• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99050402173
  • خبرنگار : 50204

یک توصیه برای سهام عدالتی ها: نفروشید

یک توصیه برای سهام عدالتی ها: نفروشید

ایسنا/مرکزی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان مرکزی با بیان اینکه ۳۳ درصد از مجموع سهام داران سهام عدالت استان، سهام خود را به روش مستقیم آزاد کرده‌اند، گفت: با توجه به افزایش ۹۰ درصدی ارزش سهام از زمان آزادسازی تاکنون، توصیه ما بر این است که مردم از فروش سهام خود خودداری کنند.

شمس‌الدین بیگی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۹۶۳ هزار سهامدار عدالت در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد، حدود  هشت هزار نفر در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی ثبت نشده‌اند که  در مرحله بعدی در صورت تصویب طرح دوفوریتی در مجلس، اولویت اول دریافت سهام با این افراد است.

وی اظهار کرد: این افراد شامل دختران عقد کرده و پسران بالای ۱۸ سال که در زمان ثبت نام سهام عدالت به دلیل شرایط مذکور(تاهل برای دختران و سن بالای ۱۸سال برای پسران) تحت تکفل خانواده نبودند و تعدادی نیز به دلیل مشکلات و اشتباهات سیستمی در سامانه ثبت نشده‌اند.

بیگی افزود: بزرگترین تعاونی سهام عدالت استان با ۳۷۵ هزار نفر عضو مربوط به شهرستان اراک و کوچکترین آن با بیش از ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو در آشتیان است، شهرستان خنداب زیر مجموعه شهرستان اراک و فراهان زیرمجموعه تفرش است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع سهامداران استان مرکزی، ۳۳ درصد سهام خود را به روش مستقیم آزادسازی کرده و ۶۳ درصد به روش غیرمستقیم سهام خود را باقی گذاشته اند که مدیریت سهام آنها به شرکت های سرمایه گذاری استانی سپرده می‌شود، البته این افراد نهایتا تا پایان سال فرصت دارند در صورت تمایل مدیریت سهام را به نام خود تغییر دهند.

بیگی با بیان اینکه سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، در حال حاضر مجاز به فروش ۳۰ درصد سهام خود هستند، بیان کرد: این افراد ابتدا می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها سهام خود را به فروش برسانند یا اینکه از طریق سامانه سجام یا کارگزاری‌ها وارد بورس شده و  با مدیریت شخصی خرید و فروش را انجام دهند.

وی ادامه داد: توصیه ما به سهامداران این است که تا جایی که امکان دارد از فروش سهام خود خودداری کنند چراکه سهام عدالت، سهام بهترین شرکت های سرمایه‌پذیر در زمان آغاز طرح توزیع  سهام عدالت بوده در نتیجه با توجه به ارزش این نوع سهام‌ها، فروش آنها توصیه نمی‌شود.

بیگی بیان کرد: از زمانی که آزادسازی و فروش سهام مطرح شد تاکنون، ارزش سهام افرادی که اقدام به فروش نکرده اند ۹۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha