• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99050100475

یک مسئول خبر داد:

افتتاح  پایگاه های سنجش سلامت نوآوزان در خراسان شمالی

افتتاح  پایگاه های سنجش سلامت نوآوزان در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از آغاز بکار فعالیت پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز اول مردادماه  به صورت همزمان در سراسراستان  خبر داد.

 علی متقیان اول مرداد ماه در آیین افتتاح پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در استان که در مدرسه پسرانه امام خمینی بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۹ هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲ گانه سنجش در سطح استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به تغییرات برگزاری فرآیند سنجش امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا،گفت: امسال این طرح  براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با تغییراتی که در پایگاه ها ایجاد شده ، در ۱۲ پایگاه  اصلی در شیفت صبح و سه پایگاه در شیفت عصر سنجش در استان خراسان شمالی به اجرا در خواهد آمد که در این  برنامه نوآموزان به لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی و غربالگری قرار می گیرند.

وی افزود: در این دوره از برنامه سنجش به علت شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا فقط نوآموزان بدو ورود مورد سنجش قرار می گیرند و سنجش نوآموزان پیش دبستانی به زمان دیگری موکول شده که در صورت اخذ مجوزهای لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات آماری در میزان پذیرش پایگاه های، ادامه داد: در سطح استان تمامی پایگاه ها با درجه (ب) ، روزانه تعداد ۲۰ نوآموز را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند، که نسبت به سنوات گذشته تعداد ۲۳ نفر از آمار پایگاه های اولیه (الف) به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی کاسته شده است.

متقیان یادآورشد: با توجه به نوبت گیری های سیستمی با فاصله ۳۰ دقیقه ای، والدین موظفند راس ساعت مقرر که در برگه نوبت اینترنتی ثبت شده در پایگاه سنجش حضور یابند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، گفت: مواد ضدعفونی  و ماسک برای همه پایگاه ها فراهم شده و برای ارزیابی نوآموزان از پکیج های جداگانه استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید ضمن همراه داشتن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی خود و فرزندشان، با اصل شناسنامه کودک، اصل شناسنامه والدین، پرینت برگه نوبت ، کارت واکسن و کارت بانکی، همراه با نوآموز راس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

وی با اشاره به این که هر آزماینده موظف است یکبار هنگام ورود و یکبار هنگام خروج از اتاق با استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست نوآموزها را ضدعفونی کند، تصریح کرد: درهمه پایگاه ها فضایی برای اتاق انتظار در نظرگرفته شده است وچیدمان صندلی های این فضا به نحوی است که فاصله اجتماعی رعایت شده و فضا تهویه مناسب داشته باشد.

متقیان در خصوص هزینه های پیش بینی شده برای فرآیند سنجش، عنوان کرد: هزینه شرکت در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مبلغ ۴۰ تومان و جریمه لغو نوبت ،۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که از طریق دستگاه های کارتخوان و درگاه الکترونیک اخذ و به حساب خزانه واریز می شود.

وی گفت: مدیران موظفند جهت نوبت گیری حتما با والدین نوآموزهماهنگی لازم را به عمل آورده و در زمان مناسب پرینت نوبت را در اختیار آن ها قرار دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به زمان نوبت گیری و آغاز فرآیند سنجش، افزود: نوبت گیری طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا کنون بیش ازهفت هزار نو آموز نوبت گیری کرده اند که با احتساب شش هزار نوآموز پیش دبستانی که سال قبل نوبت گیری و سنجش شده اند بیش از ۵۰ درصد نوبت گیری و فرایند سنجش دراستان به صورت موفق انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha