• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99050201330
  • منبع : نمایندگی سمنان

سه شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در وضعیت قرمز قرار گرفت

سه شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در وضعیت قرمز قرار گرفت

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: سه شهرستان از 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

دکتر نوید دانایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: انتظار می رود که مردم بدون توجه به وضعیت و رنگ شهرستان خود، به طور جدی به پروتکل های بهداشتی توجه کنند چرا که وضعیت در مناطق زرد و نارنجی نیز می تواند به دنبال عدم رعایت توصیه ها، به وضعیت قرمز تغییر رنگ دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در چند روز اخیر شاهد روند صعودی کروناویروس در سطح کشور بودیم ادامه داد: روند شیوع در شهرستان های تحت پوشش علوم پزشکی سمنان نیز رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شناسایی 35 مبتلای قطعی کووید19 طی دو روز اخیر در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با شناسایی این مبتلایان جدید، شمار موارد قطعی مثبت کروناویروس در شهرستان تحت پوشش این دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری عالمگیر کووید19 تا کنون به 939 نفر رسیده است.

دکتر دانایی بر ضرورت توجه جدی شهروندان به پروتکل های بهداشتی تاکید و تصریح کرد: در این شرایط رعایت اصول بهداشتی فردی و به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از حضور در دورهمی ها و اجتماعات مورد تاکید جدی همکاران ما است و انتظار می رود که هم استانی ها با رعایت این موارد به کنترل و مهار این بیماری جهان گیر کمک کنند.

وی از ایجاد یک سامانه دیگر برای ارتباطات مردمی و پرسش و پاسخ در خصوص کروناویروس خبر داد و گفت: شهروندان می توانند علاوه بر اینکه سوالات خود را از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ مطرح کنند از طریق تماس با سامانه ۳۱۷۰۰ موارد مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و یا برگزاری اجتماعات را گزارش و همچنین پیشنهادات، سوالات و... را با مدیران و کارشناسان حوزه سلامت علوم پزشکی سمنان مطرح کنند. ضمن اینکه سامانه سراسری 190 نیز پاسخگوی هم استانی ها است.
رئیس علوم پزشکی استان سمنان با ابراز خرسندی از افزایش استفاده مردم از ماسک در این استان گفت: خوشبختانه ارزیابی های ما گویای این است که استفاده از ماسک در بین شهروندان بیشتر شده است.
وی یادآوری کرد: بیماران کرونایی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در بیمارستان های سه شهر سمنان، دامغان و گرمسار بستری هستند .

به گزارش ایسنا از هشت شهرستان استان سمنان دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود قرار دارند و 6 شهرستان شامل گرمسار، مهدیشهر، سمنان، دامغان، آرادان و سرخه نیز تحت پوشش علوم پزشکی سمنان قرار دارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha