• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99050503142
  • خبرنگار : 71234

وحیدی: هنوز تغییری در زمان برگزاری کنکور به وجود نیامده است

وحیدی: هنوز تغییری در زمان برگزاری کنکور به وجود نیامده است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که هنوز تغییری در زمان برگزاری کنکور سراسری ایجاد نشده و مجلس شورای اسلامی هم تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره‌ زمان برگزاری آزمون‌های سراسری است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال تغییر در زمان برگزاری کنکور سراسری اظهار کرد: در این باره همه تابع تصمیم‌گیری و نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، البته که پیش از این زمان برگزاری کنکور سراسری از اواخر تیرماه به تعویق افتاد و به اواخر مردادماه موکول شد. اگر هم قرار باشد باز هم تغییری به وجود آید این موضوع از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: افراد نظرات و دغدغه‌های مخالف و موافقی درباره‌ زمان برگزاری کنکور دارند، اما تصمیم‌گیرنده نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا است که از مدیران اجرایی و افرادی که بیشتر این بیماری را می‌شناسند و آن را رصد می‌کنند، تشکیل شده است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر تاخیر در برگزاری کنکور سراسری از اواخر تیرماه به اواخر مردادماه، ستاد مبارزه با کرونا برگزاری کنکور دو مقطع ارشد و دکتری را هم به تعویق انداخت و هنوز تاریخ برگزاری آن را اعلام نکرده است، ولی به هرحال طبق آخرین اطلاع، هنوز تغییری درباره زمان برگزاری کنکور سراسری ایجاد نشده است. تاکید مجلس شورای اسلامی نیز بر تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونا است.

وحیدی درباره برخی اظهارنظرها پیرامون ارائه‌ طرح‌های دو فوریتی و یا استیضاح وزیر علوم برای برگزار نشدن کنکور اظهار کرد: اینها نظرات شخصی است، اگر قرار بر ارائه طرح استیضاح باشد حداقل فرآیند یک ماهه‌ای را طی می‌کند، طرح دوفوریتی هم الزامات و شرایط خود را دارد، ولی به هرحال امسال تمامی تصمیمات در برگزاری مراسم‌ها، تجمعات و حتی بازگشایی مساجد با ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده که این شامل کنکور هم می‌شود، پس اگر نماینده‌ای هم اظهارنظر می‌کند صرفا نظر شخصی خود را بیان کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۲۳:۴۰

....در شرایطی که تمام دکترها اذعان دارند که تجمع بیش از ده نفر در مکان سربسته آن هم به مدت چهار ساعت خطر ابتلای صد در صدی همه را دارد این مسولین همیشه با تدبیر اصرار بر برگزاری کنکور با جمعیت میلیونی دارند به خدا قسم باید خودشان مسیولیت جان تک تک داوطلبین و خانواده هایشان را بر عهده بگیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۰:۲۰

بهرحال کرونا حالا حالاها هست با رعایت پرتکلهای بهداشتی میشه آزمون بر گذار بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۹

سلام لطفا کنکور سراسری رو عقب نندازین چون هر چه عقب تر بیفته اوضاع بحرانی تر میشه لطفا با رعایت سخت گیرانه تر پروتکل های بهداشتی کنکور سراسری رو برگزاری کنین وگرنه به ضرر خیلی از بچه ها تموم میشه😔

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۱:۰۶

تعویق کنکور =سلامتی

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۵:۴۰

من نمیفهمم یعنی چی؟ چرا هیچکس هیچی نمیگه؟ چرا همه ساکت نشستن؟ اگه الان داستان اعدام و اینا بود ک الان همتون کلی هشتک و پست و سر و صدا کرده بودین؟ برای سه نفر که حقشون بود اعدام بشن(ب دلایلی ک خودتون برید دنبالش) اون همه سر و صدا کردین و متوقفش کردین حالا سلامتی و ب خطر افتادن چند صد هزار نفر براتون ارزنی ارزش نداره؟ من یه کنکوری ام و درسمم خوندم و دنبال بهونه نیستم ولی واقعا تو این شرایط اشتباه محضه برگزاری کنکور.. پروتکل های بهداشتی هم اصلا رعایت نمیشه اینو دانش اموزایی ک امتحان نهایی دادن کاملا درک میکنن و اینکه من میخوام کنکور بدم ک بعدش خوشحال باشم بابت قبول شدنم نه اینکه قبول بشم اما بیمار باشم یا نباشم! لطفا برای تعویق یا لغو کنکور هم یکم سروصدا کنید ما هم جوونیم و از سه تا بیشتر!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۷:۰۲

با عرض سلام خدمت همه مسوولان کشور و ستاد مبارزه با کرونا. بیشتر داوطلبان در همه مقاطع سراسری و ارشد و دکترای وزارت علوم از شما خواستاریم آزمونهای همه مقاطع رو به اواخر شهریور موکول کنید چون اون موقع هوا خنک تر هست و بهتر میشه با نکات بهداشتی کنار اومد و شاید هم شیوع کمتر شده باشد. کلاسه هم از آبان ماه شروع بشه. در حال حاظر شیوع بالاست و روزانه حدود 200 فوتی داریم و با این آزمونها در مرداد ماه جان  بیشتر  جوانان ایران در خطر هست. امیدوارم مسوولان ستاد کرونا و وزرای مجلس و علوم همه جوانان و آینده و زندگی آنها رو درک کرده و آنها را بستگان خودتون بدونید تا بهتر انصاف به خرج دهید. امیدوارم هر چه سریعتر مسوولان تصمیم گیری کنین تا همه از استرس در بیان و آرامش و برنامه ریزی بهتری انجام بدن. با تشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۷:۱۰

جون هرکی دوست دارید دیگه کنکور دکتری رو عقب نندازید بیچاره شدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۹:۱۵

آفرین به رئیس کمسیون آموزش مجلس. رئیس جمهور فهیم و زحمتکش. اعضا محترم ستاد مقابله با کرونا و ریاست محترم سازمان سنجش و وزیر محترم علوم و نمایندگان محترم مجلس. مسله کنکور بسیار مهم هست. چندین هزار نفر دانش آموز 12 سال زحمت کشیدند تا نتیجه بگیرند. حالا یه عده ای که درس نخوندن. مسافرتشان را رفته اند و تفریحاتشون را هم کرده اند قصد دارند به تعویق بیافتد که کار خداپسندانه ای نیست. دو خواهش دارم. اول اینکه کنکور به موقع برگزار گردد. دوم اینکه سهمیه ها را در این مدت کوتاه اصلاح کنید و وزیر محترم علوم و جنابعالی مستقیما" نظارت داشته باشند تا حقی از کسی ضایع نشود. و خدای ناکرده بی عدالتی و پارتی بازی صورت نگیرد. دعای خیر پدر و مادرها پشت و پناه تان باد. لازم بذکر است با توجه به روند سرما در شهریورماه به بعد و بیماری‌های پیش رو در این فصل مطمن باشید کار را سخت تر می‌کند. پس بهترین زمان الان هست که از دست ندهیم. بخدا سوگند همین افرادی که الان میگن تعویق. چند مدت دیگه دست از سر هیچکس برنمیدارن و می‌گویند خودتان لغو کردید. پس بهوش باشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۹:۳۶

اصلاً جون مردم براتون ارزش نداره واقعا ک🤦‍♀️

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۲۲:۵۷

داوطلبای دکتری و ارشد موش آزمایشگاهی نیستن،تعویق همه کنکورها#

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۲۳:۲۰

خواهشا سریعا تصمیم گیری کنید خسته شدیم از بس حرفای گوناگون شنیدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۲۳:۵۴

سلام لطفا کنکور سراسری رو به تعویق نندازین خیلی خسته شدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۱

هر ان کس که امروز وفردا کند زمانه به اوکینه پیدا کند نه به تعویق کنکور!!!