• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۱:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99051409989
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان:

طرح هفت باغ سنندج بزرگترین طرح بازآفرینی شهری کشور است

طرح هفت باغ سنندج بزرگترین طرح بازآفرینی شهری کشور است

ایسنا/کردستان رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان، به طرح هفت باغ سنندج بە مساحت ۳۲ هکتار کە بزرگترین طرح بازآفرینی شهری کشور بە شمار می‌رود اشاره کرد و گفت: این طرح در مجاورت محله تاریخی چهارباغ قرار دارد که بدنه های تاریخی آن قابلیت تبدیل به فضای فرهنگی را دارد.

مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با همراهی استاندار کردستان و جمعی از مدیران شهری از اراضی بهاران، پروژه نایسر، افتتاح پروژه پله گذاری معابر شیب دار نایسر، انبار غله، آغه زمان، پیاده راه خیابان فردوسی و پله گذاری معابر شیب دار تقتقان بازدید به عمل آوردند.

مصطفی رضایی، رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان، در جریان بازدید از پروژه بلوار ماموستا هیمن در ناحیه منفصل شهری حسن آباد، اظهار کرد: تملک این بلوار با همکاری شهرداری و باز آفرینی شهری نقش پیشران و تاثیرگذار در آینده را دارد.

وی با اشاره به اینکه عرض بلوار ماموستا هیمن حسن آباد ۲۲ متر و طول آن ۲.۵ کیلومتر است، افزود: برای احداث یک کیلومتر از این بلوار شش میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ۱.۵ کیلومتر باقی مانده به ۸ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: بحث زیر ساخت ها در خصوص آب و فاضلاب، کمبود سرانه های عمومی و بهسازی معابر محلات از جمله عمده مشکلات این بلوار به شمار می آید.

رضایی در بازدید از اراضی بهاران، با اشاره به اینکه این اراضی ۲۱ هزار و ۹۹۳ متر است، ذکر کرد: اراضی بهاران با چهار قطعه مسکونی و یک لکه آپارتمانی شامل ۴۳ قطعه آماده سازی شده، یک لکه تجاری بزرگ و ۱۰ لکه تجاری کوچک، فضای سبز و یک فضای آموزشی در این مجموعه است که با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آغاز شده است.

وی همچنین در بازدید از پروژه پیاده راه فردوسی، با اشاره به اینکه این پروژه دارای ۶۰۰ متر طول و ۴۴ متر عرض است، عنوان کرد: امکانات زیر ساختی آب، برق، گاز، فاضلاب، مخابرات و فیبر نوری طی این مدت در پیاده راه فردوسی اصلاح شده است.

رضایی از طرح هفت باغ سنندج بە مساحت ۳۲ هکتار کە بزرگترین طرح بازآفرینی شهری کشور بە شمار می‌رود اشاره کرد و گفت: این طرح در مجاورت محله تاریخی چهارباغ قرار دارد که بدنه های تاریخی آن  قابلیت تبدیل به فضای فرهنگی را دارد.

وی با اشاره به طرح هفت باغ، عنوان کرد: باغ های این طرح شامل باغ مجسمه، نوا، سینما و تئاتر، کتاب، هنر، آیین، مجموعه اقامتی تفریحی و معماری است.

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: باغ کتاب با ۱۵ هزار متر مکعب تحت مالکیت شرکت غله است که ۳۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده، این پروژه شاه کلید ورود به پروژه های هفت باغ بوده که بسیار حایز اهمیت است.

رضایی در بازدید از معابر تپە نو بنیاد در منطقە کانی کوزلە، بیان کرد: افتتاح و بهرەبرداری طرح بهسازی معابر تپە نو بنیاد در منطقە کانی کوزلە شامل سنگفرش و پل گذاری در ۲۵ کوچە با اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری هزینه شده است.

وی در بازدید از مجموعە فرهنگی، ورزشی و خدماتی نایسر سنندج نیز گفت: این مجموعە با کاربری چند منظورە و در جهت بهبود فضای زندگی مردم منطقە با اعتبار هفت میلیارد تومان تا یک سال آیندە بە بهرەبرداری می رسد.

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: این پروژه داری ۲ هزار و ۴۷۰ متر مربع بوده که براورد هزینه اولیه آن ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که سال ۹۷ در شروع پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

رضایی ذکر کرد: یکی از طبقات آن به تاسیسات و طبقه دوم به غرفه هایی برای زنان بی سرپرست و طبقه سوم با ۷۰۰ متر مربع به کتابخانه و سالن اجتماعات اختصاص می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha