• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99050704895
  • خبرنگار : 71605

وزارت دفاع کره جنوبی: عمل نظامی غیرمعمولی در کره شمالی مشاهده نمی‌شود

وزارت دفاع کره جنوبی: عمل نظامی غیرمعمولی در کره شمالی مشاهده نمی‌شود

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، هیچ‌گونه اقدام نظامی غیرمعمولی از زمانی که کیم جونگ اون "برنامه‌های عملیاتی" ارتش به منظور تنبیه کره جنوبی به خاطر جزوه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ را به تعلیق درآورده، در کره شمالی مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی در نامه‌ای به کمیته دفاع پارلمان این کشور اعلام کرد، کره شمالی در حال انجام تمرینات نظامی تابستانه است، اما هیچ‌گونه نشانه غیرمعمولی بعد از دستور ماه گذشته کیم مبنی بر توقف عمل نظامی علیه کره جنوبی، شناسایی نشده است.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد فعالیت راکتور ۵ مگاواتی کره شمالی در مجتمع هسته‌ای "یانگ‌بیون" نیز به حالت تعلیق درآمده و هیچ فعالیت غیر معمولی در نزدیکی محل آزمایش هسته‌ای "پانگی-ری" مشاهده نشده است. با این حال حرکات پرسنل و وسایل نقلیه در تأسیسات موشکی آن ادامه داشته است.

ارتش کره شمالی همچنین در حال آماده‌سازی برای رویدادی به منظور گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس حزب حاکم کارگر است. وزارت‌ دفاع کره جنوبی پیش‌تر گفته بود ساخت و ساز ساختمان‌های جدیدی در پیونگ‌یانگ مشاهده شده که می‌تواند نشانه احتمالی مبنی بر قصد کره شمالی برای برگزاری یک رژه بزرگ به مناسبت سالگرد ۱۰ اکتبر باشد.

این ارزیابی پس از اظهارات روز گذشته کیم صورت گرفت که وعده داد "هیچ‌گاه از تکریم قدرتمندترین ظرفیت دفاع ملی" دست برندارد؛ در حالی که به شصت و هفتمین سالگرد امضای آتش‌بس جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ بین دو کره اشاره داشت.

بر اساس گزارش آژانس خبری رسمی کره شمالی، کیم در جریان یک کنفرانس ملی سربازان کهنه‌کار گفت: به لطف بازدارندگی قابل اعتماد و تأثیرگذار جنگ دفاع از خود، دیگر جنگی در این سرزمین نخواهد بود و امنیت ملی و آینده ما به طور مستحکم و دائمی تضمین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha