• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99050805772
  • خبرنگار : 30077

/40 سال با جهاددانشگاهی/

جهاددانشگاهی محلی برای پرورش سرمایه انسانی با تراز علمی بالا است

جهاددانشگاهی محلی برای پرورش سرمایه انسانی با تراز علمی بالا است

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه تراز علمی و نیروی انسانی از مهمترین شاخص ها برای ارزیابی و موفقیت مراکز علمی است، گفت: جهاددانشگاهی محلی برای پرورش سرمایه انسانی با تراز علمی بالا است.

حبیب الله خجسته پور در آستانه چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی با ترکیبی از رویکرد علمی و بهره مندی از نیروهای پر انرژی، جوان و متخصص، توانسته است در همه زمینه ها، خصوصاً در حوزه علم، تحقیقات، پژوهش و فناوری تحرک بخش باشد.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با توجه به همین دو مؤلفه تراز علمی و نیروهای جوان در همه زمینه ها بسترسازی و تحرک بخشی خوبی داشته است، فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، ایجاد مراکز تحقیقاتی در زمینه سلول های بنیادین، در حوزه نانو و فناوری و... از نمونه های بارز و عینی فعالیت های شاخص جهاددانشگاهی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: یکی از ویژگی های جهاددانشگاهی به کارگیری نیروهای جوان با بستر علمی است، جهاددانشگاهی با تراز علمی بالا، از نیروهای جوان و متخصص در کنار بستر علمی که خود نهاد فراهم کرده است، استفاده می کند.

این مقام ارشد استانی تصریح کرد: جهاددانشگاهی، به عنوان یکی از مراکز مهم علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور در طول مدت خدمت خود از بالاترین سطح تراز علمی و نیروی انسانی متخصص برخرودار بوده است و این از شاخصه های موفقیت این نهاد انقلابی است.

وی ادامه داد: در طول 4 دهه فعالیت جهاددانشگاهی در دوران پس از انقلاب اسلامی، نمونه های زیادی از این فعالیت ها و موفقیت ها در کارنامه قطور جهاددانشگاهی دیده شده است.
خجسته پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه در بیانات خود به ویژگی ها و روحیه جهادی، جوان گرایی و تلاش جهادی مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان نهاد علمی موفق در کشور اشاره می کنند، اظهار کرد: معظم له قطعاً با شناختی که از جهاددانشگاهی و فعالیت های درخشان این نهاد دارند بارها و بارها از نقش مهم و تأثیرگذار جهاددانشگاهی در توسعه و پیشرفت علمی کشور سخن گفته و به آینده علمی و دستاوردهای درخشان جهاددانشگاهی امید دارند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مؤلفه مهم، یعنی استفاده از نیروهای جوان با پشتوانه علمی و بستر علمی، در همه زمینه ها و حوزه های مختلف مد نظر قرار گیرد. قطعاً جهاددانشگاهی که در این کار پیشقدم نیز بوده است، موفق خواهد بود، چرا که پایه و اساس کار که همان برخورداری از نیروهای جوان است در جهاددانشگاهی وجود دارد و این نهاد می تواند محلی برای پرورش و تربیت مدیران و سرمایه انسانی با تراز علمی بالا باشد.

دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی باعث جهش علمی در کشور شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به تمجید از پیشرفت های علمی در جهاددانشگاهی پرداخت و با اشاره به فعالیت های علمی درخشان جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی به ظرفیت ها و فعالیت های علمی کشور تحرک بخشیده است و توفیقات و دستاوردهای ارزشمند این نهاد، باعث جهش علمی کشور شده است.
خجسته پور گفت: جهاددانشگاهی امروز بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است، ما در همه امور نیازمند الگو های مناسب در کشور هستیم و امروز جهاددانشگاهی بهترین الگو برای تلاش جهادی است.
وی با بیان اینکه ما همیشه از علاقه مندان به مجموعه جهاددانشگاهی بوده ام بود، اضافه کرد: ما در هر جا هم که توفیق خدمت داشتیم، تعاملات خوب و مناسبی با مجموعه جهاددانشگاهی داشتیم چرا که معتقدیم شرایط کشور ما به گونه ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.
انتهای پیام


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha