• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99050503343
  • خبرنگار : 50375

امام‌جمعه بابل:

قدمگاه "سردار سلیمانی" در بابل ساخته می‌شود

قدمگاه "سردار سلیمانی" در بابل ساخته می‌شود

ایسنا/مازندران امام‌جمعه بابل از احداث قدمگاه سردار سلیمانی در مصلی این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، در نشست با اصحاب رسانه شهرستان به‌مناسبت سالروز تاسیس نمازجمعه، اظهار کرد: اولین نمازجمعه شمال کشور در زمینی غیرمسقف در موقعیت کنونی دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمازجمعه یک نماز حکومتی است که در دو خطبه، مردم موعظه می‌شوند، تصریح کرد: امام‌جمعه موظف است خبرهای دوردست جهان اسلام و مصالح جامعه اسلامی را به مردم برساند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه جلوه دارالمومنین بودن شهرستان بابل، حضور مردم در نمازجمعه است، خاطرنشان کرد: همواره سعی کردم سیره آیت‌الله روحانی را در شهرستان حفظ کنم، خداوند را سپاسگزارم نمازجمعه همچنان با یک شکوه برگزار می‌شود.

روحانی با بیان اینکه در دفتر سعی شده هیچ وابستگی مالی به شخص یا نهاد خاصی نداشته باشیم، گفت: عمده هزینه‌های دفتر از کمک‌های مردمی تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع کرونا، دیدار با مراکز جهادی و ایجاد هماهنگی با نهادهای مرتبط آثار و برکاتی داشته است که خوشبختانه آثار آن در کمک‌های مومنانه به نیازمندان مشخص شد، 

امام جمعه بابل با انتقاد از عملکرد دو نماینده پیشین این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: راهی که طی دو جلسه‌ با نمایندگان فعلی داشته‌ایم، مایه امیدواری است؛ متاسفانه در دوره پیشین این امر اتفاق نیفتاد و فرصت‌هایی در این شهرستان از بین رفت.

روحانی با بیان اینکه ارتباطات و پیگیری‌های جدی دو نماینده فعلی در موضوعات آب، فاضلاب و برنامه‌های دیگر موجب امیدواری به فعالیت دو نماینده است، گفت: در حوزه مدریت شهری، توقع بیشتر از این است اما خدماتی که در این چند وقت انجام شد، انصافا شایسته‌ بود.

وی افزود: با کمال تاسف در طول ۴۰ سال گذشته‌ شاهد حضور برخی افراد ناشایست در حوزه مدیریت ادارات شهرستان بودیم؛ کسانی هستند که با اعمال نفوذ اشخاص وارد عرصه مدیریت اداری شهرستان شدند، برخی از این افراد به جای اینکه به مدیریت خود تکیه کنند، به افراد بانفوذ تکیه می‌کنند.

امام جمعه بابل با تاکید بر اینکه در انتخابات آینده، نیاز به مدیریت انقلابی و حزب‌اللهی بدون وابستگی به جریانات سیاسی داریم، اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰ سال، هیچ راهی جز بازگشت دوباره به همان مدل مدیریت صدر انقلاب اسلامی نداریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: بنا داریم قدم‌گاهی به عنوان یادبود، در محل سخنرانی سردار شهید قاسم سلیمانی در مصلی بابل احداث کنیم که در مرحله طراحی است،

وی با بیان اینکه چیزی که به‌عنوان کارنامه تاریخی یک شهرستان ارزیابی می‌شود، میراث تاریخی شهرستان است، افزود: حمام میرزایوسف اگر به همین ‌شکل بازسازی شود، کمتر از حمام شیخ در اصفهان نیست، تاکید بنده بازسازی حمام میرزایوسف است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه یکی از پیگیری‌هایی که توسط دفتر بنده انجام شد، بازسازی مقبره سعیدالعلما بود که آثار بازسازی آن، به مسجدجامع نیز رسید، گفت: بارها تلاش شد تا گنجینه بابل تعطیل شود، متاسفانه اداره میراث فرهنگی نهایت بی‌توجهی را به عرصه مسئولیتی‌اش دارد.

روحانی تصریح کرد: میراث فرهنگی به طور عمد، اجاره موزه بابل را نمی‌پردازد و می‌خواهد با فشار افکار عمومی از مسئولیت خودش شانه خالی کند.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموعه شیخ کبیر شایسته است اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری بابل با همکاری یکدیگر این بنا را نگه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha