• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99050503554
  • خبرنگار : 71145

ضمن استقبال از نقش روسیه در تحقق صلح یمن

انصارالله: کشورهای متخاصم به طرح‌های صلح پاسخ نمی‌دهند

انصارالله: کشورهای متخاصم به طرح‌های صلح پاسخ نمی‌دهند

گروه انصارالله یمن بر اهمیت نقش روسیه در توقف جنگ کنونی در این کشور که در ششمین سال خود به سرمی‌برد و تحقق صلح و ثبات در منطقه تاکید و اشاره کرد، درباره یمن با مسکو ارتباطاتی برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده آن در گفت‌وگو با روزنامه "26 سپتامبر" که وابسته به وزارت دفاع در دولت صنعا است، گفت: روسیه می‌تواند نقش مثبتی در پرونده یمن ایفا کند اما به اعتقاد ما مشکلی احتمالا در نزد روسیه در بررسی اهمیت وقایع یمن و انعکاس آن بر این کشور وجود دارد.

او اضافه کرد: موضع‌گیری روسیه به خصوص در دو سال اخیر بهتر از قبل شده و ما ارتباطات استثنایی به خصوص با طرف روس برقرار کرده‌ایم و بسیار تبادل نظر درباره یمن داریم و اگر این تحول در موضع روسیه ادامه یابد تاثیر مثبتی خواهد داشت و به نفع ثبات و صلح منطقه خواهد بود.

عبدالسلام افزود: ما معتقدیم تحرک مثبتی در جریان است هر چند به شکل مطلوب نیست اما امیدواریم روسیه نقش مثبتی در خدمت به صلح ایفا کند.

این عضو انصارالله خاطرنشان کرد: زمانی که از نقش‌های بین‌المللی صحبت می‌کنیم مقصودمان حمایت از توقف جنگ و حمایت از ثبات است نه حمایت از هرگونه تجاوزگری علیه یمنی‌ها. ما تنها مواضعی در جهت شکستن محاصره، پایان جنگ، تجاوز و حمایت از مذاکرات سیاسی در یمن را می‌خواهیم.

عبدالسلام تاکید کرد: روسیه قادر است و روابطی داشته و در شورای امنیت حضور دارد می‌تواند ایده‌های بسیاری در زمینه تصمیمات جدید بین‌المللی درباره یمن مطرح کند که منجر به توقف جنگ و شکستن محاصره و تحمیل مذاکره سیاسی بین یمنی‌ها شوند.

سخنگوی انصارالله در ادامه انتقادی هم از نقش سازمان ملل کرد و گفت، سازمان ملل به عنوان سازمانی است که از زمان تاسیسش ثابت نکرده از چتر آمریکا و انگلیس خارج شده و این نهاد توسط کشورهای پیروز شده بعد از جنگ جهانی دوم و بعد از جنگ سرد بین اردوگاه غرب و اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شده است.

او ادامه داد: سازمان ملل همیشه همسو با طرح‌، سیاست و تمایل آمریکا در بسیاری از مسائل مناطق حساس در جهان به خصوص خاورمیانه حرکت می‌کند.

عبدالسلام تاکید کرد: ائتلاف عربی و سازمان ملل برخورد مثبتی با هیچ طرح صلحی ندارند زیرا صلح عادلانه را نمی‌خواهند آنها فقط تسلیم شدن ما را می‌خواهند. طرح‌هایی که ما ارائه کرده‌ایم در راستای ترغیب طرف‌ها از جمله کشورهای دشمن به دستیابی به صلحی جدی هستند.

او در ادامه از ملت یمن خواست به مقابله ادامه دهند. او تاکید کرد: شش سال جنگ به ملت یمن ثابت کرد که تنها راهکار مفید مقابله با دشمن است.

عبدالسلام تصریح کرد: ملت یمن از خصومت و محاصره فرصتی برای ایجاد توانمندی‌های نظامی در جهت حمایت از امنیت یمن و ثبات آن ایجاد کردند و یمن هر روز به واسطه حملات متجاوزانه و محاصره ظالمانه شاهد جرایم جنگی است.

اوی درباره توافقنامه ریاض گفت: نظام سعودی حق مداخله سیاسی و تغییر دولت‌ها و رهبران سیاسی یمن را ندارد. این توافق بیان‌کننده صریح شکست نظام سعودی در اداره درگیری بین‌ هم‌پیمانانش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha