• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 99050402096
  • خبرنگار : 71498

سالانه چند کنتور برق هوشمند می شود؟

سالانه چند کنتور برق هوشمند می شود؟

مدیر کل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر گفت: امسال برنامه های جدی را برای توسعه طرح هوشمندسازی صنعت برق در نظر گرفته ایم و برآورد می شود که سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمندسازی شود.

هادی مدقق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای هوشمندسازی کنتور مشترکان صنعت برق گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مشترکان بالای ۳۰ کیلووات که عمدتا مشترکان بزرگ اداری، کشاورزی، صنعتی و تجاری بزرگ هستند به کنتورهای هوشمند تجهیز شدند.

وی با بیان اینکه هر سال بالغ بر یک میلیون مشترک جدید به مجموع مشترکان صنعت برق اضافه می شوند، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از امسال تمام مشترکان جدید باید مجهز به کنتور هوشمند شوند  و به همین میزان نیز سالیانه کنتورهای فرسوده به کنتورهای هوشمند تعویض می شوند.

به گفته مدیر کل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر طبق مصوبه قانون بودجه سال ۱۳۹۹ موظف هستیم که بخشی از مشترکان پر مصرف را به کنتور هوشمند مجهز کنیم که اگر این برنامه ها کنار هم بگذاریم می توانیم بگوییم که سالیانه حدود ۲ میلیون مشترک را از امسال به کنتورهای هوشمند مجهز خواهیم کرد.

مدقق با تاکید بر اینکه برنامه های هوشمندسازی در طرح شرکت های توزیع هوشمند، مشتری هوشمند و حاکمیت هوشمند تعریف شده است، اظهار کرد: این سه بخش که جز نقشه هوشمندسازی راه صنعت برق است را در راستای برنامه های تحول دیجیتال در صنعت برق دنبال می کنیم که هدف اصلی شفاف سازی و تا حد امکان غیر حضوری کردن خدمات مشتریان است.

وی با بیان اینکه برای این مهم ۲۴ برنامه مدون شده است، گفت: به دلیل اینکه مباحث مطرح شده در این محورها جدید بوده با انجمن علمی شبکه هوشمند که متشکل از اساتید دانشگاه و صنعت است تواهم نامه ای را با هدف ایجاد ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه امضا کردیم.

مدیر کل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر با اشاره به ویژگی های هوشمندسازی و تاثیرات آن در صنعت برق، گفت: هوشمندسازی درواقع استفاده از فناوری های روز در حوزه فناوری اطلاعات است نتیجه اصلی هوشمندسازی بحث افزایش بهره وری، سلامت اداری، کاهش تلفات و مباحث زیست محیطی زیست، است، همچنین این موضوع موجب افزایش خدمات غیرحضوری و افزایش رفاه مشترکان نیز می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha