• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99050100542
  • خبرنگار : 80001

جزییات جدید از وام ودیعه اجاره/ اصل وام مستاجران اقساط ندارد

جزییات جدید از وام ودیعه اجاره/ اصل وام مستاجران اقساط ندارد

با توجه به صحبت های امروز رییس جمهور، ودیعه ای که به عنوان وام به مستاجران پرداخت می شود اقساط ماهیانه ندارد، بلکه اجاره نشین ها فقط اقساط سود ۱۳ درصد را به صورت ماهیانه پرداخت می کنند و پس از پایان قرارداد، اصل مبلغ به بانک برگردانده می شود.

به گزارش ایسنا، بعد از هفته ها صحبت درباره پرداخت ودیعه اجاره به مستاجران، امروز این وعده نهایی شد و رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت خبر آن را اعلام کرد. بنا به گفته حسن روحانی، پرداخت ودیعه برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، مستاجران شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و سایر شهر ها ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد خواهد بود.

مستاجران خانه های کمتر از ۹۰ متر مشمول دریافت وام ودیعه مسکن

پیش از این هم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، اجاره نشین های ساکن در واحدهای کمتر از ۷۵ متر در تهران و کمتر از ۹۰ متر در دیگر شهرها را مشمول دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اعلام کرده بود.

نکته قابل توجه آن است دولت برای آنکه تسهیلات مورد نظر، کمکی برای مستاجران باشد و تورمی در بازار اجاره ایجاد نکند آن را از مستاجر فعلی به مستاجر بعدی انتقال می دهد. بر اساس شنیده ها، این ایده وزارت راه و شهرسازی بوده که با توجه به صحبت امروز رئیس جمهور، عملیاتی شده است. بدین صورت که اصل ودیعه بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسکن مسترد می‌شود. به بیان دیگر اصل مبلغ مشمول اقساط ماهیانه نمی شود بلکه اجاره‌نشین‌ها فقط سود ۱۳ درصد سالیانه را به عنوان اقساط ماهیانه پرداخت می کنند.

حسن روحانی، امروز چهارشنبه اول مرداد ماه ۱۳۹۹ در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: دولت درخصوص اجاره نشینان دو گام مهم در هفته های اخیر برداشت که اولین گام دولت این بود که نسبت به اضافه اجاره بها که روند صعودی و غیرمنطقی داشت در ستاد ملی کرونا، ‌ تصویب کردیم که افزایش اجاره بهاد در شهر تهران حداکثر تا ۲۵ درصد، در شهرهای بزرگ تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد مجاز است و بیش از آن مورد پذیرش نیست.

رییس‌جمهوری اقدام دیگر دولت را که امروز اول مرداد ۹۹ تصویب و به زودی اجرایی و عملیاتی خواهد شد را دادن ودیعه از طرف بانک به مستاجران دانست و گفت: دولت تصمیم گرفته برای آن دسته از مستاجرانی که دارای حقوق ثابت هستند، و همچنین برای خانوارهایی که تحت حمایت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی هستند، در تهران ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچکتر ۱۵ میلیون تومان، کمک ودیعه مسکن، پرداخت کند.

به گفته رییس‌جمهوری، افراد واجد شرایط اجاره‌نشین در تهران، ودیعه ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۱۳ درصد دریافت می‌کنند که کمک خوبی برای مستاجران تهرانی است. این افراد، می‌توانند تا ۵۰ میلیون تومان برای مدت یک سال که اجاره نامه گواه خواهد بود از بانک ودیعه مسکن، قرض بگیرند. همچنین سود ۱۳ درصد را به بانک به شکل ماهانه پرداخت کنند. پایان کار باید اجاره نشین هایی که ودیعه مسکن دریافت کرده اند اصل پول را به بانک برگردانند.

روحانی تصریح کرد: از هفته آینده، جزئیات و ویژگی‌های ودیعه اجاره مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، به مردم اعلام می‌شود. همچنین از هفته آینده، مقررات اجرایی شدن این طرح به تمامی بانک‌ها ابلاغ خواهد شد و مردم از طریق صدا و سیما مردم از جزئیات طرح، آگاه می‌شوند. این گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای مستاجران برمی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۱ ۲۳:۵۶

صاحبخونه سر ماه اجاره خونه میخواد. پول پیش میخواد چیکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۳ ۰۸:۲۰

والله اگر درست شود خیلی خوب میشوددرضمن اگه ضامن بخوادچکاربایدکردمن کسی روبجزخداندارم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۴ ۰۰:۱۶

این اصل نزول خوریه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۴ ۱۵:۵۷

بوووووووووق

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۰۰:۵۴

خسته نشن با این کمکشون ۹میلیون ت ۱سال میشه سود ۵۰تومان ۶میلیون ۵۰۰ هم ک میخواد بگیره در کل ۲میلیون ۵۰۰ میخواد بده ت ۱سال عجبا

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۲

پس من خونه ام 50 متر کرایه نشینم به ...ندارم کرایه نشینم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۷:۱۲

درخواست وام ودیعه مسکن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۹:۵۳

تورا خدا به فکر ما باشید من یک زن بایک بچه دو برج کرایه ندادم نمیتوانم هرچی کار میکنم نمیرسونم کمک کنید خواهشا

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۰:۱۷

خسته نباشی. یه نفرتومحل ماهم هست همینجوری وام میده

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۳:۱۲

سال به سال جابجا شیم چیکارکنیم؟ همه ی مالکا اجاره میخوان نه ویعه.با این گرونی و تورمی که واسه ملت ساختین با این مبلغ نا چیز تو دهاتم خونه نمیدن.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۳:۱۷

کسایی که حقوق ثابت ندارند چی؟ ما باید چیکار کنیم؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۱۳:۲۴

سلام بحث اصلی و مهمی که هیچ اشاره ای به ان نشده اینه اولا دقیقا بفرمایید بانک این وام را به چه کسی پرداخت میکند موجر یا مستاجر و در پایان سال از چه کسی طلب میکند و بابت این پرداخت ضمانت چه میخواهد بانک که مسلما همینجوری به صرف یک اجاره نامه پول به کسی پرداخت نمیکنه بالاخره سندی چکی چیزی میخواد لطفا بطور واضح جزییات بیان کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۱۳:۴۹

سلام بحث اصلی و مهمی که هیچ اشاره ای به ان نشده اینه اولا دقیقا بفرمایید بانک این وام را به چه کسی پرداخت میکند موجر یا مستاجر و در پایان سال از چه کسی طلب میکند و بابت این پرداخت ضمانت چه میخواهد بانک که مسلما همینجوری به صرف یک اجاره نامه پول به کسی پرداخت نمیکنه بالاخره سندی چکی چیزی میخواد لطفا بطور واضح جزییات بیان کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۰:۵۰

ب نفع خودشونه وگرنه بفکر ما مستاجرا نیستن.واسه خودشون سود داره ن برا مستاجرا..فقط مردم رو الاف کردن. اگه راست میگن واقعا ب فکرمستاجرا هستن یک فکری بکشن بحال اقتصاد کشور.گرونی سر به فلک کشیده.خدا ب داد مابرسه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۷

تمام 1 سال یا 2 سال سود وام پرداخت کنیم بعد سر موعد خواستیم بلند بشیم مالک پول به بانک بر میگردونم پس چی دست من مستاجر میگیره که اینهمه سود دادم؟فایده ه اش چیه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۷

... با این قانون تون

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۲۳:۱۷

سلام جسارتا من همون اول ثبت نام کردم ولی چون کد رهگیری نداشتم نتونستم ثبت نام و تا آخر تکمیل کنم الان تکلیف ماهایی که نتونستیم ثبت نام کنیم چی میشه. یسوال دیگه راجع به مسکن ملی میشه بفرمائین واسه شهرستان شهریار چه تاریخی مجدد ثبت نام بعمل میاد؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۷

باسلام ایا به من که مستجرم وهیچ سندی ندارم سرپرست خودم هستم جواب میدین لطفلا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۹

من مستاجر هستم همه جا هم پول پیش می خوان هم اجاره نسبتا بالا اگر این کمک هزینه ودیعه مسکن را برگیریم لااقل پول کمتری بابت اجاره خواهیم داد