• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99050704932
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

امسال رغبت کشاورزان به فروش گندم دوچندان شده است

امسال رغبت کشاورزان به فروش گندم دوچندان شده است

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از گندم مزارع شهرستان به میزان ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار برداشت شده و تاکنون ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن آن به مراکز خرید گندم تحویل شده است.

مجید درویشی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته پرداخت مطالبات گندمکاران بهتر و روان تر انجام می گیرد و این امر در رضایتمندی دهقانان و کشاورزان از نقش مؤثری برخوردار بوده است.

وی افزود: با تعیین و پیش بینی قیمت مناسب توسط دولت برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان رغبت آنها در تحویل گندم به مراکز خرید نسبت به سال های گذشته دوچندان شده و خوشبختانه در سطح شهرستان گندم مطلوب و با کیفیت بالا و مرغوب تحویل مراکز خرید می شود ضمن اینکه هر ساله کیفیت گندم شهرستان اسدآباد مرغوب و بالا بوده است.

درویشی با تقدیر از کشاورزان اسدآباد به جهت تحویل گندم تولید شده خود با کیفیت بالا و مطلوب به مراکز خرید و تشکر از دولت در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان گندم کار تصریح کرد: در حال حاضر پنج مرکز خرید شامل کارخانه آرد، سیلوی ظفری ساقه طلایی، تعاون روستایی موسی آباد، انبار تعاون روستایی دهستان چهاردولی در روستای حسن آباد، انبار و سیلو تعاون روستایی دهستان کلیایی در روستای طویلان سفلی تحویل گندم کشاورزان اسدآبادی را برعهده دارند.

وی  با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ هکتار از گندم آبی و ۷۵۰۰ هکتار از گندم دیم مزارع شهرستان اسدآباد برداشت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر برداشت گندم دهستان چهاردولی و کلیایی باقیمانده که برداشت محصول این منطقه نیز توسط دهقانان با استفاده از کمباین های موجود انجام خواهد گرفت.

درویشی اضافه کرد: سال گذشته ۳۴ هزار تن از گندم تولیدی شهرستان توسط مراکز خرید خریداری شد که امسال با افزایش ۱۰ درصدی اضافه خرید گندم مازاد پیش بینی می شود مراکز خرید ۴۰ تا ۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان یادآور شد: بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع امسال شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص داشته که براساس پیش بینی ها از این میزان سطح ۶۵ هزار تن گندم برداشت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha