• پنجشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99050906558
  • خبرنگار : 30054

چگونه عزیزانمان را برای تحصیل در کانادا همراهی کنیم؟

چگونه عزیزانمان را برای تحصیل در کانادا همراهی کنیم؟

سالانه نزدیک به ۱۰۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا راهی این کشور می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ویزالند، سیاست‌های مهاجرتی سخاوتمندانه و البته منفعت‌گرایانه کانادا نیز، به دانشجویانی که به‌صورت تمام‌وقت در کانادا تحصیل می‌کنند این اجازه را می‌دهد که با درخواست ویزای همراه، همسر و فرزندان خردسال خود را نیز برای کار و تحصیل به کانادا بیاورند. به‌این‌ترتیب، تمام خانواده می‌توانند در کنار هم زندگی جدیدی را در کانادا آغاز کنند.

اداره یک زندگی دانشجویی در کانادا

شما در طول دوره تحصیل در کانادا، برای برآمدن از پس هزینه‌های سنگین تحصیل و زندگی در کانادا، می‌توانید در داخل و یا خارج از کمپ دانشگاه، به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوید؛ اما این کار پاره‌وقت تنها می‌تواند کمک‌خرجی برای زندگی تک نفره شما بوده و مخارج زندگی یک خانواده و احیانا تحصیل فرزندان را پوشش نخواهد دهد؛ اما چاره چیست؟

شغلی برای همسر خود دست‌وپا کنید.

دولت کانادا این امکان را فراهم کرده تا همسر متقاضی تحصیل در کانادا، در طول دوره تحصیل، اجازه کار در کانادا را داشته باشد. چطور؟ به این صورت که بعد از صدور ویزای تحصیلی شما، همسرتان هم می‌تواند برای اخذ open Work permit اقدام کند.

البته به شرطی که شما به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در یک از کالج‌ها یا دانشگاه‌های دولتی و یا غیرانتفاعی دارنده مجوز اعطای مدارک دانشگاهی کانادا تحصیل‌کرده و همسرتان نیز، تخصص لازم را برای کار در کشور کانادا داشته باشد. به‌ این‌ ترتیب، همسر شما می‌تواند ویزای کار کانادا داشته باشد.

مزایای open work permit

اجازه کار آزاد به دارنده این امکان را می‌دهد که برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند و برای اخذ ویزا، نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی ندارد و اعتبار آن نیز برابر با مدت‌زمان تحصیل همسر متقاضی در کاناداست.

امکان تحصیل فرزندان خردسال متقاضی ویزای تحصیلی کانادا

طبق قوانین مهاجرتی کانادا، در صورتی‌ که یکی از والدین کودک، در حال ویزای تحصیلی و یا ویزای کار کانادا را دریافت کرده باشند، کودک برای ثبت‌نام در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی یا متوسطه نیازی به اخذ اجازه تحصیل ندارند. به شرطی که کودک هنوز هم به سن قانونی نرسیده باشد؛ اما تکلیف فرزندانی که به سن قانونی رسیده‌اند چیست؟

فرزند شما در صورتی‌ که به سن قانونی رسیده باشد هم می‌تواند شما را در سفر به کانادا همراهی کند، به شرطی که به‌صورت جداگانه برای اخذ study permit و ویزای تحصیلی کانادا اقدام نماید.

سن قانونی در برخی از ایالات کانادا مانند آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان ۱۸ سال و در ایالت‌های بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، مناطق شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان ۱۹ سال است.

شانس اخذ ویزای همراه خانواده را از این طریق افزایش دهید.

اگر شما هم متقاضی ویزای تحصیلی کانادا هستید، برای همراه کردن خانواده با خود، دو راه دارید:

. فرآیند اخذ ویزا برای خود (ویزای تحصیلی کانادا) و خانواده (ویزای کاری کانادا) را به‌صورت همزمان و حتی در یک درخواست پیگیری کنید.

. ابتدا درخواست اجازه تحصیل خود را ارائه و ویزای تحصیلی کانادا را برای خود دریافت نموده و پس از سفر به کانادا و اقامت در این کشور، درخواست اخذ ویزا برای خانواده خود را ارائه دهید.

البته راه دوم به‌مراتب منطقی‌تر خواهد بود؛ زیرا ممکن است، مناسب نبودن شرایط خانواده متقاضی، شانس دانشجو را نیز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا کاهش دهد.

همچنین در فرآیند اخذ study permit باید اطلاعات کلیه اعضای خانواده که همراه دانشجو به کانادا سفر می‌کنند و تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه‌های اقامت خانواده دانشجو در کانادا ارائه شود.

ویزای فرزندان متقاضی تحصیل در کانادا توریستی خواهد بود!

از آنجا که کودکان شما برای همراهی شما در طول تحصیل در کانادا نیازی به اخذ study permit یا اجازه تحصیل در کانادا ندارند، ویزای آن‌ها از نوع ویزای توریستی و یا ویزای مولتی کانادا خواهد بود.

در نتیجه طبق قوانین ویزای کانادا، ملزم به خروج از کشور کانادا، پس از یک دوره ۶ ماهه و بازگشت مجدد به این کشور هستند. مگر اینکه درخواست ثبت اقامت در کانادا یا visitor record این کشور را برای کودکان خود ارائه دهید؛ اما این درخواست چیست و به چه دردی می‌خورد؟

سخن پایانی

 

استقبال دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در کانادا، علاوه بر درآمدزایی برای دولت این کشور، می‌تواند از نظر اقتصادی و جذب نیروی کار متخصص نیز، برای این کشور بسیار مفید باشد. درنتیجه، رفاه حال دانشجویان بین‌المللی، برای دولت کانادا بسیار مهم است. ازاین‌رو فرقی نمی‌کند که اجازه تحصیل شما در کانادا چندساله باشد یا چند ماه؛ اگر شما موفق به اخذ اجازه تحصیل در کانادا شده‌اید، می‌توانید خانواده خود را همراه با خود به کانادا ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha