• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99050604135
  • خبرنگار : 50182

کرونا، سرمایه‌گذاران سینما "پیروزی" کرمانشاه را فراری داد

کرونا، سرمایه‌گذاران سینما "پیروزی" کرمانشاه را فراری داد

ایسنا/کرمانشاه بعد از چندین سال چشم انتظاری، بالاخره سرمایه گذارانی پیدا شدند تا جای سینمای پیر و فرتوت "پیروزی" یک پردیس سینمایی و مجهز برای مردم کرمانشاه بسازند، اما این بار این "کرونا" بود که با آمدنش بساط هم چیز را به هم ریخت و امیدها برای ساخت دوباره این سینما را به باد داد.

حالا که بعد از سالها که قرار بود سینمایی تازه و جدید جای سینمای قدیمی شهرمان را بگیرد، کرونا همه چیز را متوقف کرد و سرمایه‌گذاران این سینما را هم  فراری داد.

افشین آزادی رییس حوزه هنری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تدوین طرح اجرایی ساخت پردیس سینمایی هشت طبقه "پیروزی"، گفت: با تخریب سینمای قدیمی "پیروزی"، قرار بر این شد تا یک پردیس سینمایی در محل این سینما ساخت شود.

وی افزود: طبق طراحی صورت گرفته این پردیس در هشت طبقه احداث خواهد شد و در این پروژه، در کنار ساخت پنج تا شش سالن نمایش، ساخت پلاتو نمایش حرفه ای، استودیو موسیقی حرفه ای و موارد اینچنینی هم دیده شده است.

آزادی تصریح کرد: برای ساخت این پردیس سینمایی مدت ها به دنبال جذب سرمایه گذار بودیم تا نهایتا سال گذشته یک سرمایه گذار کره ای و یک سرمایه گذار داخلی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کردند.

وی رقم سرمایه گذاری در این پروژه را 40 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: همه چیز خوب پیش می رفت و قرار بود اوایل امسال کار کلنگ زنی این پروژه انجام شود که متاسفانه با آمدن کرونا همه چیز به هم ریخت.

آزادی تصریح کرد: با شیوع این بیماری عملا سینماهای کشور در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند و همین امر سرمایه گذاران پروژه را از سرمایه گذاری در ساخت این پردیس سینمایی منصرف کرد.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه این شرایط برای تمام پروژه های کشور وجود دارد و این پروژه هم مستثنی نیست و فعلا کار آن متوقف است.

آزادی اظهار کرد: در این شرایط شیوع کرونا فعلا کاری جز انتظار از دستمان ساخته نیست، چرا که درآمدهای حاصل از محل سینماها هم کاهش چشمگیری داشته و همین امر کاهش اعتبارات فرهنگی و هنری را تشدید کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با پایان گرفتن کرونا و رونق دوباره سینماها، جذب دوباره سرمایه گذاران در دستور کار قرار گرفته و بتوان یک پردیس سینمایی حرفه ای را در محل سینما پیروزی احداث کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha