• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99050805965
  • خبرنگار : 50165

معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در ماه‌نشان افتتاح شد

معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در ماه‌نشان افتتاح شد

ایسنا/زنجان صبح امروز (۸ مردادماه) معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در شهرستان ماه‌نشان افتتاح شد.

استخراج بخش سولفوره به روش زیرزمینی از سال ۱۳۶۸ مطرح بوده و علت اصلی آن نیز دسترسی سریع‌تر به ماده معدنی سولفوره و نیز باطله‌برداری نسبتا زیاد به روش روباز برای این بخش از کاسنگ بوده است. در سال ۱۳۸۳ تهیه طرح پایه از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به شرکت معدن زمین محول شد. پس از تهیه طرح پایه، طرح تفضیلی تونل‌های بازکننده تهیه و از سال ۸۵ شروع حفاری تونل‌ها آغاز شد. طول تقریبی تونل‌ها هرکدام بالغ بر یک کیلومتر بوده که تا سال ۸۸ انجام شده است.

جهت ادامه آماده‌سازی و اجرای طرح استخراج زیرزمینی با برگزاری مناقصه‌های جداگانه‌ای در سال ۸۹ شرکت معدن زمین به‌عنوان مشاور و ناظر و قرارگاه خاتم - هلدینگ تخصصی صنعت و معدن – به‌عنوان پیمانکار انخاب شده است. انجام عملیات تکمیل و آماده‌سازی و تجهیز و استخراج و تحویل سالانه حداقل ۱۲۰ هزار تن کاسنگ استخراجی از بخش زیرزمینی معدن انگوران در دست انجام است که در حال حاضر تجهیز به اتمام رسیده و تولید به ظرفیت قراردادی رسیده است.

طبق اعلام، میزان بومی‌سازی تجهیزات ۸۰ درصد بوده و میزان اشتغال مستقیم پس از بهره‌برداری از پروژه ۵۰۰ نفر و میزان اشتغال غیرمستقیم پس از بهره‌برداری حداقل ۲۰۰۰ نفر است. همچنین میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح ۱۳۵۰ میلیارد ریال بوده و میزان سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو اعلام شده است. ماده معدنی سولفوره مخلوط سولفوره اکسیده و اکسیده با غبار متوسط ۲۵ درصد روی و ۲ درصد سرب است.

دسترسی سریع‌تر به ماده معدنی سولفوره و بهدست آوردن درآمد بیشتر و استخراج با هزینه کمتر نسبت به روش روباز با توجه به حجم بالای باطله‌برداری و مسائل مربوط به شرایط فنی و پایداری دیواره معدن روباز و تامین خوراک کارخانه‌ها و جلوگیری از خروج ارز و محرومیت‌زدایی و به کارگیری نیروی بومی از مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha