• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99050503383
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی پنجم مرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی پنجم مرداد ایسنا

بازخوانی عملکرد دو ماهه مجلس یازدهم/ توضیحات میرتاج‌الدینی درباره ابهامات ایجاد شده راجع به رییس جدید دیوان محاسبات/ واکنش‌ها به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایران و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مجلس یازدهم فقط یک «قهرمان» دارد و آن هم ...

به گزارش ایسنا، بازخوانی عملکرد دو ماهه مجلس یازدهم در گفتگو با مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

بابک نگاهداری با بیان اینکه مجلس یازدهم از چالش اقتدار و استقلال سربلند بیرون آمده است، گفت: برخلاف ادوار گذشته، در این دوره از مجلس، نه دکتر قالیباف، نه هیچکدام از اعضای هیات رییسه و نه هیچکدام از سایر نمایندگان مجلس نمی خواهند به قیمت به حاشیه راندن دیگران، خود را به «قهرمان» تبدیل کنند. مجلس یازدهم فقط یک قهرمان دارد و آن هم مردم ایران هستند.

توضیحات میرتاج‌الدینی درباره ابهامات ایجاد شده راجع به رییس جدید دیوان محاسبات

اطلاعیه حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی درباره ابهامات ایجاد شده راجع به رییس جدید دیوان محاسبات هم دومین خبر پر بازدید بود.

نائب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این اطلاعیه ضمن تشریح روند انتخاب دو گزینه این کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات، تاکید کرد که «مهرداد بذرپاش بیش از ۲۰ سال سابقه کاری دارد و مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان سوابق ۲۰ ساله احتساب نکرده‌ است.»

مراسم معارفه بذرپاش صبح فردا برگزار می‌شود/ بررسی مجدد سوابق امکان پذیر نیست

همچنین سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات در روز دوشنبه خبر داد.

محمد حسین فرهنگی با اشاره به طرح برخی ابهامات در مورد سوابق و مستندات مهرداد بذرپاش و احتمال بررسی مجدد آن در مجلس گفت: از نظر آیین نامه داخلی مجلس راهی برای بررسی مجدد وجود ندارد.

ایران در سه سطح می تواند تعرض آمریکا به هواپیمای ماهان را پی گیری کند

اظهارات مشاور وزیر امور خارجه کشورمان درباره واکنش ایران به تعرض آمریکا به هواپیمای ماهان هم از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

علی نجفی خوشرودی در این باره گفت: ایران می تواند در سه سطح دیپلماسی عمومی، رایزنی سیاسی و همچنین شکایت حقوقی موضوع تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ماهان را مورد پیگری قرار دهد.

اخبار دیگر در این رابطه را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

پاسخ قاطعی به آمریکا بدون ایجاد تنش جدید داده شود

" تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی" از نگاه قهرمان‌پور

تمام اقدامات قانونی برای محکوم کردن آمریکا را اتخاذ می‌کنیم 

ایران پیگیری‌های لازم را برای احیای حقوق خود انجام می‌دهد

ایران و سوریه می توانند آمریکا را به محاکمه بکشانند

***

بخش دولتی پیشتاز مقابله با گرانی باشد/انتظار ثبات بیشتر در بازار ارز با همکاری صادرکنندگان

خبر بعدی، تاکیدات امروز رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره مقابله با گرانی ها و وضعیت بازار ارز بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  با تاکید بر مقابله موثر با افزایش غیرقابل توجیه قیمت برخی از کالاها، تصریح کرد: بخش عمومی باید در زمینه کنترل قیمت ها با تعریف فرایند تعیین قیمت ها و مقابله با گرانی پیشتاز باشد تا بتوانیم در شرایط جنگ اقتصادی و روزهای سخت پدید آمده از معضل کرونا، فشار اقتصادی را بر مردم کاهش دهیم.

وی همچنین با قدردانی از فعالان اقتصادی کشور در همراهی با سیاست ها و برنامه های دولت در این زمینه ، گفت:  در شرایط خاص اقتصادی که با هیچ زمان دیگری در تاریخ کشور قابل مقایسه نیست، دولت  با همکاری موثر و مجاهدانه کارآفرینان ، تولید کنندگان و صادرکنندگان معتبر، اقتصاد بدون نفت را عملیاتی و در این شرایط سخت اقتصاد کشور را مدیریت کرده است.

ماده ۱۰۰ نباید منبعی برای کسب درآمد و رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها باشد

سید ابراهیم رئیسی هم در نشست شورای عالی حفظ حقوق بیت المال با تاکید بر اینکه ۲۵۰ هزار حکمی که ماده ۱۰۰ صادر کرد بایستی بررسی شود و تکلیف در این ارتباط مشخص شود، گفت: ماده ۱۰۰ نباید منبعی برای کسب درآمد و رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها باشد.

این اظهارات رییس قوه قضاییه نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha