میرحیدر رضوی در گفتوگو با ایسنا، از فعال شدن ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای مودیان خبر داد و اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای همه مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی»، اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری میشود.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامههای سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرآیندها است، افزود: یکی از پیشنیازهای بهرهمندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای همه مودیان، ثبتنام تکمیل شده تا مرحله ۴۴ در سامانه پیشثبتنام و ثبتنام الکترونیکی کد اقتصادی است. همچنین همه مودیان برای بهرهمندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی میبایست فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواستها» را تایید و ارسال کنند.
این مسئول ادامه داد: الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور از جمله ابلاغ الکترونیکی، ثبت الکترونیکی شکایت به شورای عالی مالیاتی، ارسال الکترونیکی اظهارنامهها و بسیاری دیگر از خدمات سازمان بوده و در حال حاضر مودیان مالیاتی میتوانند با مراجعه به سایت سازمان به آدرس www.tax.gov.ir و ثبت درخواست ابلاغ الکترونیکی خود در سیستم، به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به این ادارهکل از برگههای مالیاتی صادر شده پرونده خود اطلاع حاصل کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
رضوی با تاکید بر اینکه تلاشها برای کاهش نیاز به مراجعه حضوری مودیان به ادارات امور مالیاتی است، تصریح کرد: مراجعه نکردن حضوری، کاهش هزینههای جاری، صرفهجویی در زمان و آگاهی از میزان مالیات، تسریع در امور، تکریم اربابرجوع و رفاه حال شهروندان با دسترسی سریع به اطلاعات برگه ابلاغی از مزایای مهم ابلاغ الکترونیکی است.
مدیرکل امور مالیاتی، از برونسپاری صدور گواهی ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم مربوط به نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین مراجعه حضوری به این این ادارهکل مربوط به نقل و انتقال املاک و دریافت گواهی ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم بود و نیز توجه به شرایط حساس استان در پی شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش مراجعات حضوری مردم، با هدف حفظ سلامت عمومی جامعه، موجب شد که در زمینه تحقق درآمدهای مالیاتی نقل و انتقال املاک، به سمت دولت الکترونیک پیشرفته و فرآیند برونسپاری در استان عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه این طرح از دوم اردیبهشتماه امسال در زنجان اجرا شده است، گفت: در حال حاضر در خصوص املاک مسکونی، صدور گواهی فوق به دفاتر اسناد رسمی برونسپاری شده و نیازی به مراجعه حضوری مودیان به اداره امور مالیاتی نیست و همه اقدامات در دفاتر اسناد رسمی انجام میشود. از زمان اجرایی شدن این طرح در زنجان تاکنون بیش از ۷۵۰ مورد گواهی از طرف دفاتر اسناد رسمی در زنجان صادر شده و از مراجعه حضوری بیش از ۷۵۰ مودی در این شرایط ویژه وجود کرونا ویروس، به این ادارهکل جلوگیری شده است.
این مسئول، یکی از اهداف این اقدام را کاهش هزینهها دانست و خاطرنشان کرد: تسریع در ارائه خدمات، افزایش دقت و بازدهی در روند انجام کار، کاهش مراجعات مودیان به واحدهای مالیاتی، آزادسازی فضای اداری، افزایش بازدهی نیروی انسانی و ارائه خدمات مطلوب، از جمله سایر اهداف برونسپاری است.
انتهای پیام


نظرات