• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99050402188
  • خبرنگار : 71647

صدایی که از دردهای کشورش می خواند

صدایی که از دردهای کشورش می خواند

شعبان عبد الرحیم، خواننده سرودهای ملی مصر و قطعه «من از اسرائیل متنفرم» از جمله هنرمندان مردمی این کشور بود که به شدت در بین مردمانش طرفدار داشت؛ حالا پسرش عدویة عبدالرحیم نیز با خواندن از دغدغه و دردهای کشور مصر تلاش می کند ادامه دهنده راه پدر باشد.

به گزارش ایسنا، عدویة عبدالرحیم ـ پسر خواننده درگذشته مصری شعبان عبدالرحیم ـ راه پدرش را که فقط برای مصر و مسائل مربوط به آن می‌خواند ادامه می‌دهد.

الجزیه درباره این خواننده جوان نوشته است: عدویة عبدالرحیم همچون پدرش در مسایلی که مربوط به حقوق مصر و مردم این کشور باشد به سرعت واکنش نشان داده و با هنرش عقیده‌اش را فریاد می‌زند.

اکنون که مسئله رود نیل سبب بروز اختلافاتی میان مصر و اتیوپی شده است عدویة عبدالرحیم آهنگی را درباره حق و حقوق مصر در قبال رود نیل خوانده است.

مصر، سودان و اتیوپی تاکنون بارها به منظور حل اختلافات بر سر سد النهضه با یکدیگر مذاکره کرده‌اند اما این مذاکرات به علت اختلاف بر سر میزان و سال‌های آبگیری این سد نتیجه‌ای به همراه نداشت.

سد النهضه در ۱۵ کیلومتری مرز اتیوپی با سودان ساخته شده و تا اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مصر از این نگران است که سد النهضة از سهم این کشور در منابع آب رودخانه نیل بکاهد. در مقابل اتیوپی بر نیاز خود به این سد برای تولید برق تاکید دارد.

این موضوع نگرانی و ناراحتی مردم مصر را در پی داشته و دولت مصر از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا به این موضوع  ورود کند.

در آخرین اقدام رئیس جمهوری مصر طی رفتاری جالب توجه از نخست وزیر اتیوپی خواسته بود که در رابطه با رود نیل قسم بخورد که به سهم مصر ضرر و زیانی وارد نکند، نخست وزیر اتیوپی نیز درخواست ریاست جمهوری مصر را اجابت و در مقابل وی قسم یاد کرده بود.

عدویة عبدالرحیم

عدویة عبدالرحیم، پسر خواننده درگذشته مصری شعبان عبدالرحیم، در ترانه‌ای که در این رابطه خوانده است می‌گوید: اتیوپی چه می‌خواهد؟ خواسته‌اش را صراحتا اعلام کند. مصر تا کنون با رعایت آداب و اصول با اتیوپی برخورد کرده است. مصر کشور صلح است و با صراحت حرف می‌زند. ما برای همه خیر و خوبی می‌خواهیم. اگر ما تشنه بمانیم چه چیزی به شما خواهد رسید؟ چرا اتیوپی در پی لجبازی با مصر است؟

شعبان عبدالرحیم، خواننده مردمی مصر در ۶۲ سالگی در اثر بیماری مزمن در بیمارستان المعادی قاهره درگذشت. او متولد سال ۱۳۳۸ بود و یکی از معروف ترین خوانندگان مردمی در مصر بشمار می رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha