• جمعه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99050806193
  • خبرنگار : 71594

پربازدیدترین خبرهای حقوقی اولین هفته مرداد ماه

پربازدیدترین خبرهای حقوقی اولین هفته مرداد ماه

در اولین هفته از مردادماه سال 99 اخبار مهمی در حوزه حقوقی و قضایی منتشر شد می‌توان به «محکومیت قطعی 11 اخلالگر بازار، بازداشت دو تبعه سوئد به اتهام قاچاق مواد مخدر و صدور سند آخرین یال قله دماوند به نام دولت» اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، این خبر مروری بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی این هفته است؛

پربازدیدترین خبر این هفته مربوط به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران بود.

محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر در بازار/ بازداشت دو تبعه سوئد به اتهام قاچاق مواد مخدر

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد گفت: مومنین و جامعه اسلامی و ایمانی ما نشان داده‌اند که بیش از دیگران مقید به رعایت ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌ها از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی ایام ابتلای به بیماری کرونا هستند.

در ادامه این نشست خبری، سخنگوی دستگاه قضا با اعلام خبر محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر در بازار به سوالات خبرنگاران در رابطه با پرونده هفت سنگان، احکام صادره در خصوص فروش بخشی از دماون، آخرین وضعیت پرونده روح الله زم، بازدید رئیس قوه قضائیه از منطقه لواسان، دستگیری دو تبعه سوئد، حکم مهدی هاشمی، مسکن مهر دماوند و... پاسخ داد.

دومین خبر پربازدید مربوط به آزمون وکالت سال ۹۹ مرکز وکلای قوه قضاییه بود.

آغاز ثبت‌نام آزمون وکالت سال ۹۹ مرکز وکلای قوه قضاییه از فردا

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد که ثبت نام آزمون وکالت این مرکز در سال 99 از یک‌شنبه ۵ مرداد تا یک‌شنبه ۱۲ مرداد ادامه دارد و داوطلبان شرکت در این آزمون می‌توانند برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده قوه قضاییه، در این ارتباط گفت: در سال ۹۹ آزمون وکالت به منظور رفاه حال داوطلبین و فرصت کافی برای انجام مرحله دوم پذیرش کارآموز وکالت که مصاحبه علمی و روان‌شناسی است، زودتر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

سومین خبر پربازدید در رابطه با واگذاری قله دماوند از سوی معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح شد.

سند آخرین یال قله دماوند هم به نام دولت صادر شد

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با تلاش شبانه روزی یک تیم ویژه، سند مالکیت اراضی آخرین یال قله دماوند که همان یال جنوب شرقی است هم به نام دولت صادر شد.

وی افزود: با این اقدام، کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد و حتی یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست.

خبر پربازدید بعدی به سخنان رئیس قوه قضائیه اختصاص داشت.

ماده ۱۰۰ نباید منبعی برای کسب درآمد و رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها باشد

رییس قوه قضاییه گفت: ماده ۱۰۰ نباید منبعی برای کسب درآمد و رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای عالی حفظ حقوق بیت المال ضمن تقدیر و تشکر از وزرا و ریاست سازمان‌ها و دوایر، قضات و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال برای برگزاری این جلسه، ضمن مفید و ضروری توصیف کردن مسائل مطرح شده، گفت: ابتدا از مردم خوب و بومی لواسان به دلیل دغدغه‌هایی که نسبت به این منطقه دارند و همچنین مسئولان دغدغه مند تشکر می‌کنم. بارها دغدغه‌های آن‌ها را از طریق رسانه‌ها، جراید و رسانه ملی شنیده‌ام.

رییسی با تاکید بر اینکه آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبعی برای کسب درآمد برای شهرداری‌ها و رفع مشکلات مالی آن‌ها تلقی شود، گفت: اینکه هرکس بتواند تخلف کند و بعد بگوید پولش را می‌دهم، درست نیست. اگر این کار غیرمجاز است، مگر با پول، تخلف خریده می‌شود؟ باید موضوع ماده ۱۰۰ را حتما پیگیری کرد که در مجلس اصلاح شود و از قوانینی که حتما باید پیگیری کنیم که مجلس اصلاح کند، ماده ۱۰۰ است.

این خبرها نیز از خبرهای پربازدید این هفته ایسنا بودند.

نامه‌ منتظری به ظریف برای "پیگیری حقوقی تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران"

دادستان کل کشور در نامه‌ای به وزیر خامور خارجه، خواستار"پیگیری حقوقی و قضایی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران" شد.

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به بیانیه‌های سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی ماهان، پروازهای این مسیر بیش از یک دهه بر اساس برنامه ریزی قبلی انجام شده و تابع قوانین و مقررات هوانوردی است. اقدام خطرناک و تروریستی آمریکا برخلاف قواعد حقوق بین الملل و کنوانسیون‌های شیکاگو و مونترال صورت پذیرفته که می‌بایست بمنظور برخورد قاطع و عبرت آموز با دولتمردان آمریکا و مقابله با آن در سطح ملی و بین المللی از طرق مختلف حقوقی، قضایی و سیاسی بصورت جدی پیگیری شود. در این رابطه دادستانی کل کشور پیگیر موضوع بوده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می‌دارد.

کار پرونده محمدعلی نجفی به هیات عمومی دیوان عالی کشور کشیده شد

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: پرونده موکلم به هیات عمومی دیوان عالی کشور ارجاع شد تا توسط قضات دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

حمیدرضا گودرزی درگفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش محمدعلی نجفی، گفت:  شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور برای سومین بار، رای صادره مبنی بر محکومیت موکلم به قتل عمدی را نپذیرفت و استدلال دادگاه را نپذیرفته و قتل را همچنان شبه عمدی دانسته است. در نتیجه پرونده با تهیه گزارشی به هیات عمومی دیوان عالی کشور - بخش اصراری- ارسال خواهد شد تا این بار توسط قضات کیفری دیوان عالی مورد بررسی و اظهارنظر قرار گیرد.

مسعودی مقام: مرجان شیخ الاسلامی و علی اشرف ریاحی قضات را تهدید نکنند

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، در ابتدای جلسه قاضی مسعودی مقام در تذکری گفت: در ابتدا به متهمان به ویژه مرجان شیخ الاسلامی و علی اشرف ریاحی تذکر می‌دهم که از این اقدامات تهدید آمیز شما نسبت به قضات محکمه و مزاحمت‌های تلفنی به شعبه که از خارج از کشور و داخل کشور انجام می‌گیرد، خودداری کنند.

وی ادامه داد: همه باید در دادگاه حاضر شده و دفاع کنند، این افراد جزء متهمان اقتصادی هستند و به جای این اقدامات، سعی کنند اموال به تاراج رفته بیت المال را برگردانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha