• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99050201309
  • خبرنگار : 30054

سقف تعهدات و استعلام پوشش بیمه تکمیلی معلم + خرید آنلاین

سقف تعهدات و استعلام پوشش بیمه تکمیلی معلم + خرید آنلاین

بیمه معلم یکی از شرکت‌های خصوصی است که در زمینه فروش انواع محصولات بیمه‌ای فعالیت می‌کند. بیمه معلم در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ نماینده فعال و بیش از ۸۰ شعبه اصلی در سطح کشور دارد که خدمات بیمه‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بیمه ازکی، ۱۴% فروش بیمه معلم در سال ۹۷ در حوزه بیمه تکمیلی بوده و این شرکت ۲% فروش کل بیمه تکمیلی را در کشور به خود اختصاص داده است.

بیمه تکمیلی در بیمه معلم به صورت گروهی ارائه می‌شود و طرحی برای بیمه درمان انفرادی در این شرکت وجود ندارد. در ادامه به معرفی بیمه تکمیلی معلم، شرایط خرید، قیمت، مراکز پرداخت خسارت و ... می‌پردازیم.

پوشش‌های بیمه تکمیلی معلم

پوشش‌های بیمه تکمیلی معلم و سقف تعهدات آن در بیمه‌های گروهی به نوع قرارداد بین شرکت بیمه و شرکت متقاضی وابسته است. به‌طورکلی پوشش‌هایی که در بیمه درمان گروهی معلم وجود دارد شامل موارد زیر است:

. جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و.

. جبران هزینه‌های اعمال جراحی مربوط به سرطان، شیمی درمانی، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان.

. جبران هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری.

. جبران هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار عضله، نوارعصب، نوار مغز، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم.

. جبران هزینه‌های اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی‌ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی.

. جبران خدمات آزمایشگاهی (باستثنا چک‌آپ پزشکی)، پاتولوژی یا آسیب شناسی، ژنتیک، انواع رادیوگرافی، نوارقلب، فیزیوتراپی.

. جبران هزینه ویزیت و دارو (براساس فهرست داروهای مجاز کشور صرفا مازاد بر سهم بیمه‌گر اول).

. خدمات اورژانس در موارد غیر بستری

. جبران هزینه عینک و لنز تماسی طبی

. جبران هزینه دندانپزشکی

. جبران هزینه زایمان

. جبران هزینه رفع عیوب انکساری چشم

. جبران هزینه نازایی و ناباروری

جبران هزینه رفع عیوب انکساری چشم (در صورتی که درجه نزدیک بینی، دوربینی، آستیگمات یا جمع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم (درجه نزدیک بینی یا دوربینی به اضافه نصف آستیگمات) بیشتر از ۳ دیوپتر باشد.)

فرانشیز بیمه تکمیلی معلم

فرانشیز در تمام بیمه‌های درمان تکمیلی اعم از گروهی و انفرادی وجود دارد. فرانشیز به این معناست که بخشی از هزینه‌های درمان باید توسط شخص بیمه‌شده پرداخت شود و شرکت بیمه تعهدی در قبال آن نخواهد داشت.

فرانشیز در شرکت‌های بیمه بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است و در بیمه‌های درمان گروهی بر اساس قرارداد متفاوت می‌باشد. با توجه به این که بیمه تکمیلی معلم در قالب درمان گروهی عرضه می‌شود فرانشیز مشخص و ثابتی ندارد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی معلم

زمانی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرید نمی‌توانید به سرعت از پوشش زایمان و جراحی استفاده کنید. در واقع از زمان خرید بیمه تا استفاده از آن برای هزینه‌های مربوط به جراحی و زایمان باید مدت زمان مشخصی گذشته باشد.

دوره انتظار پوشش جراحی ۳ ماه و دوره انتظار پوشش زایمان ۹ ماه است. البته دوره انتظار پوشش زایمان با افزایش تعداد بیمه‌شدگان قابل کاهش است. به‌طور مثال دوره انتظار برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر می‌تواند صفر باشد. پوشش زایمان معمولا برای گروه‌های زیر ۲۵۰ نفر، ۹ ماه و برای گروه‌های ۲۵۰ نفر تا ۱۰۰۰ نفر، ۶ ماه می‌باشد.

استثنائات بیمه تکمیلی معلم

در تمام بیمه‌های تکمیلی یکسری استثنائات وجود دارد که درباره بیمه درمان معلم هم صادق است. استثنائات بیمه معلم تکمیلی به شرح زیر است:

۱. عمل‌های جراحی زیبایی

۲. عیوب مادرزادی

۳. سقط جنین

۴. ترک اعتیاد

۵. خودکشی و اعمال مجرمانه بیمه‌شده

۶. حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و آتشفشان.

۷. جنگ، شورش، اغتشاش، بلوا، اعتصاب، قیام، آشوب، کودتا

۸. هزینه اتاق خصوصی (مگر در صورت تشخیص پزشک معالج و تأیید پزشک معتمد بیمه‌گر)

۹. جنون.

۱۰. جراحی لثه.

۱۱. لوازم بهداشتی و آرایشی که جنبه دارویی ندارند؛

۱۲. هزینه‌های مربوط به معلولیت ذهنی و ازکارافتادگی کلی

۱۳. و ...

دریافت خسارت بیمه تکمیلی معلم

برای استفاده از بیمه تکمیلی و دریافت خسارت دو راه وجود دارد. اول این که به مرکز طرف قرارداد با بیمه مراجعه کنید که در این حالت تمام هزینه‌ها در همان مرکز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

البته برای مراجعه به مرکز طرف قرارداد لازم است در ابتدا معرفی‌نامه دریافت کنید.

مدارک لازم برای دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی معلم

. کارت درمان تکمیلی

. دفترچه بیمه‌گر پایه بیمار

. اصل دستور پزشک معالج

. نوع خدمات درخواستی

راه دوم این است که برای انجام امور پزشکی به مرکز غیر طرف قرارداد با بیمه مراجعه کنید. در این حالت باید تمام هزینه‌ را پرداخت کرده و با در دست داشتن مدارک پزشکی و صورت‌حساب پرداخت به شرکت بیمه مراجعه کنید تا شرکت بیمه تمام هزینه‌ها را بر اساس تعرفه وزارت بهداشت به شما پرداخت کند.

استعلام بیمه تکمیلی معلم و خرید آنلاین از ازکی

ازکی با همکاری شرکت‌های بیمه انواع محصولات بیمه‌ای را ارائه می‌کند. ازکی این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند بیمه تکمیلی را به شکل انفرادی و خانوادگی نیز خریداری کنند.

درنتیجه افرادی که از طرف محل کار تحت پوشش بیمه درمان قرار نگرفته‌اند، با مراجعه به سایت ازکی و مقایسه طرح‌ها و قیمت‌ها می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.

همچنین سازمان‌ها، گروه‌های زیر ۵۰ نفر، استارت‌آپ‌ها و کارگاه‌ها می‌توانند درخواست خود را در azki.com ثبت کنند تا کارکنان خود را تحت پوشش درمان گروهی قرار دهند.

ازکی از مرحله انتخاب تا مشاوره برای دریافت خسارت همراه شماست.

انتهاب رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha