• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99050402051
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

ایجاد پژوهشگاه‌ها از مهمترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی است

ایجاد پژوهشگاه‌ها از مهمترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی است

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی ایجاد پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها از جمله پژوهشگاه مهم علوم سلولی (رویان) است که به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری از نیازهای اساسی در حوزه درمان در جهت تحکم خانواده‌ها عمل می‌کند.

حبیب ابراهیم پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پژوهش در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین فعالیت در حوزه اشتغال و حمایت و آموزش کارآفرینی از جمله دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با تمرکز بر پژوهش و توسعه علم و فناوری در زمینه های مختلف اقتصادی، پزشکی، فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش تاثیرگذارتری داشته باشد، افزود: این نهاد با تکیه بر آنها میتواند نیازهای جامعه را در شرایط بحران و امن به طور واقعی تحت پوشش قرار دهد.

ابراهیم پور اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۵۹ شورای انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران و ساماندهی دانشجویان و اساتید تاسیس کرد و اساسنامه جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۶۵ تصویب شد که این اساسنامه بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاهها تاکید کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دوشادوش مراکز علمی کشور از جمله دانشگاهها جلو رفته و در این مدت اقدام به تربیت نیروهای خلاق و انقلابی اقدام نموده است.

ابراهیم پور در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری ماموریت های جدید به جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی در طول عمر خود نشان داده که میتواند در خدمت جامعه به خصوص در زمانهای حساس و مورد نیاز کشور باشد که همین امر موجب واگذاری ماموریتهای جدید در حوزه پژوهش به جهاد دانشگاهی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تقریبا در همه استانهای کشور مرکز و واحدهای تحقیقاتی و توسعه ای دارد، اضافه کرد: این نهاد پژوهشگاه های مختلفی دارد که مهمترین آن مرکز ناباروری رویان است و خدمات آن میتواند جوابگوی نیاز مهم جامعه و خانواده ها باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک مرکز خاص می باشد تاکنون ارتباط مهم با این واحد نداشته ایم اما میزان حمایت دستگاه های مختلف از این نهاد نیز بستگی به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ مدیران اصلی جهاد با مدیران کشوری و استانی و همچنین مراجع قانونگذار میباشد. به همین دلیل جهاد دانشگاهی میتواند با ارائه خدمات بهتر به آحاد مختلف جامعه و همچنین رایزنی با مدیران ارشد استان در جهت جذب و جلب حمایت های مادی و معنوی به تعامل برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha