• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99050201069
  • خبرنگار : 50182

برکت "زکات" در سفره 70 هزار کرمانشاهی

برکت "زکات" در سفره 70 هزار کرمانشاهی

ایسنا/کرمانشاه دبیر شورای زکات استان کرمانشاه از جمع آوری 22 میلیارد تومان زکات طی امسال خبر داد وافزود: سال گذشته از محل برکات زکات بیش از 70 هزار نیازمند در استان بهره مند شدند و امسال امیدواریم با افزایش زکات جمع آوری شده تعداد بیشتری بهره مند شوند.

محسن رخصی اظهار کرد با اشاره به جمع آوری 25 میلیارد تومان زکات در سال گذشته، گفت: ۴۵ درصد از این میزان زکات پرداختی واجب، ۱۶ درصد مستحبی و باقی به زکات فطره  اختصاص داشت.

وی افزود: زکات سال گذشته مودیان کرمانشاهی رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال ماقبل آن داشت و طی سال گذشته امداد استان به دلیل جمع آوری این میزان زکات و تحقق ۱۷۸ درصدی تعهدات، رتبه برتر کشور را کسب کرد.

رخصی تصریح کرد: بیش از ۸۱ درصد از زکات جمع آوری شده در سال گذشته به منظور محرومیت زدایی و باقی به منظور ساخت و تعمیر پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

وی افزود: با زکات پرداختی مودیان در سال گذشته، ۷۰ هزار و ۱۵۹ نیازمند در استان از برکات این واجب الهی برای تامین هزینه های عمرانی، تحصیل، درمان، معیشت، ازدواج و... بهره مند شدند.

رخصی تصریح کرد: همچنین سال گذشته، ۹۵ پروژه عمرانی عام المنفعه همچون مسجد، حسینیه و... در استان نیز ساخت و تعمیر شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه هم اکنون 1794 روستا در استان دارای اقلام و ظرفیت پرداخت زکات هستند، تاکید کرد: ابتدای سال 1398  تنها ۸۸۸ روستا با تشکیل شورای زکات این واجب الهی را پرداخت می کردند، اما با راه اندازی طرح استانی احیای شوراهای زکات روستایی، تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات در پایان سال گذشته به 1637 روستا افزایش پیدا کرد و در حال حاضر به 1794 روستا رسیده است.

دبیر شورای زکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال نیز مودیان کرمانشاهی بیش از ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ تومان زکات پرداخت کرده اند، عنوان کرد: بیش از سه میلیارد تومان از این میزان زکات واجب و ۱۹ میلیارد تومان نیز زکات فطره بوده است.

رخصی گفت: تعهد امسال  کمیته امداد استان کرمانشاه برای جمع آوری زکات بیش از ۲۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۴ درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha