• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99051209022
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی:

اقدامات انجام‌شده در قلعه هرمز مورد تأیید نیست

اقدامات انجام‌شده در قلعه هرمز مورد تأیید نیست

ایسنا/هرمزگان مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: طرح مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز قبل از مرمت باید به ستاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال و بررسی می‌شد. متأسفانه اقداماتی که در این قلعه انجام شده، مورد تأیید دفتر حفظ و احیا نیست.

سید هادی احمدی ‌روئینی (۱۲ مردادماه)، بیان کرد: مرمتی که در قلعه پرتغالی‌ها انجام‌شده مورد تأیید ما نیست، متأسفانه روندی که برای انجام اقدامات اجرایی باید انجام می‌شده، طی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح مرمت این قلعه ابتدا باید در استان تهیه و سپس به ستاد ارسال می‌شد و پس از بررسی، در صورت نداشتن مشکل برای اجرا، به استان ابلاغ می‌َشد.در نهایت این فرآیند منتهی به صدور پروانه مرمت (حکم مرمت) می‌َشود و این حکم نشان‌دهنده طی شدن روند استاندارد بررسی طرح است.
مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی تصریح کرد: متأسفانه در مورد قلعه پرتغالی‌ها این فرآیند طی نشده و بدون هماهنگی با ستاد انجام‌شده است. کار مرمت این قلعه اسفند سال ۹۸ توسط دفتر حفظ و احیا متوقف شده است و اخیراً هیچ اقدامی بر روی آن انجام نشده است.
وی بیان کرد:‌ طرحی را که ما بررسی و ابلاغ نکردیم، نمی‌توانیم تأیید کنیم.
احمدی ‌روئین درباره علت بی‌اطلاعی از انجام این مرمت اظهار کرد: اعتبارات مرمت چون از محل اعتبارات استانی بوده ما از انجام آن خبر نداشتیم. پس‌ازاینکه متوجه شدیم این قلعه مرمت می‌شود کارشناسان ما نسبت به توقف مرمت قلعه و ارائه طرح، تذکر دادند.
به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وی تصریح کرد: قرار است کارشناسانی را برای بررسی طرح مرمت اعزام کنیم، اما به نظر می‌رسد در استفاده از مصالح مغایرت‌هایی وجود داشته باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha