• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99050402075
  • خبرنگار : 71402

دموکرات‌های کنگره آمریکا از ارزیابی اطلاعاتی درباره مداخله خارجی در انتخابات قانع نشدند

دموکرات‌های کنگره آمریکا از ارزیابی اطلاعاتی درباره مداخله خارجی در انتخابات قانع نشدند

رهبران دموکرات در کنگره آمریکا با افزایش فشار به دولت ترامپ بر سر نفوذ خارجی در انتخابات تاکید کردند زمان آن است که مقام‌ها یک بیانیه "قاطع و مشخص" برای اطلاع‌رسانی به رای‌دهندگان در آستانه رقابت ۲۰۲۰ صادر کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دموکرات‌ها دقیقا اعلام نکردند که می‌خواهند دولت آمریکا چه چیزی را اعلام کند اما این درخواست در شرایطی مطرح شد که آژانس‌های اطلاعاتی این کشور، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها همگی درباره تجدید مداخله در انتخابات امسال هشدار دادند. ترامپ شخصا به بحث درباره این موضوع یا اذعان به اینکه روسیه برای اختلاف‌افکنی در انتخابات ۲۰۱۶ از طریق هک حساب دموکرات‌ها یا انتشار محتوای جنجالی در رسانه‌های اجتماعی تلاش داشت، بی‌تمایل است.

نامه روز جمعه دموکرات‌ها در واکنش به بیانیه ویلیام اوانینا، از مقام‌های ضد اطلاعاتی ارشد دولت ترامپ بود. در این بیانیهادعا شده است، "دشمنانی نظیر چین، روسیه و ایران" به دنبال استفاده از ارتباطات خصوصی و زیرساختی آمریکا در این کمپین‌ها هستند. در این بیانیه همچنین درباره انتشار اطلاعات غلط در رسانه‌های اجتماعی هشدار داده شده است.

این دموکرات‌ها بدون ذکر جزئیات گفتند که بیانیه ویلیام اوانینا "در حدی نیست که به مردم آمریکا درباره اینکه چطور قدرت‌های خارجی برای نفوذ در روند سیاسی ما تلاش می‌کنند، این آگاهی را بدهد و به غلط این سه کشور را در تلاش‌هایشان برابر نشان می‌دهد."

این بیانیه از جانب نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات سنا، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور مارک وارنر، دموکرات ارشد در هیات اطلاعاتی سنای آمریکا صادر شد.

این دموکرات‌های آمریکایی گفتند: می‌توانیم به مردم آمریکا اعتماد داشته باشیم که بدانند با اطلاعاتی که دریافت می‌کنند و برای تصمیم‌گیری‌های خودشان، چه می‌کنند. اما اگر آن‌ها را درباره آنچه دشمنانمان در حال انجام هستند، بی‌اطلاع نگاه داریم، نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند. زمانی که بحث انتخابات در آمریکا باشد، مردم آمریکا باید تصمیم بگیرند.  

این دموکرات‌ها به طور مشخص از خطی در بیانیه ویلیام اوانینا انتقاد کردند که می‌گفت روسیه یک هدف دائمی برای تضعیف آمریکا و بدنام کردن آنچه که آن را "تشکیلات ضد روسی در آمریکا" می‌دانند، دارد. آن‌ها می‌گویند، این خط بیشتر موضوع "اهمیت فوق‌العاده" را حذف می‌کند و "به حدی کلی است که تقریبا بی‌معنا شده است."

این مقام ضد اطلاعاتی ارشد ترامپ در بیانیه خود تاکید کرد، این برای دشمنان "به طرز فوق‌العاده‌ای سخت است" که به طور گسترده انتخابات پاییز را مختل کرده یا تغییری در شمارش آرا به وجود آورند اما "ما به نظارت عاملان سایبری مخرب که برای دستیابی به شبکه‌های ایالتی و فدرالی آمریکا تلاش دارند، از جمله کسانی که مسوول مدیریت انتخابات هستند، نظارت داریم."

ویلیام اوانینا به طور مشخص گفت، چین "در حال گسترش تلاش‌هایش برای نفوذ به منظور شکل‌دهی جوی سیاسی در ایالات متحده و فشار بر چهره‌های سیاسی است که از نظر آن مخالف منافع چین هستند و از چین انتقاد می‌کنند." او مدعی شد ایران هم در حال اشاعه اطلاعات غلط به منظور تضعیف نهادهای آمریکاست.

مشخص نیست که دموکرات‌ها می‌خواهند چه اطلاعاتی علنی شود. روز دوشنبه همین دموکرات‌ها در نامه‌ای به کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی ابراز نگرانی کردند که کنگره هدف "کمپین مداخله خارجی هماهنگ" برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار بگیرد. آنها از کریستوفر رای خواستند تا پیش از تعطیلات اوت یک جلسه برای تمام اعضا و با استفاده از اطلاعات محرمانه درباره این مساله داشته باشد.  

دموکرات‌ها از جمله اعضای هیات اطلاعاتی سنای آمریکا ابراز نگرانی کردند که تحقیقات کنونی جمهوری‌خواهان درباره پسر جو بایدن و کار او در اوکراین موجب تقویت اطلاعات غلط روسیه شود. اما آن‌ها به طور مشخص به این تحقیقات اشاره‌ای نداشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha