• دوشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051309215
  • منبع : نمایندگی همدان

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

جهاددانشگاهی در راستای رفع نیازهای روز جامعه گام بردارد

جهاددانشگاهی در راستای رفع نیازهای روز جامعه گام بردارد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی فعال در حوزه پژوهش می‌تواند حلقه وصلی میان صنعت و دانشگاه باشد، گفت: جهاددانشگاهی در سال ۵۹ و به دستور امام خمینی(ره) در راستای توجه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها تشکیل شد.

دکتر صفی‌الله صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جهاددانشگاهی جزء یکی از نهادهای موفق در انجام فعالیت‌های علمی کشور است، افزود: این مجموعه در حوزه تحقیقات، پژوهش، پزشکی، انتشار اخبار، نظرسنجی و فعالیت‌های علمی طی ۴۰ سال خوب درخشیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه جهاددانشگاهی به مرور زمان در تمامی استان‌ها شعب خود را فعال کرده و در برخی استان‌ها نیز به عنوان یک دانشگاه در حال فعالیت است این در حالیست که رسالت اصلی او در اوایل تأسیس تحقیق و پژوهش بود که متأسفانه امروزه از مسیر اصلی و اهداف اولیه تشکیل دور شده است.

صفایی با اشاره به اینکه مبانی جهاددانشگاهی برگرفته از انقلاب بوده و پیشوند «جهاد» نیز زمینه انجام اقدامات بیشتری را برای این مجموعه فراهم می‌کند، مطرح کرد: در سطح کشور دانشگاه‌ها برای فعالیت در حوزه آموزش تعریف شده‌اند اما متأسفانه شاهد آن هستیم که جهاددانشگاهی چند سالیست وارد حوزه آموزرش شده و بیشتر با رویکرد مسائل آموزشی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید یک خودارزیابی داشته باشد و به همان رسالت اولیه خود یعنی تحقیق و پژوهش بازگردد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی امسال وارد ۴۰ سالگی خود می‌شود که این مهم ایجاب می‌کند تا در فعالیت‌های خود یک ارزیابی و آسیب شناسی داشته باشد و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در پایان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی فعال در حوزه پژوهش می‌تواند حلقه وصلی میان صنعت و دانشگاه باشد، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد فعال مستقل و غیروابسته به دولت باید در راستای رفع نیازهای روز جامعه و استان گام بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha