• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051208570
  • منبع : نمایندگی همدان

ممنوعیت تردد خودرو به منطقه «دره مرادبیگ» همدان

ممنوعیت تردد خودرو به منطقه «دره مرادبیگ» همدان

ایسنا/همدان رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان اعلام کرد: تردد هر گونه خودرو به منطقه کوهستانی دره مرادبیگ ممنوع است. 

علیرضا گوهری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: طبق درخواست‌های فراوان اهالی دره مراد بیگ و با همت و همکاری شورای منطقه طرح ممنوعیت تردد خودروها به آن اجرا می‌شود.

وی توضیح داد: مدت‌هاست ماشین‌های آفرود و موتورسوارانی که هیئت اتومبیل‌رانی و ‌موتورسواری اذعان دارد زیرمجموعه آن‌ها نیستند، با ورود به طبیعت مشکلاتی مانند آلوده کردن منابع آبی و زخمی کردن مسیرها را ایجاد کرده‌ است. 

گوهری اضافه کرد: در سال جاری اهالی دره مراد بیگ با توجه به مزاحمت‌های زیاد خودروها درخواست‌هایی مبنی بر جلوگیری از تردد آن‌ها به منطقه داشتند که پیگیری شد و در حال حاضر هر گونه تردد خودرو از ابتدای مسیر چرچره ممنوع است و تنها باغداران می‌توانند با خودرو تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه دره مراد بیگ یکی از مبدأهای مهم صعود در استان همدان است، اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل اجرای این طرح این بود که در هفته‌های اخیر اکثر کوهنوردان و مسافران غیربومی تا منطقه خانه ییلاقی‌ها با خودرو تردد می‌کردند که باعث آلودگی محیط زیست و ازدحام نامتعارف شده بود.

گوهری افزود: یکی از مشکلات موجود عدم ‌همکاری هیئت اتومبیل‌رانی و ‌موتورسواری، در زمینه مشخص نبودن آئین‌نامه‌های مربوط به فدراسیون و اعلام نکردن ممنوعیت ورود موتورسواران و ‌ماشین‌های آفرود به مناطق کوهستانی و طبیعی است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با بیان اینکه تداوم این طرح در کل کوهستان الوند همکاری دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد، مطرح کرد: از محیط زیست و منابع طبیعی توقع داریم در این امر ‌همکاری کنند و امکاناتی در اختیار اهالی روستاهایی مانند دره مراد بیگ بگذارد تا اهالی بهتر بتوانند کارها را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha