• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99050805619
  • خبرنگار : 71610

انصراف شورای انتقالی از خودمختاری در جنوب یمن پس از امضای توافق "ریاض 2"

انصراف شورای انتقالی از خودمختاری در جنوب یمن پس از امضای توافق "ریاض 2"

منابع خبری از انصراف شورای انتقالی جنوب یمن از خودمختاری پس از توافق میان این شورا با دولت مستعفی برای تشکیل دولت جدید متشکل از 24 وزیر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد که از خودمختاری در جنوب این کشور منصرف شده است تا ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی بتواند توافقنامه جدید ریاض را اجرا کند.

نزار هیثم علی، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن با انتشار پیامی در توییتر در این باره نوشت: این تصمیم در چارچوب تلاش‌های رهبری ائتلاف عربی برای اجرای نسخه جدید توافقنامه ریاض و دستیابی به راه‌حل‌هایی برای اوضاع سیاسی، نظامی و انسانی اتخاذ شده است.

وی گفت: ما بر تداوم شراکت راهبردی با ائتلاف عربی در تمامی زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی تأکید می‌کنیم.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که عربستان سازوکاری را برای تسریع در روند اجرای توافقنامه ریاض به دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن پیشنهاد کرد.

سازوکار پیشنهادی عربستان، شامل منصرف شدن شورای انتقالی از خودمختاری در جنوب یمن، تعیین استاندار و مدیر امنیتی برای استان عدن، مکلف شدن نخست‌وزیر دولت مستعفی به تشکیل دولتی دارای صلاحیت سیاسی ظرف ۳۰ روز است.

در همین حال، یک منبع در دولت مستعفی یمن امروز چهارشنبه از امضای توافق رسمی برای تشکیل دولت جدید متشکل از ۲۴ وزیر تحت نظارت عربستان خبر داد.

وی در این باره گفت: چهار تن از این وزیران سهم عبد ربه منصور هادی، (رئیس جمهوری مستعفی یمن)، چهار وزیر سهم شورای انتقالی و باقی وزیران سهم دیگر احزاب و تشکیلات سیاسی در شمال و جنوب یمن هستند.

این منبع ادامه داد: این توافق تکمیل کننده توافقنامه ریاض است که از زمان امضا تاکنون اجرایی نشده است.

تعیین استاندار جدید عدن

از سوی دیگر اسپوتنیک گزارش داد پس از این توافق منصور هادی در دستوری و در راستای اجرای سازوکار پیشنهادی عربستان استاندار و مدیر امنیتی استان عدن را تعیین کرد.
طبق اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، منصور هادی در حکمی "احمد حامد لملس" را به عنوان استاندار و سرتیپ "محمد احمد الحامدی" را به عنوان مدیر کل پلیس استان عدن منصوب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۱۳:۰۵

الان این اتفاق خوبیه یا بد؟!