• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99050705190
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی هفتم مرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی هفتم مرداد ایسنا

محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر در بازار/ نامه رئیس مجلس به رهبری برای عضویت روسای دو کمیسیون در ستاد مقابله با کرونا/ فراکسیون ورزش به دنبال پخش مجدد برنامه ۹۰/ خطبه‌های نماز جمعه حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد آل الرسول(ص) ایرانشهر در سال ۵۷ و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر در بازار/ بازداشت دو تبعه سوئد به اتهام قاچاق مواد مخدر

به گزارش ایسنا، اعلام محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر در بازار از سوی ، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروزش با اهالی رسانه در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه با لحاظ اقتصادی فعلی کشور در مجازات مرتکبین این گونه جرایم عزم  و اراده قوی دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دستگیری دو تبعه سوئد گفت: اصل موضوع صحت دارد و  دو نفر از اتباع کشور سوئد به جرم قاچاق مواد مخدر و در حالی که محموله‌های مواد مخدر داشتند توسط ضابطین قضایی دستگیر شده‌ند. پرونده در فرایند رسیدگی است. این افراد در بازداشت به سر می برند و برابر ضوابط و مقررات قانونی که در مورد بازداشت اتباع خارجه است، از طریق وزارت خارجه بازداشت اتباع را به دولت و به سفارت آنها اعلام کردیم و آنها می توانند از امتیازات سایر زندانیان مانند ملاقات برخوردار شوند.  هنوز دادگاه رای صادر نکرده و منتظریم که دادگاه رای خود را صادر کند.

نامه رئیس مجلس به رهبری برای عضویت روسای دو کمیسیون در ستاد مقابله با کرونا

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری برای عضویت روسای دو کمیسیون در ستاد ملی مبارزه با کرونا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با توجه به اینکه از مجلس تنها رئیس مجلس عضو این ستاد است ما نمی توانیم نکات خود را بگوییم. به همین دلیل آقای قالیباف مکاتبه ای داشتند تا از مقام معظم رهبری برای عضویت روسای کمیسیون های آموزش و بهداشت و احتمالا رئیس کمیسیون اجتماعی اذن بگیرند که هنوز پاسخ آن به ما گفته نشده است. شاید با عضویت در این ستاد حرف هایمان بیشتر شنیده شود.

طرح ترافیک لغو شود

همچنین همایون سامه یح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور باید طرح ترافیک در تهران لغو شده و حداقل دو ماه برگزاری کنکور سراسری به تعویق بیفتد.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

آمادگی ایران جهت انتقال تجربیات به اقلیم کردستان و سلیمانیه برای مقابله با کرونا

بندپی: فعالیت ادارات برای مدت کوتاهی متوقف شود

***

فراکسیون ورزش به دنبال پخش مجدد برنامه ۹۰ است

محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از برنامه این فراکسیون برای برگزاری جلسه ای با رئیس سازمان صدا و سیما جهت پخش مجدد برنامه ۹۰ با حضور عادل فردوسی پور خبر داد و گفت: پخش مجدد برنامه ۹۰ یک مطالبه مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این خبر هم از پربازدیدهای امروز بود.

خطبه‌های نماز جمعه حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد آل الرسول(ص) ایرانشهر در سال ۵۷

خبربعدی انتشار خطبه‌های نماز جمعه حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد آل الرسول(ص) ایرانشهر در سال ۵۷ بود.

این خطبه ها برای اولین بار منتشر شده است و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بهار سال ۱۳۵۷ را همچنان در تبعید از سوی رژیم پهلوی در شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان سپری می کردند.

کار پرونده محمدعلی نجفی به هیات عمومی دیوان عالی کشور کشیده شد

اظهارات وکیل مدافع محمدعلی نجفی مبنی بر اینکه پرونده موکلش به هیات عمومی دیوان عالی کشور ارجاع شد تا توسط قضات دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گیرد نیز از دیگر خبرهای پربازدید بود.

حمیدرضا گودرزی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش محمدعلی نجفی، توضیح داد:  شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور برای سومین بار، رای صادره مبنی بر محکومیت موکلم به قتل عمدی را نپذیرفت و استدلال دادگاه را نپذیرفته و قتل را همچنان شبه عمدی دانسته است. در نتیجه پرونده با تهیه گزارشی به هیات عمومی دیوان عالی کشور - بخش اصراری- ارسال خواهد شد تا این بار توسط قضات کیفری دیوان عالی مورد بررسی و اظهارنظر قرار گیرد.

سفر هیاتی ایرانی به کی‌یف در رابطه با پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی

وزیر امور خارجه اوکراین از سفر هیاتی ایرانی به کشورش در هفته جاری به منظور مذاکره پیرامون پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دمیترو کولبا و با بیان این که اوکراین به نمایندگی از تمام کشورهایی که در این حادثه متضرر شده‌اند در مذاکرات حضور خواهد داشت، مطرح کرد: با توجه به اتفاقاتی که افتاده است، تمام دلایلی که از ایران بخواهیم بالاترین غرامت را بپردازد، وجود دارد.

این خبر هم از پر مخاطب های امروز بود.

درخواست کانادا از ایران برای انتشار اطلاعات جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی

در همین ارتباط رئیس هیئت امنیت حمل و نقل کانادا از ایران خواست اطلاعات به دست آمده از جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را منتشر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha