• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99050805730
  • منبع : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بیان کرد

لزوم بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی در پژوهش

لزوم بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی در پژوهش
عکس تزیینی است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در جلسه‌ی مجمع رئیسان پژوهشگاه‌های ملی کشور با اشاره به پیوند تاریخی علم و جامعه در تمدن اسلامی، بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی را مورد تأکید قرار داد و بر لزوم اولویت قرار دادن پژوهشگری در این سنت فرهنگی پرداخت.

به گزارش ایسنا، جلسه‌ی مجمع رئیسان پژوهشگاه‌های ملی کشور روز گذشته (سه شنبه، 7 مرداد) با حضور دکتر رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت حضوری و مجازی رئیسان پژوهشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات پژوهشی کشور در سالن اندیشه‌ی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. 

در این جلسه موضوعاتی مانند مأموریت‌گرایی و هدف‌مندی پژوهش‌ها در زمینه‌ی حل مسائل کشور، تأمین بودجه و منابع جهت اجرای طرح‌های پژوهشی، گسترش نقش پژوهشگاه‌ها در رفع چالش‌های مهم کشور، متناسب‌سازی شاخص‌های ترفیع و ارتقای اعضای هیئت علمی پژوهشی و رویکردهای تأمین نیروهای پژوهشی و ارتباط با دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

پس از طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های پژوهشگاه‌های مختلف در زمینه‌ی رفع مشکل و تسهیل فرایندهای جهت‌گیری برنامه‌ها به منظور ایفای مأموریت‌های پژوهشی؛ رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، با اشاره به پیوند تاریخی علم و جامعه در تمدن اسلامی، بازخوانی میراث علمی ایرانی-اسلامی را مورد تأکید قرار داد و بر لزوم اولویت قرار دادن پژوهشگری در این سنت فرهنگی پرداخت.

 وی  بر ضرورت ایجاد ارتباط روشن و پایدار میان آموزش و پژوهش، به امکان جذب پژوهشگران پسادکتری برای اجرای طرح‌های هدف‌مند پژوهشی اشاره کرد و از روئسای پژوهشگاه‌ها خواست که در جهت تدوین آیین‌نامه‌ی ماموریت‌گرایی در این زمینه اقدام کنند. 

در پایان این نشست، دکتر رحیمی و همراهان با بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با دستاوردها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی آن آشنا شد و با پژوهشگران گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha