• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۱:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99051409985
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

برپایی سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج

برپایی سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه توسط ایران ایر از تهران به سنندج برپا می شود.

بهمن مردانیا دوشنبه(۱۳ مرداد) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های بازآفرینی شهری که در محل استانداری برگزار شد، به ضرورت سفر معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای بازآفرینی شهری اشاره و اظهار کرد: عقب ماندگی ها در مناطق مسکونی و مرکز سنندج به وفور دیده می شود در این راستا انتظار داریم شرکت بازآفرینی شهری به طرح‌های کردستان توجه بیشتر داشته باشند.

وی افزود: از ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور درخواست داریم در زمینه بهسازی و کارآمد سازی این مناطق توجه و مساعدت بیشتری داشته باشند که بتوانیم شرایط نامساعد را بهبود ببخشیم.

استاندار کردستان، به احداث پروژه پیاده راه خیابان فردوسی سنندج اشاره و ذکر کرد: اجرای این طرح به مدت سه سال بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاد که خوشبختانه امسال با همکاری دستگاه های اجرایی عملیات این پروژه آغاز شد و امیدواریم طبق وعده شهرداری این پروژه تا پایان تابستان تحویل داده شود.

مردانیا انبار غله و اجرای طرح هفت باغ سنندج را بسیاری ضروری عنوان و ذکرکرد: این پروژه همچون طرح های دیگر چندین سال است که در برنامه احداث قرار گرفته که امیدواریم با اعتبارات و همکاری دستگاه ها به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان همچمین گفت: به دلیل اینکه سرانه فضای ورزشی و فضای سبز در نایسر صفر است یک هکتار زمین کنار این پروژه وجود دارد که انتظار داریم به فضای سبز و ورزشی اختصاص داده شود و همزمان با پروژه شروع به کار شود.

وی افزود: سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه توسط ایران ایر از تهران به سنندج برپا می شود.

استاندار کردستان از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر برای آغاز پروژه های جدید و تکمیل دیگر پروژه ها در نواحی حاشیه سنندج خبر داد.

مصطفی رضایی، رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان، گفت: با اشاره به اینکه کردستان، استان پنجم از لحاظ جمعیت شهری و از لحاظ رشد جمعیت روستایی استان نوزدهم در کشور است، گفت: نرخ رشد جمعیت در استان کردستان نگران کننده بوده و این نشان از این است که مردم، روستاها را ترک کرده و برای زندگی کردن به شهرها می آیند.

وی ذکر کرد: همچنین نرخ باسوادی و متوسط درآمد خانواده های شهری آمار نگران کننده دارد که این نیز نشان می دهد که ترکیب فقرشهری و فقر روستایی هر روز بزرگ تر می شود که باید با مدیریت صحیح به این مسئله توجه کرد.

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: از سال ۹۵ تا پایان سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان طرح بازآفرینی شهری در قالب ۱۵۰ پروژه سرمایه گذاری شده است.  

حشمت الله صیدی، شهردار سنندج نیز در این جلسه گفت: احداث پیاده راه فردوسی در سنندج بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با توجه به شرایط شهرداری ها انتظار مساعدت بیشتر هستیم.

محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، با اشاره به وضعیت بافت های فرسوده، گفت: پروژه های بسیار خوبی در سطح استان اجرا شده که تعدادی قابل توجه ای نیز به بهره برداری رسیده و در صورت تکمیل اعتبار بیش از ۸۰ درصد پروژه های باقیمانده تا تابستان آینده به بهره برداری می رسانیم.

لازم به ذکر است؛ دوشنبه (۱۳ مرداد)  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با همراهی استاندار کردستان و جمعی از مدیران شهری از اراضی بهاران، پروژه نایسر، افتتاح پروژه پله گذاری معابر شیب‌دار نایسر، انبار غله، آغه زمان، پیاده راه خیابان فردوسی و پله گذاری معابر شیب دار تقتقان بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha