• پنجشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99050906680
  • منبع : نمایندگی سمنان

بازدید معاون وزیر میراث‌فرهنگی از بزرگترین پروژه گردشگری استان سمنان با ظرفیت اشتغالزایی500 نفر

بازدید معاون وزیر میراث‌فرهنگی از بزرگترین پروژه گردشگری استان سمنان با ظرفیت اشتغالزایی500 نفر

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با بهره‌برداری از پروژه مجتمع فرهنگی-تفریحی-خدماتی و گردشگری سرخه، زمینه اشتغال بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

محمد خیاطیان پنج شنبه 9 مرداد 1399 در بازدید از مجتمع گردشگری سرخه اظهار کرد: اجرای این پروژه در توسعه منطقه نیز موثر است.

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه شد و افزود: به زودی شورای فنی در وزارتخانه برای رفع مشکلات این طرح و با حضور نمایندگان مسکن و شهرسازی تشکیل می‌شود تا طرح با حداقل مشکل پیشرفت داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه مشابه پروژه مجتمع سرخه در مسیر تهران - مشهد وجود ندارد، گفت: محور پرترددی که این پروژه در حاشیه آن واقع شده به دلیل عبور زائران حرم مطهر امام رضا(ع) نیز از ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

معاون وزیر میراث فرهنگی هدف از سفر به سرخه و بازدید از این پروژه را بررسی از نزدیک میزان پیشرفت پروژه و بررسی مشکلات عنوان کرد و افزود: اجرای طرح مجتمع گردشگری سرخه در یک سال گذشته با مشکل تامین زمین و تصویب طرح نهایی مواجه بود و همین سبب پیشرفت بهتر پروژه شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه این پروژه بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری استان سمنان خواهد شد، افزود: میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مجموعه بیش از 40 میلیارد تومان است.

مهدی جمال افزود: احداث این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه گردشگری استان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در آذرماه سال ۹۷ به تصویب رسید.

جمال اجرای این طرح‌ را در ماندگاری و جذب گردشگران در استان سمنان موثر دانست و تصریح کرد: مجتمع فرهنگی تفریحی خدماتی گردشگری سرخه در زمینی به مساحت  ۲۴هزار مترمربع و با زیربنای ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در بخش گردشگری با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می‌کند و کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در نظر گرفته شده است.

او علت انتخاب مکان احداث بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری استان سمنان در نزدیکی پلیس‌راه سرخه را عبور و مرور جمعیت کثیری از مسافران و زائران از این محور مواصلاتی در این استان عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تأکید کرد: این مجتمع گردشگری که باید آن را مهم‌ترین مجتمع گردشگری استان نامید، می‌تواند عامل پیشران استان سمنان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha