 4 ماه پیش‌فروش کرده است. حال پس از 3 سال و نیم، قیمت خودرو را 1 میلیارد و 100 میلیون تومان قرار داده و میگوید 1 میلیارد تومان دیگر واریز کنید تا پس از 45 روز دیگر خودرو بدهیم. آیا فریادرسی هست؟؟!! و هیات علمی بازنشسته، 1400/08/25

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۸ ۲۱:۵۹

سلام چرا رامک خودرو دعوتنامه مشتریان را ارسال نمیکند و چرا صریحا قیمت را به مشتری اعلام نمیکند.ما مشتریان بخت برگشته حداقل ۵۰ در صد قیمت روز قرار داد را پرداخته ایم بفرمائید ۵۰ در صد قیمت روز بقیه اش را بپردازیم .