• پنجشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99050906488
  • منبع : نمایندگی مازندران

داستان بی انتهای وعده های تکراری؛

طلسم کمربندی فریدونکنار امسال شکسته می‌شود؟

طلسم کمربندی فریدونکنار امسال شکسته می‌شود؟

ایسنا/مازندران این چندمین باری است که از وزیر تا یک مسئول رده پایین‌تر از پروژه کمربندی ۱۹ ساله فریدونکنار بازدید می‌کند و پس از هر بازدید، وعده‌ای در یک بازه زمانی داده می‌شود و در نهایت نیز به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، اثبات این ادعا نیز پیشرفت حدود ۶۰ درصدی این طرح پس از حدود ۲ دهه انتظار است.

روز گذشته با حضور باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس، کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌ها وزارت راه و شهرسازی، کفاش معاون امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی، رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، نصیری فرماندار فریدونکنار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه تاریخی کمربندی فریدونکنار بازدید به‌عمل آمد.

این چندمین باری است که از وزیر تا یک مسئول رده پایین‌تر از این پروژه بازدید می‌کند و پس از هر بازدید، وعده‌ای در یک بازه زمانی داده می‌شود و در نهایت نیز به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، اثبات این ادعا نیز پیشرفت حدود ۶۰ درصدی این طرح پس از دو دهه انتظار است.

کمربندی فریدونکنار نخستین پروژه جهش تولید در محور کناره مازندران

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌ها وزارت راه و شهرسازی در محل اجرای پروژه کمربندی فریدونکنار، اظهارکرد: باتوجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه این پروژه باید هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد ۵۰ درصد از اعتباری که امسال و تاکنون به ما اختصاص داده شده را برای کمربندی فریدونکنار درنظر گرفتیم و مابقی هم به محض تخصیص واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبارات به‌صورت نقدی و بخشی دیگر در قالب اوراق است، خاطرنشان کرد: اتمام پروژه کمربندی فریدونکنار به خاطر حمل مصالح و موضوعاتی از قبیل معدن و کمبود اعتبارات کار سختی است اما انتظار داریم که پیمانکار تمام تلاش خود را به‌کار گیرد و ما هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا در کمترین فرصت این پروژه را به اتمام برسانیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه کمربندی فریدونکنار به عنوان نخستین پروژه جهش تولید در مازندران و محور کناره است و بنابر قولی که به وزیر محترم راه و سازمان برنامه و بودجه داده شد، آنها وظیفه اختصاص اعتبار را داشته و ما وظیفه تکمیل پروژه را داریم.

کدخدازاده تاکید کرد: باتوجه به اینکه کمربندی فریدونکنار از پروژه های اولویت دار ما است تا کمتر از دو هفته آینده مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار دیگر به آن اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان برآورد هزینه لازم برای کمربندی فریدونکنار خاطرنشان کرد: چیزی در حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

حرف‌های بی‌پایه پذیرفتنی نیست

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به اینکه گلایه جدی خود را بابت عقب‌افتادگی پروژه کمربندی فریدونکنار به وزیر راه و شهرسازی ابراز کرده‌ام، گفت: این اظهار گلایه موجب شد آقای وزیر تیمی را برای بررسی وضعیت پروژه به شهرستان فریدونکنار اعزام کنند.

وی اظهارکرد: نتایج بررسی‌ها و نظر کارشناسی بعد از بررسی پروژه‌ها در جلسه‌ای با حضور استاندار مازندران جمع‌بندی شده و دوباره به حضور وزیر راه و شهرسازی می‌رسیم تا موارد مطرح شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با بیان اینکه تکمیل کمربندی فریدونکنار از مطالبات مردمی است خاطرنشان کرد: درخواست‌های مردمی زیادی برای رفع مشکلات این پروژه به ما می‌رسد که امیدواریم با حضور مسئولان کشوری بتوانیم شاهد عملی شدن خواست مردم باشیم.

باقرزاده تصریح کرد: مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص اختصاص قیر رایگان بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند مشکلات این پروژه و پروژه‌های دیگر را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه زمان‌بندی باید توسط مسئولان اجرایی برای اتمام پروژه مشخص شود گفت: حرف زدن‌های بی‌پایه به هیچ عنوان پذیرفته نیست بلکه باید چشم‌انداز روشنی وجود داشته و این بازدیدها دارای خروجی باشد.

مسائل اعتباری در پروژه کمربندی اختلال ایجاد می‌کند

طهماسبی پیمانکار این پروژه با ابراز گلایه از وضعیت تخصیص اعتبارات و عمل نکردن مسئولان به وعده‌های خودشان، اظهارکرد: وضعیت اقتصادی کشور به نحوی است که یک متر مکعب مصالح که از محور هراز و مسیر بلده تا به فریدونکنار برسد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان هزینه لازم دارد و این درصورتی است که قرارداد بنده برای این میزان مصالح ۶۲ هزار تومان است که برای همین میزان هم اعتبار لازم اختصاص پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدت یک سال و نیم پیمانکار پروژه کمربندی فریدونکنار هستم، برخی از مسائل مانند جابه‌جایی تاسیسات و آزادسازی زمین‌ها در پروژه مانع کار است، گفت: برخی از مسائل اعتباری هم در کار اختلال ایجاد می‌کند، باتوجه به افزایش زیاد قیمت مصالح، آهن‌آلات و فروش این محصولات که به‌صورت نقدی است، کار برای ما که نقدینگی زیادی در اختیار نداریم سخت می‌شود.

عملی نشدن وعده‌های مسئولان شرمندگی برای ما به‌دنبال دارد

محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه اعتبار ما مسئولان قول و قراری است که به مردم می‌دهیم، گفت: درحالی که مسئولان مختلف سر این پروژه وعده‌های زیادی را برای افتتاح به مردم داده‌اند اما هیچکدام عملی نشد.

وی خاطرنشان کرد: شخص وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که شهریور ماه سال گذشته از کمربندی فریدونکنار داشتند وعده بهره‌برداری این پروژه را تا پایان سال ۹۸ دادند اما هیچ اتفاقی صورت نگرفت.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه موانع محلی هرچه که بود تاکنون برطرف شده و حتی بابت این موانع از مسئولان استانی درخواستی نشده است، تاکید کرد: از همه مسئولان و افرادی که در این پروژه نقش دارند می‌خواهم که بر سر وعده‌های خود بمانند چراکه بنده به خاطر آن از مردم شرمنده هستم.

وی اظهار کرد: بسیاری از حجم کار انجام شده و اگر پیمانکار بخواهد می‌تواند تا یک ماه دیگر پروژه را به اتمام برساند.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: برخی از قسمت‌های روگذر دچار انحنا یا شکمه شده است که نیاز دارد کارشناسان فنی نسبت به آن دقت داشته باشند.

وعده دو ماهه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران برای پروژه ۱۹ ساله

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در وعده‌ای جدید برای بهره‌برداری این پروژه گفت: پایان شهریور ماه امسال ترافیک از روی پل کمربندی فریدونکنار عبور می‌کند. تاکنون این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۳۵ درصد آن مربوط به یک سال گذشته بوده و تا پایان شهریور ماه با عزم همگانی که وجود دارد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نباید به صورت عامیانه با موضوعات برخورد کرد یادآور شد: اینکه گفته می‌شود جایی از این پروژه دچار انحنا یا شکمه شده حرف درستی نیست چراکه پروژه دارای مشاور، پیمانکار و آزمایش است و بنابر تعهدی که پیمانکار دارد تا پنج سال دیگر هر اتفاقی رخ دهد ایشان مسئول هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.