• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99050705082
  • خبرنگار : 71553

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور جنگل ها اعلام کرد

پلاک‌های منتهی به قله دماوند ملی است/ عرصه ملی قابل وقف نیست

پلاک‌های منتهی به قله دماوند ملی است/ عرصه ملی قابل وقف نیست

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور جنگل ها با بیان اینکه پلاک های منتهی به قله دماوند تماما ملی است، گفت: عرصه کوه دماوند به عنوان مرتع و جزء اراضی ملی بوده و قابل تملک خصوصی نیست. عرصه‌ای که  مالکیت خصوصی نداشته باشد قابل وقف نیست و در صورتی که به اشتباه سندی به نام اوقاف صادر شده باشد با کارگروه تعاملی در سازمان جنگل ها و اوقاف این مشکل رفع خواهد شد.

رضا افلاطونی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه برابر سوابق موجود در سازمان جنگل ها پلاک های منتهی به قله دماوند مرتع بوده و جزء اراضی ملی است، گفت: این اراضی در راستای اجرای مقررات ملی شدن جنگل های کشور به عنوان اراضی ملی مشخص و تثبیت  شده اند.

وی ادامه داد: برای تعدادی از پلاک های کوه دماوند  سند مالکیت به نام جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل ها  صادر شده است. ولی در مورد برخی از پلاک ها به دلیل مشکلات فنی و حقوقی هنوز  موفق به اخذ سند مالکیت نشده ایم. این اتفاق فقط مختص به کوه دماوند نیست و  برای بخشی از اراضی ملی در سایر نقاط کشور  نیز هنوز سند مالکیت صادر نشده است.

 افلاطونی در پایان گفت: عرصه کوه دماوند به عنوان مرتع و جزء اراضی ملی بوده و قابل تملک خصوصی نیست و عرصه ای که  مالکیت خصوصی نداشته باشد قابل وقف نیست و در صورتی که به اشتباه سندی به نام اوقاف صادر شده باشد با کارگروه تعاملی در سازمان جنگل ها و اوقاف این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۱۴:۰۱

آقای رئیسی بایدقاضی که اینچنین رآی راصادرکرده تنبیه کندچگونه درکدام کشورهای دنیا کوه رادر اختیارارگان دولتی قرارمی دهند!!!!؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۱۴:۰۵

اگر رسانه ای نمیشه قطعا اوقاف ادعای مالکیت بیشتری می کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۱۴:۱۱

وای از اینکه اراضی ملیو دارن یک به یک مال خود میکنن