• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99050100897
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امام جمعه سلماس:

دشمنان به دنبال رواج منکرات در جامعه هستند

دشمنان به دنبال رواج منکرات در جامعه هستند

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه سلماس گفت: امروز دشمن بدنبال رواج منکرات و برداشته شدن قباحت کارهای منکر در جامعه برای دور کردن مردم از ارزش های دینی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امروز اول مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه سلماس گفت:امروز دشمن برای تضعیف بنیه اعتقادی و دینی جوانان ما برنامه ریزی های بسیار مستحکم و هزینه های بسیار کرده اند و تلاششان بر رایج کردن منکرات و برداشته شدن قباحت کارهای منکر در جامعه برای دور کردن مردم از ارزش های دینی است.

وی تصریح کرد: ما هم برای این مقابله فرهنگی وظیفه داریم قدم برداریم و در راستای نشر معروف و خودداری از منکر تلاش خود را بکار گیریم.

حجت الاسلام طباطبایی بابیان اینکه اهالی رسانه و خبرنگاران پیش قراولان عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: تغذیه مطلوب مطالب اجتماعی و فرهنگی به افراد مختلف جامعه باید طوری در خروجی اخلار صورت گیرد که ضرری به کسی نرسد و هتک حرمت افراد و اشخاص صورت نگیرد.

وی افزود: رعایت عدالت و قانون و نیز ارزش های جامعه اسلامی، ایجاد انگیزه برای انجام کارهای تاثیرگذار در عرصه های مختلف و داشتن معرفت و قدرت تشخیص در خصو اتفاقات و رویدادهای جامعه از جمله رسالت های مهم رسانه و فعالین دنیای خبر است.

امام جمعه سلماس با تاکید بر اینکه فضای مجازی را باید فضای برادری و مهربانی نماییم و از ایجاد تنش و اختلاف در آن بپرهیزیم، خاطرنشان کرد: انتشار نقد بر عملکرد های مختلف در سطح جامعه باید منصفانه و به دور از تخریب و قصدهای شخصی باشد.

وی بیان کرد: سادگی بیان در عین رسایی و شفافیت باتوجه به مخاطب بودن عامه مردم باید در دستور کار اهالی رسانه قرار گیرد تا همه آحاد مردم مفهوم مطالب و اخبار و تحلیل ها را درک کنند.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: باتوجه به نامگذاری سال ۹۹ بعنوان جهش تولید، اصحاب رسانه می توانند در زمینه معرفی الگوهای موفق تولید شهرستان در عرصه های مختلف و نیز بررسی خلاها و چالش های پیش روی تولیدکنندگان این شهرستان گام های موثر تری بردارند.

وی تصریح کرد: در هفته عفاف و حجاب از ۶۰ بانوی محجبه و نمونه شهرستان توسط دفتر امام جمعه سلماس قدردانی به عمل آمد و برابر هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری و شورای اسلامی شهر سلماس، مقرر شده یک باب مغازه بصورت دائمی جهت ارائه محصولات اسلامی و حجاب برای سنین مختلف در اختیارمان قرار گیرد تا خانواده های عزیز برای خرید پوشاک و محصولات مطابق با شرع مقدس اسلام با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام طباطبایی اظهار کرد: در رزمایش مواسات و همدلی شهرستان حدود ۷هزاربسته معیشتی بین اقشار مختلف نیازمندان سلماسی توزیع شد و با حمایت پرشور خیرین عزیز توانستیم قدمی موثر برای کمک به نیازمندان در ایام کرونا برداریم.

امام جمعه سلماس بابیان اینکه اگر در جامعه اسلامی زکات پرداخت شود فقرای جامعه در تنگنا قرار نمی گیرند، گفت: باید در زمینه ترویج فرهنگ زکات در سطح جامعه از ظرفیت بالای رسانه های شهرستان استفاده حداکثری کنیم.

وی بااشاره به نزدیکی به ایام محرم و سوالات مختلف در زمینه برگزاری مراسمات گفت: هرچه مراجع دینی و رهبر معظم انقلاب در اینخصوص بفرمایند همان را عملی خواهیم کرد و باتوجه به پروتکل های بهداشتی و وضعیت شیوع کرونا در آن زمان اقدامات لازم صورت خواهد گرفت؛ ما و مردم عزیزمان باید در این زمینه مطابق نظر متخصصان و پزشکان عمل کنیم تا رنج عزاداری ما بر گردن کادر عزیز درمان و سلامت نیافتد و از بروز تلفات جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha