• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99050201406
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون ورزش و جوانان استان قزوین:

کوتاهی مسئولان در قانون تسهیل ازدواج پذیرفته نیست

کوتاهی مسئولان در قانون تسهیل ازدواج پذیرفته نیست

ایسنا/قزوین معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان، گفت: این قانون تسهیلاتی برای جوانان داشت که باید از محل صندوق اندوخته جوانان پرداخت می‌شد اما تاکنون اجرایی نشده و مسئولینی که در این حوزه کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند.

علی لطفی در نشست خبری که امروز دوم مرداد به مناسبت هفته ازدواج در سالن اجتماعات سازمان جوانان استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است، با توجه به شیوع کرونا امسال برگزاری جشن و هرگونه مراسم به منظور گرامیداشت هفته ازدواج امکان پذیر نیست.

وی افزود: در سال جاری برنامه‌های ما در فضای مجازی و با تاکید بر برنامه‌های اثربخش در جهت رفع موانع  و تسهیل ازدواج جوانان، فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه و معرفی الگوهای مناسب و موفق انجام می‌شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر رسومات غلط باعث تاخیر در ازدواج شده است، با این حال در ایام کرونا شاهد این بودیم که جوانان بدون برگزاری مراسم عروسی زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی عنوان کرد: ستاد ساماندهی برنامه‌های هفته ازدواج بر استفاده از ظرفیت کلیه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرده است، امسال معاونت جوانان با همراهی خیرین به جوانان در آستانه ازدواج که نیازمند هستند و از طریق مراکز خیریه شناسایی شدند، جهیزیه اهدا می‌کند.

اختصاص ۱۵۰ کمک جهیزیه به جوانان نیازمند

لطفی یادآور شد:  ۱۵۰ کمک جهیزیه به مبلغ هشت میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم اعتبار بیشتری به این حوزه اختصاص دهیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این هفته ارائه خدمات مشاوره به صورت رایگان است، سازمان جوانان متولی برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج است و در این هفته مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج به صورت تلفنی، حضوری و رایگان ارائه می‌شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: تقدیر از الگوی جوانان موفق و زوجینی که زندگی را ساده گرفتند، در کرونا فداکاری کردند و بدون برگزاری مراسم زندگی خود را آغاز کردند از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی تاکید کرد:  در این هفته با توجه به شیوع ویروس نمی‌توانیم مراسم را به صورت تجمعی برگزار کنیم بنابراین مراسم در چند روز انجام می‌شود، اولویت ما زوجین کادر درمان و خانواده این عزیزان است سپس جوانان الگو، جوانان ورزشکار، جوانان با شاخص عفاف و حجاب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

لطفی یادآور شد: کمپین بعدی که در حال برنامه‌ریزی هستیم استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما است، بنابراین از کارشناسان خبره دعوت به عمل می‌آید در حوزه ازدواج آگاهانه، فرزندآوری، فرزندپروری و مهریه در رادیو و تلویزیون مشاوره ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که باعث می‌شود جوانان از ازدواج خودداری کنند عدم اشتغال است، بنابراین با حضور سمن‌ها تلاش می‌کنیم قدم‌های خوبی در جهت اشتغال جوانان برداریم چرا که اشتغال باعث افزایش امید به زندگی می‌شود.

اعطای تسهیلات کارآفرینی به جوانان

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: یکی دیگر از اقدام سازمان جوانان اعطای تسهیلات به جوانان از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که با همکاری صندوق کارآفرینی امید به جوانان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: این قانون تسهیلاتی برای جوانان داشت که باید از محل صندوق اندوخته جوانان پرداخت می‌شد اما تاکنون اجرایی نشده و مسئولینی که در این حوزه کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند.

لطفی تاکید کرد: به منظور حل مسائل جوانان تعاونی امور جوانان را تشکیل دادیم که بسیار ارزشمند است، در قالب تعاونی می‌شود گام‌های خوبی در جهت حل مشکل جوانان پرداخت، این تعاونی به زودی آغاز به کار می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۹ سازمان مردم نهاد دارای اعتبارنامه در حوزه جوانان و ورزش فعال هستند، از این میان ۱۳ سازمان در حوزه آسیب اجتماعی و سه سازمان در حوزه رسانه فعال هستند که دارای اهمیت زیادی هستند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین پایلوت شبکه سلامت اجتماعی کشور است که دبیری آن  را سازمان جوانان استان انجام می‌دهد.

همکاری ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی قزوین

وی با اشاره به اینکه سمن‌ها باید مهارت داشته باشند، یاداور شد: دستگاهای متولی آسیب اجتماعی باید پذیرای این سمن‌ها باشند، از طرفی فعالیت این سمن‌های موفقیت آمیز نیست مگر اینکه مهارت داشته باشند در این راستا تفاهم نامه‌ای با فنی حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی منعقد می‌کنیم که طی آن مهارت سمنها افزایش پیدا کند.

لطفی یادآور شد: برای طرح مهارتی سربازان مبلغ ۶۴ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، در این طرح به سرباز مهارت‌های ارتباطی و مهارت زندگی موفق ارائه داده می‌شود، در حال حاضر ۴۰۰ سرباز آموزش دیدند، متولی این دوره آموزشی نیز جهاد دانشگاهی است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: طرح منش یکی دیگر از طرح‌های اجرایی با همکاری جهاد دانشگاهی است که است که در راستای مهارت آموزی جوانان و مهارت دانش بنیان است، ما نیز در حال پیگیری هستیم  چرا که اگر مهارت همراه با نظارت نباشد کلیه برنامه‌ها با شکست مواجه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha