• جمعه / ۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99050301672
  • خبرنگار : 71461

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ادغام موسسات قرآنی در جهت وحدت رویه و تاثیرگذاری بیشتر قرآن است

ادغام موسسات قرآنی در جهت وحدت رویه و تاثیرگذاری بیشتر قرآن است

انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت با حضور صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ و حجت الاسلام والمسلمین قمی ـ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای قرآنی این اتحادیه ـ برگزار شد که در این مراسم بر اتحاد و تاثیر مفاهیم قرآنی بیشتر از گذشته در جامعه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی صبح امروز جمعه (سوم مرداد ماه) در مراسم انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت با تشکر از تمام کسانی که درصدد برگزاری این انتخابات بودند، اظهار کرد: فعالیت در حوزه قرآنی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است. خوشبختانه تاکنون شاهد رشد خوبی در عرصه ترجمه های قرآن بوده ایم و در بخش قرائت نیز قاریان ما در جهان حضور و نقش موثری دارند. در حوزه پژوهش های قرآنی نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که یکی دیگر از اتفاقات مهم در حوزه قرآن ادغام اتحادیه ها و موسسات مردمی قرآن است گفت: بیش از ۳۰۰۰ موسسه قرآنی مردم نهاد در کشور فعالیت دارند. ادغام اینها می تواند در جهت وحدت و تاثیرگذاری بیشتر قرآن مثمرثمر باشد که با برگزاری این انتخابات ابهاماتی که در ادغام موسسات وجود داشت از بین می رود. با انتخابات امروز یک هیات مدیره ۱۵ نفره با رای ۵۹۰ نفری در سراسر کشور انتخاب می شوند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این موضوع که با این انتخابات می توانیم شاهد رشد فراگیر حفظ و مفاهیم قرآنی در کشور باشیم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات نیز کمک های لازم را به این اتحادیه خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ با تاکید بر این موضوع که امیدواریم این انتخابات بتواند نقش موثری در رشد و نمو قرآن در جامعه داشته باشد، گفت: ما وارث کتابی هستیم که میراث تمام انبیاء است و کسانی که در این مسیر گام بر می دارند مسئولیت سنگینی بر دوش دارند. خوشبختانه در این ۴۰ سال شاهد این هستیم که حافظان قرآنی خوبی را در تمام گروه های سنی تربیت کرده ایم.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر روی تمدن اسلامی داشته اند و این امر با رجوع به قرآن محقق می شود. پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: «مهمترین متن تاریخ بشریت در دست ماست و باید از آن بهره ببریم».

حجت الاسلام والمسلمین قمی ـ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ـ در این مراسم عنوان کرد: امروز اهتمام جمعی برای جدی گرفته شدن قرآن را شاهد هستیم و امیدواریم با این انتخابات یک ارتباط مردمی بهتری با قرآن صورت بگیرد. ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت برگزاری این انتخابات تشکر می کنیم و به دقت ایشان ایمان داریم. ما نیز به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی از منتخبین مردم در این مجموعه حمایت می کنیم. قرار نیست بر اساس اقدامات دستگاه های دولتی قرآن را به پیش ببریم. ما تنها یک وسیله خدمتگذاری در عرصه قرآن و امور دینی به مردم هستیم و تلاشمان بر این است مجموعه های مردمی فعالیت های قرآنی را اداره کنند. این انتخابات امروز در سراسر ادارات کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت همزمان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha