• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99050705427
  • خبرنگار : 71552

وضعیت اسکواش با شیوع کرونا/ مسابقات ۵ هزار دلاری پیش روی ورزشکاران

وضعیت اسکواش با شیوع کرونا/ مسابقات ۵ هزار دلاری پیش روی ورزشکاران

رییس فدراسیون اسکواش می‌گوید که شیوع کرونا سبب لغو و یا تعویق برخی از مسابقات در این رشته شده اما خللی در برنامه‌های مدیریتی ایجاد نکرده است.

مسعود سلیمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خداراشکر کرونا برنامه‌های ما را بهم نریخته است و همچنان با برنامه جلو می‌رویم. انجام کارها در اسکواش تنها در دفتر فدراسیون انجام نمی‌شود. سازمان لیگ در مشهد، کمیته داوران در شیراز، کمیته استعدادیابی در اصفهان و .. مستقر هستند و همگی کارها را به خوبی انجام می‌دهند.

سلیمانی افزود: کارها در این رشته با علاقه و به خوبی پیش می‌رود. این سبب شده که از فروردین تاکنون چندین مورد تقدیرنامه در حوزه‌های مختلف همچون همگانی، آموزش و استعدایابی و حتی از سوی رییس فدراسیون جهانی اسکواش داشته باشیم.

وی گفت: به تازگی و در همین شیوع کرونا در بیرجند یک سالن دو طبقه اسکواش با حضور وزیر ورزش افتتاح شد که همین موضوع موجب تقدیر رییس فدراسیون جهانی از اسکواش ایران شد. همچنین قرار است ۲ زمین پدل استاندارد نیز در بیرجند راه‌اندازی شود. اگر این زمین‌ها به بهره برداری برسد انجمن پدل در بیرجند مستقر خواهد شد. همچنین می‌خواهیم ۴ پایگاه استعدادیابی در سطح تهران راه‌اندازی کنیم.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: در این سال مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم که به سبب شیوع کرونا لغو شد. البته از کشورهای شرکت کننده نظرسنجی کردند و ما هم اعلام کردیم در این شرایط برگزاری به صلاح نیست. همچنین مسابقات بین‌المللی را به میزبانی بیرجند داشتیم که شورای برون مرزی به خاطر شیوع کرونا و به این دلیل که مسابقات در رده سنی بود خواست که به تعویق بیفتد و قرار است مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

وی گفت: همچنین قرار است دو مسابقه چلنج ۵ هزار دلاری (مسابقات حرفه ای بین‌المللی با جایزه نقدی) توسط دو باشگاه آراز و مهرسان در دو بخش بانوان و آقایان و با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف برگزار شود. این مسابقات ۵ سالی است که در بخش بانوان انجام نشده است. جایزه دلاری برای ورزشکاران سبب انگیزه خواهد شد و باید بگویم ارزی از کشور خارج نخواهد شد و ورزشکاران ما آنقدر پیشرفت کرده اند که جوایز را به خود اختصاص دهند.

رییس فدراسیون اسکواش در خصوص لیگ نیز گفت: قرار  بود جلسات لیگ از شهریورماه برگزار و مسابقات آغاز شود اما گویا مهر و آبان کرونا و آنفلوانزا شرایط را سخت خواهد کرد. اگر مشکل خاصی نباشد از آبان استارت می‌خورد اما اگر مجددا کرونا اوج بگیرد از آذر یا بهمن آغاز خواهد شد. البته باید با نماینده باشگاه‌ها نیز مشورت کنیم و تصمیم نهایی گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha