• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99050604301
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم مرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم مرداد ایسنا

تحلیلی درباره اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن پول‌های ایران/ پاسخ های سخنگوی وزارت خارجه به سوالات خبرنگاران/ ادامه واکنش ها در پی تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی/ توضیحات یک حقوقدان درباره شرایط صحت وقف/ برگزاری مراسم معارفه رییس دیوان محاسبات و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

کره جنوبی بدون آمریکا، گداخانه‌ای مثل کره شمالی است

به گزارش ایسنا، تحلیل یک کارشناس مسائل بین الملل درباره اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن پول‌های ایران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

فریدون مجلسی با بیان این که کره جنوبی تحت نفوذ آمریکا پول‌های ایران را بلوکه کرده است گفت‌: هنوز پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی برقرار است و کره جنوبی در جبهه آمریکا قرار دارد.

وی افزود : مشخص است کره تحت نفوذ آمریکا این کار را انجام می دهد، کره یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست که پیشرفت خود را مدیون آمریکا می‌داند و بدون آمریکا کره جنوبی گداخانه‌ای مثل کره شمالی است‌.

پاسخ آمریکا را به وقتش می‌دهیم/ هوک به دوره‌گردی افتاده/ نتانیاهو حرف زیادی می‌زند

پاسخ های سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروزش به سوالات خبرنگاران هم از پربازدید های امروز بود.

سید عباس موسوی در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر اینکه ما اجازه نمی‌دهیم که ایران در نواحی مرزی سرزمین های اشغالی حضور پیدا کند، گفت: آقای نتانیاهو مثل آقای هوک حرف زیاد میزند. ما نه حضور نظامی در جایی داریم و نه قصد داریم به صورت دائمی حضور نظامی در جایی داشته باشیم.

وی همچنین در مورد اظهارات برایان هوک در جریان سفرهایی که به برخی از کشورهای منطقه داشته از جمله ادعای اینکه رئیس جمهور آمریکا در کنار ملت ایران است، گفت: آقای هوک حرف های زیادی می زند. حرف های مجانی می زند و از طرف دیگر با توجه به شرایط آمریکا و بر اساس توهماتی که دارد به یک دوره گردی افتاده اند.

موسوی در بخشی از این نشست تاکید کرد: ایران به وقت مقتضی پاسخ لازم به اقدام تروریستی آمریکا در مورد هواپیما مسافربری را خواهد داد .

اولین اقدامی که ایران باید درخصوص تعرض آمریکا انجام دهد

یک کارشناس حقوق‌بین الملل هم اولین اقدام ایران در برابر مزاحمت جنگنده‌های آمریکای برای هواپیمای مسافربری ماهان را تشریح کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

یوسف مولایی تاکید کرد: ایران باید پیگیری‌های حقوقی خود را درباره تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری کشورمان ابتدا از طریق ایکائو(سازمان بین‌المللی هوانوردی) و سپس از طریق دیپلماتیک یعنی شورای امنیت و دادگاه لاهه انجام دهد.

خبرهای دیگر در این زمینه را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تهدید امنیت هوانوردی به هیچ وجه قابل گذشت نیست

دولت لبنان در رابطه با تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی موضع بگیرد

باید با گفتمان آمریکا که زور و قلدری است، با او برخورد شود

در زمان مناسب به تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی پاسخ می دهیم

***

هاشمی رفسنجانی نتوانست دانشگاه آزاد را وقف کند، جنگل‌های هیرکانی چطور وقف شدند؟

توضیحات یک حقوقدان درباره شرایط صحت وقف نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

نعمت احمدیبا بیان اینکه وقف زمانی صحیح است که مالکیتی وجود داشته باشد، گفت: در آن زمان که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌خواست دانشگاه آزاد را وقف کند بررسی کردند و گفتند که دانشگاه مال هیات امنا نیست و برخی اموالش مربوط به مردم است و نمی‌توان آن را وقف کرد. اکنون تعجب می‌کنم که چگونه است یک فردی می‌آید و به خود اجازه می‌دهد جنگل هیرکانی را که جزو منابع ملی است و ثبت جهانی شده یا کوه دماوند را وقف کند.

وقف دماوند؟ شوخی می کنید؟

گزارش ایسنا در همین رابطه با عنون "وقف دماوند؟ شوخی می کنید؟" هم از پربازدید های امروز بود.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه ماجرای زمین خواری، کوه خواری، جنگل خواری، تجاوز به حریم رودخانه و دریا و به طور کلی از بین بردن منابع طبیعی برای منافع شخصی یا سازمانی در کشور به یک موضوع عجیب و پیچیده تبدیل شده ، آمده است: "سازمان جنگل‌ها از صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند خبر داده اما سازمان اوقاف در واکنش به این خبر اعلام کرد که زمین وقف شده بخشی از کوه دماوند نیست، بلکه بخشی از یک مرتع است." وقتی با این خبر مواجه می شوی باید تحقیق کنی که آیا این یک شوخی است و یا واقعا برای دماوند سند ثبت شده و از طرفی بخشی از مراتع آن هم وقف شده است.

مراسم معارفه رییس دیوان محاسبات

خبر بعدی، برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس کل و دادستان دیوان محاسبات با حضور محمد باقر قالیباف بود.

پاسداری از بیت‌المال ماموریت اصلی دیوان محاسبات است/ باید قیمت کالا و خدمات را کنترل کنیم

در این مراسم مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات پاسداری از بیت المال را ماموریت اصلی دیوان محاسبات عنوان کرد و گفت که نظارت دقیق بر مبنای قانون و سختگیرانه در دستور کار دیوان محاسبات قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که دیوان محاسبات باید به عنوان یک نهاد محاسباتی به مردم گزارش دهد، اظهار کرد: یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم این است که به سهم خود قیمت تمام شده کالا و خدمات را کنترل کنیم. همچنین باید ظرفیت عظیم مردمی جوانان و نخبگان در دستگاه‌هایی که مشغول خدمت هستند را گسترش دهیم.

اخبار دیگر در این ارتباط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دیوان محاسبات چهار میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار به بیت المال برگرداند

فرآیند انتخاب رییس دیوان محاسبات براساس قانون بود

دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد

***

کمیسیون آموزش طرحی برای لغو یا تاخیر در برگزاری کنکور سراسری ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد که این کمیسیون هیچ طرحی برای لغو یا تعویق کنکور سراسری ندارد و تصمیم گیری در این باره را منوط به نظر ستاد ملی کرونا کرده است.

واکنش احمدحسین فلاحی به انتشار اخباری درباره تدوین طرحی در کمیسیون آموزش برای لغو یا تعویق کنکور سراسری هم از خبرهای پرمخاطب بود.

نامه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان به رئیس جمهور برای تعویق کنکور

در همین رابطه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تامین ماسک رایگان و ارزان قیمت برای گروه های آسیب پذیر گفت که کلیه کنکورهای سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کشور تحت کنترل درآمده باشد.

راهکارهای رفع انحصار در صدور مجوز در بازار سرمایه

خبر بعدی، تاکید یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور سازمان بورس برای  بازنگری در صدور مجوز کارگزاری بر ضرورت رفع انحصار در صدور مجوز بود.

مجتبی توانگر در این باره گفت: اگرچه هیئت مقررات زدائی، سازمان بورس را مکلف کرده تا دستورالعمل صدور مجوز کارگزاری را بازنگری کند، اما بیم آن می‌رود، انحصار در صدور مجوز کارگزاری، به لایه‌های پنهان دستورالعمل‌ها برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha